Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzencombinatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzencombinatie

    Hallo,

    Ik heb besloten om eindelijk van analoog naar digitaal over te stappen.
    Hierbij heb ik reeds besloten over te gaan tot de aankoop van een D200,
    maar met welke lenzen ? Ik heb een kleine selectie gemaakt, graag jullie meningen :

    Lens 1 Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR
    Lens 2 Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G VR
    Lens 3 Nikkor AF-D 50mm F 1.8 52S 52mm

    Ik twijfel bij de 3 om misschien een Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5G DX IF-ED
    te nemen.

    Wat denken jullie van die combinatie? Het is in eerste instantie om natuur-, architectuur en straatfotografie te doen.
    If nothing is what it seems, then everything's a lie

  • #2
    Re: Lenzencombinatie

    Een leuke objectieven set, maar mis je geen groothoek?

    Lees op m'n website het objectief advies:

    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

    Comment


    • #3
      Re: Lenzencombinatie

      Welke zou je dan aanraden, rekening houdend dat het geen lens mag zijn van +500€
      If nothing is what it seems, then everything's a lie

      Comment


      • #4
        Re: Lenzencombinatie

        Gezien je keuze vind ik het vreemd om het minste uit te geven aan een bereik waarin je misschien wel 80% van de foto's worden gemaakt!
        Ik zou beginnen met de Tamron 17-50 en de 70-300VR en voor macro een Tamron 90mm.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Lenzencombinatie

          Wel, ik zag het gewoon als een bijkomende lens bij de andere 3. Om budgetaire redenen zou ik me daartoe beperken. Tenzij een andere lens (1, 2, of 3) kan vervangen worden door een goedkopere, ofwel voorlopig weggelaten worden (voor toekomstige investering dan).
          If nothing is what it seems, then everything's a lie

          Comment


          • #6
            Re: Lenzencombinatie

            Houd er rekening mee dat je alle brandpuntafstanden x 1.5 moet doen wegens de cropfactor.

            Greets rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: Lenzencombinatie

              je glas is belangrijker dan je body, vega!
              investeer in glas, en kijk dan welke body
              er nog af kan voor je budget.
              de body veroudert, je lenzen niet of véél minder!

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Lenzencombinatie

                Als je al analoge Nikonlenzen hebt (indien je met een analoge Nikoncamera fotografeert) dan kun je die ook gebruiken op een digitale Nikoncamera. Dus mocht dat het geval zijn, dan kun je je huidige lenzen ook gebruiken en aan de hand daarvan kijken welk bereik je nog mist.
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzencombinatie

                  Oorspronkelijk geplaatst door VeGa! Bekijk bericht
                  Wat denken jullie van die combinatie? Het is in eerste instantie om natuur-, architectuur en straatfotografie te doen.
                  Wat versta je onder natuurfotografie? Als dat vogeltjes zijn zal je minstens 300mm nodig hebben. Als natuur ook landschapjes zijn, zal je minstens wat groothoek moeten hebben, en dan zou ik toch iets aanschaffen dat minstens 18mm heeft, eventueel nog meer groothoek. Een Tamron 17-50 f/2.8 is een mogelijke keuze.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzencombinatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                    Als je al analoge Nikonlenzen hebt (indien je met een analoge Nikoncamera fotografeert) dan kun je die ook gebruiken op een digitale Nikoncamera. Dus mocht dat het geval zijn, dan kun je je huidige lenzen ook gebruiken en aan de hand daarvan kijken welk bereik je nog mist.
                    Het was Minolta, ik kan eigenlijk niks opnieuw gebruiken
                    If nothing is what it seems, then everything's a lie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzencombinatie

                      IK zie dat een aantal van jullie Tamron als merk voorstellen. Qua prijzen zijn die idd zeer interessant, maar is dat kwalitatief goed genoeg?
                      Ik vergelijk met thuisklussen : ik heb een aantal toestellen (zaag, boorhamer, ....) van een goedkoop merk van een bekende dhz winkel (om geen namen te noemen).
                      Mijn ervaring leert me nu dat die toestellen goed zijn om kleine klussen te doen en af en toe gebruikt te worden, anders gaan ze binnen de kortste keren kapot. De merktoestellen (rode, groene en gele) daarentegen gaan al jaren mee ondanks de martelingen waaraan ik hen blootstel. De prijs rechtvaardigd idd de kwaliteit ervan. Mag ik die lijn doortrekken (oké een lens ziet niet af zoals een boorhamer, maar toch). Ik zou toch intensief gebruik maken van die lenzen.
                      If nothing is what it seems, then everything's a lie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzencombinatie

                        Oorspronkelijk geplaatst door VeGa! Bekijk bericht
                        IK zie dat een aantal van jullie Tamron als merk voorstellen. Qua prijzen zijn die idd zeer interessant, maar is dat kwalitatief goed genoeg?
                        Ik vergelijk met thuisklussen : ik heb een aantal toestellen (zaag, boorhamer, ....) van een goedkoop merk van een bekende dhz winkel (om geen namen te noemen).
                        Mijn ervaring leert me nu dat die toestellen goed zijn om kleine klussen te doen en af en toe gebruikt te worden, anders gaan ze binnen de kortste keren kapot. De merktoestellen (rode, groene en gele) daarentegen gaan al jaren mee ondanks de martelingen waaraan ik hen blootstel. De prijs rechtvaardigd idd de kwaliteit ervan. Mag ik die lijn doortrekken (oké een lens ziet niet af zoals een boorhamer, maar toch). Ik zou toch intensief gebruik maken van die lenzen.
                        Je hebt bij elk merk lenzen die goed zijn en lenzen die minder zijn. Je moet er veel mee bezig zijn om te weten welke goed zijn en welke niet. Met een beperkt budget zal je toch een compromis moeten sluiten.
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lenzencombinatie

                          Oorspronkelijk geplaatst door VeGa! Bekijk bericht
                          De prijs rechtvaardigd idd de kwaliteit ervan. Mag ik die lijn doortrekken (oké een lens ziet niet af zoals een boorhamer, maar toch). Ik zou toch intensief gebruik maken van die lenzen.
                          Mijn ervaring is toch dat lenzen lang mee gaan. Mijn Tamron 28-75 gaat toch al enkele jaren mee en die werkt nog steeds als nieuw. Misschien dat het voor professionals die jaarlijks heel veel fotograferen, een andere zaak is, maar voor de doorsnee amateur denk ik dat de Tamrons of Sigma's toch behoorlijk lang mee kunnen gaan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lenzencombinatie

                            je kan ook tweedehands kijken...

                            een 80-200mm 2.8 Nikon kan je vinden voor 400-450€
                            een tokina 12-24 is ook leuk als je landschap en architectuur wilt schieten...
                            zelfde prijsklasse, alhoewel de 17-55mm hierboven voorgesteld universeler is...
                            de 50mm 1.8 is zeker een leuk lensje, als je van portretten houdt
                            en een 35-70mm 2.8 nikon kan je dikwijls tweedehands vinden voor 250€
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lenzencombinatie

                              Bedankt voor de tips !

                              Volgende combinatie zou een groot bereik moeten kunnen beslaan :

                              Tokina 12-24mm F 4.0 AT-X Pro DX Nikon77
                              Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI Nikon/Fuji
                              Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G VR

                              Iemand goede/slechte ervaringen met deze lenzen ?
                              If nothing is what it seems, then everything's a lie

                              Comment

                              Working...
                              X