Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro + extender ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro + extender ??

    Ik heb een Canon 100 2.8 macro. Zette er vandaag een Kenko 1.4 extender bij. Moet dat nu ook mijn macro vergroten met 1.4? Ik heb er niet veel van gemerkt. Of werkt dit gewoon niet.
    Canon Eos 1d MkII |5d|40d| canon 17-40/4.0L USM - Canon 24-105/4.0L - Canon 70-200/4.0L - Canon 100/2.8 macro - Canon 300/4.0L - 580EX

  • #2
    Re: Macro + extender ??

    als ik het goed heb verleng je enkel je brandpunt en verlies je 1 lichtstop. Je kan dus van een beetje verder weg trekken. Maar of je echt je object 1.4x gaat vergroten betwijfel ik.
    Of ga ik hier de mist in?

    Comment


    • #3
      Re: Macro + extender ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
      Of ga ik hier de mist in?
      Ja

      Je zal idd op 1.4:1 komen ipv 1:1 ten koste van lichtverlies en wat zachter beeld.

      Comment


      • #4
        Re: Macro + extender ??

        Een 2.8 macro lens heeft genoeg scherpte om een extender nog redelijk te kunnen bedienen, alleen kun je in veel gevallen gewoon dichterbij gaan, behalve natuurlijk als je aan 1:1 zit. gezien de benodigde scherpte-diepte zal het resultaat op f:11 e.d. best behoiorlijk worden.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Macro + extender ??

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Ja

          Je zal idd op 1.4:1 komen ipv 1:1 ten koste van lichtverlies en wat zachter beeld.
          Wie niet waacht niet wint. Hierbij heb ik mijn misvatting ook weeral kunnen bijschaven.

          Comment

          Working...
          X