Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectief voor sport en straatfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectief voor sport en straatfotografie

    Ik ben opzoek achter een lens die ik kan gebruiken voor straat en sport fotografie.
    Ik heb nu de 18-55mm van pentax. Ik mis wel wat tele.
    Ik zou wel graag wat groothoek overhouden, daarvoor moet het geen 18mm zijn.
    De 70-300mm spreekt me wel aan maar al die groothoek die ik dan weer mis voor straatfotografie.
    En de 18-125mm van sigma mis ik weer de zoom voor de sport .
    Het budget is 250€
    Wie heeft raad?
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: objectief voor sport en straatfotografie

    ik denk niet meteen dat je straat en sportfotografie op hetzelfde moment gaat doen... dus koop je die 70-300 en behoud je kitlens... (dat gat van 15mm ga je niet merken hoor)

    dan heb je je kitlens voor straat, en je tele voor sport

    en natuurlijk gaat iedereen hier komen zeggen, als je echt sportfotografie wil doen, dan heb je een lichtsterke en duurdere lens nodig, maar met jou budget is dat helaas niet mogelijk...
    ik heb in het begin ook nog foto's van voetbalwedstrijden en strandsporten getrokken met een stokoude (+-15jaar) 100-300 schuifzoom van canon zonder usm en dat ging perfect mits genoeg licht...
    Last edited by Matthias; 10 juni 2007, 15:51.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: objectief voor sport en straatfotografie

      Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di
      deze tamron lijkt mij wel interessant, maar alleen die 6.3 is wel een beetje jammer.
      De sport die ik ga fotograferen (krachtbal) wordt altijd overdag gespeeld.
      iemand ervaring mee ?
      Last edited by aaron; 10 juni 2007, 17:58.
      Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

      Comment


      • #4
        Re: objectief voor sport en straatfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
        Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di
        deze tamron lijkt mij wel interessant, maar alleen die 6.3 is wel een beetje jammer.
        De sport die ik ga fotograferen (krachtbal) wordt altijd overdag gespeeld.
        iemand ervaring mee ?
        Zou ik niet doen, 't is echt geen goeie lens. Veel te veel zoombereik om een goeie kwaliteit te kunnen hebben en de lens heeft BIJZONDER veel licht nodig.
        Wat versta je eigenlijk onder straatfotografie? Ik doe dat met een 17-35, en als ik mensen wil fotograferen, haal ik mijn 50 1.8 boven. Zou wel eens wat van je foto's willen zien.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: objectief voor sport en straatfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Zou ik niet doen, 't is echt geen goeie lens. Veel te veel zoombereik om een goeie kwaliteit te kunnen hebben en de lens heeft BIJZONDER veel licht nodig.
          Wat versta je eigenlijk onder straatfotografie? Ik doe dat met een 17-35, en als ik mensen wil fotograferen, haal ik mijn 50 1.8 boven. Zou wel eens wat van je foto's willen zien.
          hup de straat op en leuke mooie dingen vastleggen .
          Of eens een interessant persoon op foto zetten.
          De gewone zaken op straat , op een creative manier vastleggen
          Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

          Comment


          • #6
            Re: objectief voor sport en straatfotografie

            Ik heb altijd wel graag gewerkt indertijd met een Sigma 28-105 2.8-4. Niet zo scherp op 2.8 en op 105mm, maar voor jouw budget is ie wel te doen vind ik. Dan heb je toch wat tele en ik zie dat 28mm genoeg is.... voor mij was het een goeie range voor op straat.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: objectief voor sport en straatfotografie

              Sigma 28-135mm F3.8-5.6 ASF IF Pentax/Sa
              Prijs valt wel mee 155€
              Die vind ik ook wel nie mis.
              F2.8 heb ik nu niet echt nodig.
              Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

              Comment


              • #8
                Re: objectief voor sport en straatfotografie

                Voor je iets koopt, kijk je toch maar best even op dpreview. Dan weet je ongeveer wat je in handen krijgt.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: objectief voor sport en straatfotografie

                  Je zal snel genoeg die 2.8 willen geloof dat maar. Ooit had ik ook nog een 28-135 IS maar heb die dan na 2maanden vervangen door een 70-200 2.8. Kijk maar eens in de Koopjeshoek er staan er altijd wel te koop. Of koop u een F4 dat is ook een goede optie.

                  Ik zou kitlens houden en dan nog die 70-200 bijkopen

                  Comment


                  • #10
                    Re: objectief voor sport en straatfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door gerTos Bekijk bericht
                    Je zal snel genoeg die 2.8 willen geloof dat maar. Ooit had ik ook nog een 28-135 IS maar heb die dan na 2maanden vervangen door een 70-200 2.8. Kijk maar eens in de Koopjeshoek er staan er altijd wel te koop. Of koop u een F4 dat is ook een goede optie.

                    Ik zou kitlens houden en dan nog die 70-200 bijkopen
                    met een budget van 250€ ?

                    Kheb echt geen 2.8 nodig. En moest ik het ooit nodig hebben koop ik me wel een andere lens.
                    Last edited by aaron; 11 juni 2007, 20:50.
                    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                    Comment


                    • #11
                      Re: objectief voor sport en straatfotografie

                      Koop gewoon de Pentax DA50-200 bij je kitobjectief bij. En wissel zonder zorgen tss die twee objectieven. 200mm zal in de m.i. voldoende zijn voor krachtbal, je kan altijd een beetje bijsnijden indien nodig.

                      Voor straatfotografie is een ultrazoom echt geen goed idee. Je kan wel breedhoek behouden, maar je zit nog steeds met een erg groot objectief. Voor straatfotografie wil je toch een relatief discrete setup om de mensen die je fotografeert niet teveel te bruskeren, en dan is het kitobjectief een stuk handiger.

                      Wim
                      Last edited by ishpuini; 12 juni 2007, 12:56.
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #12
                        Re: objectief voor sport en straatfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                        met een budget van 250€ ?

                        Kheb echt geen 2.8 nodig. En moest ik het ooit nodig hebben koop ik me wel een andere lens.
                        Je kan dan best Pentax DA50-200mm bijkopen en dan later nog uitkijken voor een andere lens.

                        Ik dacht ook nooit die 2.8 te gebruiken op een 10D. Maar heb dan toch maar besloten om een 2.8 lens aan te schaffen. Omdat die hogere iso waarden me toch te veel ruis gaven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: objectief voor sport en straatfotografie

                          Met een 70-300mm van Sigma (APO) of Tamron (LD Di) ga je tevreden zijn

                          daar kan je dan al wat sport mee fotograferen.

                          Ik ga akkoord met bovenstaande posts over een 28-300mm superzoom...zoiets is enkel handig op reis.

                          Zo'n Tamron 70-300 LD Di vind je al voor rond de 150 euro, dan heb je nog wat geld over voor een leuk 50mm f1.7 of f1.4 lensje

                          De Sigma APO versie zal wel nog iets beter zijn, maar kost je al snel 230 euro...

                          Tom

                          P.S.: Of, stort je op het 2dehands manuele focus glas, en geef je geld uit aan die nieuwe verslaving
                          ~TDN
                          fotoblog: www.tdn9.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: objectief voor sport en straatfotografie

                            Na heel wat zoekwerk op internet .
                            Is zit ik te twijfelen tussen 2 lensen.
                            De Sigma 24-135 f2.8-4.5 en de
                            Sigma 28-135 f3.8-5.6

                            Het belangerijkste voor mij; is dat hij scherp is, een mooi contrast heeft en mooie kleuren.
                            De lichtsterkste is niet zo van belang.
                            Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                            Comment


                            • #15
                              Re: objectief voor sport en straatfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                              Na heel wat zoekwerk op internet .
                              Is zit ik te twijfelen tussen 2 lensen.
                              De Sigma 24-135 f2.8-4.5 en de
                              Sigma 28-135 f3.8-5.6

                              Het belangerijkste voor mij; is dat hij scherp is, een mooi contrast heeft en mooie kleuren.
                              De lichtsterkste is niet zo van belang.
                              Als 't als complement van de DA18-55 is zou ik voor de 28-135 gaan, anders zeker de 24-135. Ken de objectieven zelf niet, dus kan geen idee vormen van de kwaliteit... ik zeg dit enkel op basis van de beeldhoek die je met beide gaat krijgen...

                              Wim
                              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                              Comment

                              Working...
                              X