Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opzoek naar een goede lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opzoek naar een goede lens

    Hallo,

    Ik heb een goede zes maanden geleden een EOS 400D basiskit gekocht met de standaardlens en ben nu op zoek naar een nieuwe.

    Ik had de 75-300 mm USM Canon IS in gedachten of de 55-200 mm maar gisteren las ik ook dat de Canon EF 50mm F1.8 een goede lens is voor bijvoorbeeld portretten.

    Ik trek de dagdagelijkse foto's tijdens mijn vrije tijd het is niet zo dat ik speciale foto's trek. Vooral foto's van mijn kinderen van dichtbij zijn vooral in trek bij mij.

    Daarom is mijn vraag met welke lens (lenzen) ben ik eigenlijk het beste af. Ik lees ook veel prijsverschillen tussen de canon lenzen en de sigma's en de andere merken, waar zit hier het grootste verschil, ik weet al dat de USM motor zorgt voor een betere en snellere scherpstelling

    Alle suggesties zijn welkom, budget ongeveer tot en bij de vierhonderd euro.

    Alvast bedankt van een beginnerke

  • #2
    Re: opzoek naar een goede lens

    Net mijn vaderdag cadeau geopend en tadaa een 50mm 1.8 II (waarvan ik al wist dat ze op komst was natuurlijk), leuk lensje om binnen protretjes te schieten, mooie dof, en lichtsterk. Naast de 17-85 een goeie aanvulling, de volgende gaat waarschijnlijk de Sigma 70-300/4.5-5.6 DG Apo Macro worden (net boven de 200€) of een setje ringen om met de 50mm in Macro aan de slag te kunnen.
    't Zijn maar ideetjes, want alles hangt natuurlijk af van WAT je wil gaan fotograferen.
    Vooral foto's van mijn kinderen van dichtbij zijn vooral in trek bij mij.
    Dan is die 50mm zeker een goeie keuze, de tele's die je vernoemt hebben een te groot bereik. Enfin, denk ik hé...

    Comment


    • #3
      Re: opzoek naar een goede lens

      Koop die 50mm maar snel. Haarscherpe kwaliteit voor geen geld. Iedereen zou 'm moeten hebben. En bijna iedereen hééft 'm ook
      ______
      www.vue.photo

      Comment

      Working...
      X