Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera is aangekocht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera is aangekocht...

    En het is de Canon EOS 400D geworden...
    We hebben de kit gekocht Body - EF/S 17-85 f/4-5.6 IS USM - BG-E3grip.
    Dit heeft het gehaald van de Nikon D40X mede door de betere handligging en het prijskaartje dat door de cash-back-actie als snel 230 eurootjes goedkoper werd. Bedankt aan allen die ons zo goed mogelijk hebben willen helpen met hun reacties op onze forumvragen...
    Toch nog even een vraagje; Omdat we nu beperkt zitten in zoombereik, zijn we zinnens om in de nabije toekomst een zoomlens met groter bereik aan te schaffen. Heeft hier iemand een voorstel welke lenzen er zoal voorhanden zijn ( eventueel 2ehands ) voor een zacht prijsje, 200 a 300 euro? Bedankt alvast.
    Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

  • #2
    Re: Camera is aangekocht...

    dan zou ik uitkijken naar een sigma 70-300. een goede telezoom om mee te beginnen, en eentje die je al voor 220 euro nieuw vindt.


    je kan ook eens kijken naar een canon 75-300 USM zoom die je voor dezelfde prijs vindt, maar met USM (veel sneller scherpstellen)
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Camera is aangekocht...

      Iemand poste hier foto's van de Tamron 70-300. Indrukwekkend voor amper 140 Euro nieuwprijs bij Konijn. Wat de downside is weet ik niet.
      Een Canon en een paar bokaalglazen.

      Comment


      • #4
        Re: Camera is aangekocht...

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        dan zou ik uitkijken naar een sigma 70-300. een goede telezoom om mee te beginnen, en eentje die je al voor 220 euro nieuw vindt.


        je kan ook eens kijken naar een canon 75-300 USM zoom die je voor dezelfde prijs vindt, maar met USM (veel sneller scherpstellen)
        http://www.cameranu.nl/artikel/35/Ca...6_III_USM.html

        waarom altijd die 75-300; er is nu al geruime tijd een veel betere 70-300 usm is, wordt soms vergeleken met de 70-200 f4l
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #5
          Re: Camera is aangekocht...

          Omdat het hier nu duidelijk om objectieven gaat heb ik het topic even naar het juiste forum verhuis (Camera's -> Objectieven)
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Camera is aangekocht...

            Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
            waarom altijd die 75-300; er is nu al geruime tijd een veel betere 70-300 usm is, wordt soms vergeleken met de 70-200 f4l
            De 70-300 USM IS zit toch al in een andere prijsklasse (ook IS)

            Het is de fotograaf die de foto maakt

            De aangehaalde 75-300 consumer zooms zijn kwa prijs/kwaliteit niet te verslaan, zeker 2dehands
            Door een beetje rekening te houden met de beperkingen van de lens zijn hier goede fotos mee te nemen
            Met een klein budget (en dat is geen schande, eerder slim) zou ik hiermee beginnen werken en slechts uitkijken naar beter wanneer dit echt aan de orde is

            Als je niet op een paar honderd EUR moet kijken zou ik naar de 70-300 IS gaan om een aantal frustraties te vermijden
            Alhoewel ze toch snel zullen terugkomen want er wordt veel duurder (en beter ?) materiaal verkocht

            Mijn strikt persoonlijke vermoedens hierover als amateur op dit moment na al die reviews en discussies (en ik buk mij al voor de rotte tomaten )

            in goede omstandigheden (licht, snelheid van onderwerp,...) kunnen er uit een 75-300 fotos komen die even scherp zijn, maar met wat minder contrast (door de chromatische en de sferische aberratie) dan een 70-200 non-IS en uit een 70-300 IS zoals uit een 100-400 IS (telkens 3 maal duurder)

            Als ik niet met de VW Touran (70-300 IS) naar het zuiden kan rijden geraak ik daar ook met de Opel Corsa (75-300)
            Voor een Audi Q7 (vul zelf de lens in) ben ik niet rijk genoeg en gebruik ik hem niet genoeg voor het relatief kleine extra voordeel (tenzij ik hem in occasie vind )

            Comment


            • #7
              Re: Camera is aangekocht...

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              De 70-300 USM IS zit toch al in een andere prijsklasse (ook IS)

              Het is de fotograaf die de foto maakt

              De aangehaalde 75-300 consumer zooms zijn kwa prijs/kwaliteit niet te verslaan, zeker 2dehands
              Door een beetje rekening te houden met de beperkingen van de lens zijn hier goede fotos mee te nemen
              Met een klein budget (en dat is geen schande, eerder slim) zou ik hiermee beginnen werken en slechts uitkijken naar beter wanneer dit echt aan de orde is

              Als je niet op een paar honderd EUR moet kijken zou ik naar de 70-300 IS gaan om een aantal frustraties te vermijden
              Alhoewel ze toch snel zullen terugkomen want er wordt veel duurder (en beter ?) materiaal verkocht

              Mijn strikt persoonlijke vermoedens hierover als amateur op dit moment na al die reviews en discussies (en ik buk mij al voor de rotte tomaten )

              in goede omstandigheden (licht, snelheid van onderwerp,...) kunnen er uit een 75-300 fotos komen die even scherp zijn, maar met wat minder contrast (door de chromatische en de sferische aberratie) dan een 70-200 non-IS en uit een 70-300 IS zoals uit een 100-400 IS (telkens 3 maal duurder)

              Als ik niet met de VW Touran (70-300 IS) naar het zuiden kan rijden geraak ik daar ook met de Opel Corsa (75-300)
              Voor een Audi Q7 (vul zelf de lens in) ben ik niet rijk genoeg en gebruik ik hem niet genoeg voor het relatief kleine extra voordeel (tenzij ik hem in occasie vind )
              thanks.... duidelijke uitleg
              Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

              Comment


              • #8
                Re: Camera is aangekocht...

                Zoek eens naar een vergelijkende test tussen een 70-300 IS en een 70-200 f4 en je zal zien dat de 70-300 een pak minder scherp is dan de f4. Zo met het blote oog heel duidelijk te zien.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Camera is aangekocht...

                  Zou dan inderdaad toch ook maar wat langer sparen/wachten voor bv een Canon 70-200/4... Evt 2e hands natuurlijk. Gr, Paul
                  M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera is aangekocht...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    Zoek eens naar een vergelijkende test tussen een 70-300 IS en een 70-200 f4 en je zal zien dat de 70-300 een pak minder scherp is dan de f4. Zo met het blote oog heel duidelijk te zien.
                    Hier, ter staving moet je de foto's via de links in deze post eens bekijken. Echt een gigantisch verschil vind ik:

                    Na jullie raad heb ik voor mijn 350D een tamron 17-55 gekocht enben er zeer tevreden over. Nu zou ik graag een goede telelens aanschaffen maar kom er niet echt uit welke. Mijn keuze gaat tussen volgende lenzen: A. Canon 70-200 F4 IS B. Canon 70-300 IS Wat raden jullie aan misschien? Ik moet zeker en vast geen zware lens
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera is aangekocht...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Hier, ter staving moet je de foto's via de links in deze post eens bekijken. Echt een gigantisch verschil vind ik:

                      http://forum.belgiumdigital.com/show...46&postcount=6
                      Met alle respect voor de reviews, maar doe zelf de vergelijking met hetzelfde onderwerp op hetzelfde tijdstip, zelfde instellingen tussen je oude lens en de nieuwe superlens die je wil kopen, dan weet je wat je echt kan verwachten

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera is aangekocht...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
                        Iemand poste hier foto's van de Tamron 70-300. Indrukwekkend voor amper 140 Euro nieuwprijs bij Konijn. Wat de downside is weet ik niet.
                        Dan zal de Sigma APO toch beter zijn en die kost 229€. Maar nog steeds budgetvriendelijk. Trouwens dat is de lens die ik zelf op het oog heb, als aanvulling op de 17-85, ook al omdat ze Macro kan. Ik weet alleen niet of ik eerst tussenringen ga nemen of eerst die Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera is aangekocht...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                          Dan zal de Sigma APO toch beter zijn en die kost 229€. Maar nog steeds budgetvriendelijk. Trouwens dat is de lens die ik zelf op het oog heb, als aanvulling op de 17-85, ook al omdat ze Macro kan. Ik weet alleen niet of ik eerst tussenringen ga nemen of eerst die Sigma.

                          Ik heb zo´n exemplaar van iemand kunnen overkopen voor een heel zacht prijsje en ik ben er heel tevreden over.
                          De lens is natuurlijk wel aangekocht om buiten foto´s te nemen (dieren,...) en is niet echt aan te raden om binnen te gebruiken, maar dat was voor mij ook de bedoeling niet.
                          http://blackletterday.wordpress.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera is aangekocht...

                            Neem ook de Canon EF 90-300 USM in overweging, zeer degelijke lens voor weinig geld...!
                            Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

                            Comment

                            Working...
                            X