Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dmc-fz8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dmc-fz8

    Hallo,

    voorlopig schiet ik mijn plaatjes nog met mijn eerste mediontoestelletje (tja 't leven van een student kan soms hard zijn hé)

    ik ben van plan een panasonic DMC-FZ8 aan te schaffen.
    zijn er mensen die dit toestel hebben? of er een mening over hebben?
    is het ook mogelijk om hier evt voorzetlenzen of filters op te gebruiken op dit toestel?

    het zou vooral moeten dienen voor volgende dingen:
    macro, reisfotografie, natuur en landschappen, en verder wat algemeen experimenteren.

    Dank bij voorbaat voor jullie advies!
    Last edited by Hertzel; 9 juni 2007, 18:46. Reden: bijwerking
    Nikon D90 | kitlens 18-105 3.5 | kitlens 70-300 4.5

  • #2
    Re: Dmc-fz8

    Ik heb op dit moment zo'n toestel. En het hangt er eigenlijk van af wat je precies wil. Ik had een fotografieboek gekregen en was geïntresseerd geraakt in foto's maken. Ik heb toen een FZ8 gekocht, omdat ik een dslr nogal aan de prijzige kant vond en ik een beetje schrik had dat dit veel te moeilijk ging zijn (voor mij) om mee te werken.

    Resultaat is dat ik het toestel nu van de hand doe (na 2 maanden), om toch de overstap te wagen naar DSLr. Begrijp me niet verkeerd ik vind het toestel heel goed. Tis compact, ligt goed in de hand, er zit 12x optische zoom op. Handmatig is alles in te stellen, je kan ook gebruik maken van voorgeprogrammeerde instellingen (sport, panning, portretten, kaarslicht...) Natuurlijk is er ook een simpele modus waarin alles voor je geregeld wordt. Er zit ook een beeldstabilisator op die onscherpe fotos onderdrukt. Een nadeel is dat het toestel wel erg ruisgevoelig is.

    Op internet vind je ook een aantal besprekeningen...

    bv:

    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


    Uiteindelijk is het nu een dure koop, omdat ik het toestel van de hand moet doen ver onder de koopprijs en een nieuwe investering moet overwegen in reflextechnologie.

    Dus denk eerst even na over wat je precies wil...

    mvg,

    Rap.

    Comment


    • #3
      Re: Dmc-fz8

      ik heb mij ook juist zo een toestel aangekocht en ik ben er redelijk tevreden over alleen dat er zowienig op zet lenzen zijn
      en zelf heb ik de vraag of het intressant is om een lens ervoor te kopen
      ga je er geen verlies bij hebben

      Comment


      • #4
        Re: Dmc-fz8

        Oorspronkelijk geplaatst door cabilla Bekijk bericht
        ik heb mij ook juist zo een toestel aangekocht en ik ben er redelijk tevreden over alleen dat er zowienig op zet lenzen zijn
        en zelf heb ik de vraag of het intressant is om een lens ervoor te kopen
        ga je er geen verlies bij hebben
        Zo weinig opzetlenzen?
        Kijk eens op www.raynox.com.
        Keuze genoeg !

        Ga je er geen verlies bij hebben? Natuurlijk wel.
        De Leica-lens is een prima lens. Al wat je er voor zet, haalt de kwaliteit van de oorspronkelijke lens naar beneden.
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

        Comment


        • #5
          Re: Dmc-fz8

          Ik heb ook de DMC-FZ8 gekocht.
          Vind het een goed toestel en is voor mij voldoende voor de fotografie.
          Heeft een krachtige zoom 12 x en stabilisator.
          Eenvoudige scénemodes.
          GRT.
          A.C.
          Met Vele Groeten-Cuvoll-
          Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
          BD 1000BE

          Comment


          • #6
            Re: Dmc-fz8

            Ik heb een FZ5 ( vorige generatie) en kan je vertellen dat Panasonic schitterende toestelletjes maakt. Het laat je toe de beginselen van de fotografie te leren en vollop te experimenteren met de instellingen.

            De schitterende Leica-lens laat je toe heel verschillende soorten fotografie uit te proberen. Macro, portret, natuur,... alles is mogelijk. Komt er nog eens bij dat de lens bijhoorlijk lichtsterk is ( 2.8 tot 3.5 op de langste telestand). Je krijgt met je vaste lens ook groothoek en tele in één.

            Natuurlijk is dit geen dSLR en na een tijdje leer je de beperkingen kennen van het toestel, maar het heeft me al veel plezier verschaft en is nog steeds een trouwe compagnion.

            Doen dus!
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: Dmc-fz8

              Ik heb de fz8 als 2e toestel gekocht, m'n andere is een 350D. Daardoor ga je vanaf de eerste seconde vergelijken natuurlijk. Conclusie, fotografisch heel wat minder dan een DSLR maar wel veel praktischer om altijd bij te hebben. Als ik met de MTB weg ben, heb ik de fz8 mee. Zit in zijn origineel tasje en hangt aan m'n gordel. Onder de bridge camera's geldt de lens als een juweeltje en dat vind ik er ook van. De kritiek op de ruisgevoeligheid is terecht maar daar hebben alle niet-DSLR's last van. Boven de ISO 200 begin je het er aan te zien en kan een mooie foto om zeep zijn.

              Als je echt geen DSLR wil is de fz8 zéker in de top 5 van de aan te raden camera's.

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: Dmc-fz8

                Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                Als je echt geen DSLR wil is de fz8 zéker in de top 5 van de aan te raden camera's.

                Djienbe
                Welke camera's zitten volgens u dan in die top 5? Is de FZ18 er ook bij?
                http://www.photo-patricske.be
                Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                Comment


                • #9
                  Re: Dmc-fz8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
                  Welke camera's zitten volgens u dan in die top 5? Is de FZ18 er ook bij?
                  Yep, ik denk dat je fz8, fz18, fuji 9600, de plaats niet nader gedefinieerd, in de top 5 mag zetten. Fz 50 zit er zeker ook bij maar da's al tikkeltje duurder. Ook van Canon S5 en G9 worden zeer goede dingen geschreven. Maar nu heb ik al redelijk uiteenlopende camera's genoemd. De G9 is een veel compacter blokje dan een S5/FZ8-18/9600. Dus iemand voor wie het compacte heel belangrijk is zal niet zo geneigd zijn S5/FZ8-18/9600 veel punten te geven. Maar die G9 heeft dan weer geen superzoom en zo blijven we nog een tijdje bezig. Mijn begrip "top 5" is dus zeer algemeen genomen.

                  Djienbe

                  Comment

                  Working...
                  X