Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectieven analoge minolta

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectieven analoge minolta

    ik heb nog een oude minolta analoge spiegelreflexcamera liggen (Dynax 7xi) die ik sinds we een digitaal toestelletje hebben eigelijk niet meer gebruik. heb het toestel zowiezo niet veel gebruikt, dus ik ken er ook niet veel van.

    ik ben er over aan het nadenken om een digitale spiegelreflex te kopen, maar kan ik de objectieven van mijn minolta ook op een digitaal toestel gebruiken?

    objectief 1 is een minolta AF 70-210 1:3.5(22)-4.5

    objectief 2 is een minolta AF zoom 35-80 1:4(22)-5.6

  • #2
    Re: objectieven analoge minolta

    Welkom hier op BD Tine.

    Beide lenzen passen op een Minolta of Sony DSLR.

    De 35-80 is van kwaliteit OK, vergelijkbaar met de kitlenzen die bij huidige camera's verkocht worden.
    De 70-210 is wel beter en biedt eigenlijk redelijk wat waar voor haar geld. Bij verkoop kan je er 60 à 80 eurootjes voor krijgen, vermoed ik.

    Even nog ter info: wat je mist als je naar digitaal overstapt (in dit geval dan een tweedehands Minolta 5D of 7D, of een Sony a100), is breedhoek, want jouw 35mm gaat 52mm worden op een dslr.

    Als je dit goedkoop wil oplossen, kan je gewoon een kitlens kopen (18-70mm). Voor €40 à €50 heb je die tweedehands, en voor €70 of zoiets ook wel nieuw. Met die kitlens, gaat meteen je 35-80 trouwens overbodig worden en kan je gewoon met twee lenzen verder werken.
    Andere oplossingen dan de kitlens zijn er natuurlijk ook, maar kosten een heel stuk meer (bv. Tamron 17-50, Sigma 18-50, Minolta 17-35, ... allen €200 à €375).
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment

    Working...
    X