Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 1DmkI

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 1DmkI

    EDIT: hij staat nu te koop of te ruil

    omdat ik vast en zeker dit verlof een 1DmkII (N) ga kopen heb ik besloten om mijn 1DmkI te verkopen (eerst ging ik hem als backup houden, maar uit geldnood zal hij toch wegmoeten)
    nu is mijn vraag, wat zou ik er nog voor kunnen krijgen, en zijn er eventueel geïnteresseerden?
    hij is in goede staat met normale gebruikssporen en zo'n 140000 clicks op de teller (de 1D reeks kennende kan hij er dus nog een heel pak aan)
    alles werkt nog perfect, niets op aan te merken en wordt geleverd met doos alle benodigde kabels, oplader en 3 batterijen (2originele en 1 wit product)

    voor alle duidelijkheid, ik verkoop hem nu nog niet, maar pas als ik geld heb van mijn vakantiewerk zodat ik een mkII kan kopen. (zal zijn rond midden-eind juli)





    Last edited by Matthias; 16 juni 2007, 07:18.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: richtprijs canon 1DmkI

    Ik zou hem gewoon houden... ik zag vorige week nog een 1DII verkocht worden van 2 jaar oud met 30000 kliks, niet één bruikspoortje te zien voor 1800 euro. Ik denk dat je er een 650 a 700 kunt voor krijgen, 140.000 kliks is niet weinig natuurlijk, enkele maanden zou dit best wel meer zijn geweest denk ik maar aangezien er momenteel echt veel mkII's te koop worden aangeboden onder de 2000 euro zullen niet veel mensen meer een 1D kopen denk ik, vergeet ook niet dat de prijs van een 30D tot een dieptepunt is gezakt en dat dit misschien tegenwoordig nog een betere keuze is dan een 1D... Dus ik nog net even wat langer sparen of nog een extra klusje gaan doen in t'weekend, wat minder pinten gaan drinken in Gent is ook een optie en die 1D als backup houden
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: richtprijs canon 1DmkI

      Gezien het aantal clicks is het bedrag wat hiervoor genoemd werd wel het maximum denk ik. De bodem lijkt momenteel wel onder de 2e hands 1D's uitgeslagen. Ze zijn echt hard gezakt in een paar weken.

      Als je hem wilt verkopen, doe het dan nu. Over een paar weken is de 1DIII waarschijnlijk reatief goed leverbaar en zie ik nog meer 2e hands 1D's op de markt komen.

      Zelf zou ik er niet meer voor gaan ondanks het feit dat het nog steeds een geweldige camera is. Hij is ingehaald door de tijd helaas. Als backup heb je er nog steeds een mooie camera aan. Als je hem verkoopt, veel succes ermee!
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: richtprijs canon 1DmkI

        Doe hem niet weg onder de 600, en voor degene die zegt dat een 30D een betere keuze is dan 1D, die heeft er wss nog geen gehad De 1D presteert op alle vlakken beter als de 30D behalve op vlak van low light situaties. Maar als ik moet kiezen kies ik nog elke keer men 1D boven men 30D. Ik ga gewoon een Mk2 of 3 bijkopen en de 30D verkopen.

        En indien je een batterijtje (of meerdere zou verkopen) laat me dan iets weten
        Last edited by X Jan X; 10 juni 2007, 18:02.
        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

        Comment


        • #5
          Re: richtprijs canon 1DmkI

          Dat een 1D een fantastisch toestel was kan ik beamen, maar hij is tegenwoordig niet meer in alle omstandigheden even bruikbaar en dat maakt hem niet meer zo intressant, schiet maar even een concertje op iso1600 met zo'n ding
          Dat ie voor andere toepassingen best wel goed is dat weet ik ook wel maar als je er maar 600 euro meer kan van maken dan hou je hem toch gewoon ?
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: richtprijs canon 1DmkI

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Dat een 1D een fantastisch toestel was kan ik beamen, maar hij is tegenwoordig niet meer in alle omstandigheden even bruikbaar en dat maakt hem niet meer zo intressant, schiet maar even een concertje op iso1600 met zo'n ding
            Dat ie voor andere toepassingen best wel goed is dat weet ik ook wel maar als je er maar 600 euro meer kan van maken dan hou je hem toch gewoon ?
            Dat van dat concertje zeg ik ook hé hierboven, maar de 1D blijft toch men favoriet.
            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

            Comment


            • #7
              Re: richtprijs canon 1DmkI

              de batterijen ga ik dan sowieso houden voor mijn toekomstige mkII en zo te horen zal ik inderdaad best mijn mkI bijhouden wat ik ook eerst van plan was...
              ik zal dan toch maar op de tanden bijten en op één of andere manier nog ergens aan geld zien te geraken
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: richtprijs canon 1DmkI

                Dat lijkt mij zeker het beste idee. Je zal er geen spijt van hebben.
                HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                Comment


                • #9
                  Re: richtprijs canon 1DmkI

                  dan houd ik hem wel

                  nog een klein vraagje hier:
                  wie vindt meerprijs van de 1DmkIIN de moeite tov een 1DmkII?

                  ik ben aan het twijfelen tussen deze 2 toestellen (de picture styles en groter scherm van de N spreken mij het meest aan en dus heeft de N ook mijn voorkeur, maar niet voor de portefeuille)
                  en weet iemand of het mogelijk is om met de N versie, bvb de RAW foto's naar de CF te schrijven, en ondertussen de JPEG foto's naar SD?
                  Last edited by Matthias; 11 juni 2007, 04:34.
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    canon 1DmkI

                    ik heb hem dan uiteindelijk toch te koop gezet, want ik heb liever als backup/extra toestel iets lichter... een 1dmkI naast een mkII gebruiken heeft geen nut aangezien de 1dmkI op geen enkel vlak beter is dan de mkII

                    daarom heb ik beslist hem te ruilen met een 400D of 350D(+300euro) of om hem te verkopen (zo kan ik zelf een ander toestel kopen)
                    mensen die hem willen ruilen met een mooie lenske mogen ook altijd iets voorstellen want voor een nieuwe lens ben ik altijd en overal te vinden...

                    hier is het te koop topic voor de geïnteresseerden:

                    EDIT: verkocht!! na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijke toch besloten om mijn 1dmkI van de hand te doen. Ik bedacht mij dat ik als backup toestel bij mijn (toekomstige) mkII liever iets kleiner en lichter heb. -daarom zou ik hem nog liefst van al met een 400D ruilen (zonder opleg) -ruilen met een 350D is ook mogelijk
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: richtprijs canon 1DmkI

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

                      en weet iemand of het mogelijk is om met de N versie, bvb de RAW foto's naar de CF te schrijven, en ondertussen de JPEG foto's naar SD?
                      Ja dit is mogelijk en ook raw op de sd en jpeg op de cf.......maar er zijn een paar beperkingen ook.


                      Ik stuur u een pm met een kopie van de bladzijde uit de handleiding waar je meer kan lezen.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 1DmkI

                        Ik heb nu de MK2 en ik weet op welke vlakken de MKN beter is maar dit zegt mij totaal niks buiten het groter scherm dan. Ik vind dus de meerprijs voor mij zeker niet nodig.
                        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                        Comment

                        Working...
                        X