Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe apparatuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe apparatuur

    Hi,

    Mijn volledige apparatuur werd 2 weken geleden in Irraq gestolen!
    Ik werk nu terug even analoog!
    Ik twijfel tussen
    Nikon D80
    Canon 30D
    Pentax K10D
    + glas.

    Mensen die een van de 3 bezitten, zijn meer dan welkom om hun gebruikerservaringen en idééen te posten

    Dank u
    Dagzz
    I Love Leica

  • #2
    Re: Aankoop nieuwe apparatuur

    waarschijnlijk voor de zoveelste maal maar: zoek zoek zoek zoek zoek zoek zoek (functie)
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe apparatuur

      Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de K10, maar de levering
      I Love Leica

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe apparatuur

        Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
        Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de K10, maar de levering
        Oké, maar is volgens mij het wachten meer dan waard.
        Droef zoiets te horen en meer succes met je volgende uitrusting.
        Henri

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe apparatuur

          wat is er misschien mis met de levering?
          bij konijnenberg bvb zie ik dat ze hem op voorraad hebben...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop nieuwe apparatuur

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            wat is er misschien mis met de levering?
            bij konijnenberg bvb zie ik dat ze hem op voorraad hebben...

            Deze kit Pentax K10D + 16-50mm F2.8 + 50-135 F2.8 (nog niet leverbaar)
            De DA* klasse objectieven, die de K10 tot zijn recht doen komen, zijn nergens leverbaar!
            Bij Rabbit ook niet, maar daar ben ik sowieso klant af!
            I Love Leica

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop nieuwe apparatuur

              Oorspronkelijk geplaatst door HdL Bekijk bericht
              Oké, maar is volgens mij het wachten meer dan waard.
              Droef zoiets te horen en meer succes met je volgende uitrusting.
              1. Tja, ik weet het, maar zonder objectieven
              Met de Canon of Nikon kan ik weer gaan liggen scotch'n
              Van D- terug naar analoog, maakt je ineens bewust van de snelheid en tijdwinst van D-
              Maar de leveringstijd dringt nu.

              2. Het materiaal was tijdelijk verzekerd en de (6) SDHC kaartjes van de 2 M8’ten, zaten gelukkig in mijn field jacket.
              Het blijft een heel nare ervaring, dat wel en alles is daar zo corrupt, vooral de zogenaamde wet en handhaving ervan.
              Je kan daar gewoonweg niemand vertrouwen!
              De gidsen en tolken, spijtig genoeg ook niet, heb ik ondervonden!!
              I Love Leica

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop nieuwe apparatuur

                Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                1. Tja, ik weet het, maar zonder objectieven
                Met de Canon of Nikon kan ik weer gaan liggen scotch'n
                Van D- terug naar analoog, maakt je ineens bewust van de snelheid en tijdwinst van D-
                Maar de leveringstijd dringt nu.

                2. Het materiaal was tijdelijk verzekerd en de (6) SDHC kaartjes van de 2 M8’ten, zaten gelukkig in mijn field jacket.
                Het blijft een heel nare ervaring, dat wel en alles is daar zo corrupt, vooral de zogenaamde wet en handhaving ervan.
                Je kan daar gewoonweg niemand vertrouwen!
                De gidsen en tolken, spijtig genoeg ook niet, heb ik ondervonden!!

                t'is daar nochtans goedkoop voor te tanken ......

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop nieuwe apparatuur

                  De Pentax heeft zoveel voordelen tegenover de 2 andere Dslr’s, dat ik nog even afwacht.
                  Op 19-08 vertrek ik echter weer.
                  Neem gerust 2 weken om alles eens goed proef te draaien.
                  Binnen 6 weken moet er iets degelijk in mijn nieuwe fototas zitten!
                  De new Canon 1DIII heeft blijkbaar nog te veel kinderziektes.
                  Een viertal collega's hebben al pech gehad en Canon kan echt niet volgen
                  I Love Leica

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop nieuwe apparatuur

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                    De Pentax heeft zoveel voordelen tegenover de 2 andere Dslr’s, dat ik nog even afwacht.
                    Op 19-08 vertrek ik echter weer.
                    Neem gerust 2 weken om alles eens goed proef te draaien.
                    Binnen 6 weken moet er iets degelijk in mijn nieuwe fototas zitten!
                    De new Canon 1DIII heeft blijkbaar nog te veel kinderziektes.
                    Een viertal collega's hebben al pech gehad en Canon kan echt niet volgen
                    een D200 misschien..............
                    daar kunt ge de dieven ook nog mee rond hun oren slaan
                    Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop nieuwe apparatuur

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                      Deze kit Pentax K10D + 16-50mm F2.8 + 50-135 F2.8 (nog niet leverbaar)
                      De DA* klasse objectieven, die de K10 tot zijn recht doen komen, zijn nergens leverbaar!
                      Bij Rabbit ook niet, maar daar ben ik sowieso klant af!
                      De DA* objectieven zijn gewoon nog niet op de markt. Pentax had ze aangekondigd voor mei, maar de release is tot eind juli begin augustus uitgesteld, zgn om enkele zaken bij te stellen om de nodige kwaliteit te kunnen bieden. Reken zeker begin augustus voor Europa.

                      Dat ze niet leverbaar zijn is dus normaal... Je kan mss je situatie uitleggen aan Pentax en hen zo overtuigen je alsnog enkele exemplaren uit de eerste levering te reserveren? 19-8 zou wel eens nipt kunnen zijn als je niet uit de eerste levering kan worden bediend...

                      Veel geluk!

                      Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop nieuwe apparatuur

                        Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                        Veel geluk!

                        Wim
                        Bedankt, ik zal het nodig hebben
                        I Love Leica

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop nieuwe apparatuur

                          Oorspronkelijk geplaatst door lichtschrijver Bekijk bericht
                          een D200 misschien..............
                          daar kunt ge de dieven ook nog mee rond hun oren slaan
                          Tja, dat is zeker een goed toestel, maar wel 600€ méér, zonder dustshake/remover en géén stabilisering
                          Voor die prijs heb ik nu bijna mijn 2 benodigde K10 body’s!!
                          I Love Leica

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop nieuwe apparatuur

                            hehe ik denk voor zo stoffige omgevingen zoals Iraq naar een goeie stevige, stofdichte body moet kijken. Tis natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
                            Ik heb zelf een D70s, het ouder toestel van de D80 en ben er zeer tevreden van. Maar ik krijg toch rap stof... even naar de zee gaan ofzo en heel men body zit vol
                            Kweet anders nix over de Pentax. Natuurlijk zullen de duurdere misschien iets beter presteren.. maar als het weer wordt gestolen is het wel eenn serieuze tegenslag.
                            Kvind de Pentax wel mooi van beriek... 16-50 en 50-135 en dat mooi in F2.8 ...
                            Bij fotokonijnenberg is hij in bestelling. Je kan misschien eens bellen en de situatie uitleggen. Ze kunnen je misschien verder helpen.

                            Groeten,
                            FrederikV
                            SHARPimages.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop nieuwe apparatuur

                              Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV Bekijk bericht
                              hehe ik denk voor zo stoffige omgevingen zoals Iraq naar een goeie stevige, stofdichte body moet kijken. Tis natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
                              Groeten,
                              FrederikV
                              De K10 is goed voorzien tegen stof en spat!!
                              Fijn zand is dodelijk, voor mechaniek.
                              Grote soepele en filterdunne boterhamzakjes doen wonderen op dat gebied.


                              Het goede nieuws is echter dat ik, van mijn opdrachtgever, een set van 2 EOS-5D + Opt; kan bruiklenen, tot ik terugkeer uit Balochistan (1-12-2007.)
                              Tegen die datum zal mijn Pentax bestelling wel thuis liggen zeker.
                              Dit neemt al een groot deel stress weg!
                              Zo op het laatste nippertje vertrekken met een onbekend nieuw setje is nooit erg slim en betrouwbaar, heb ik al eens mogen ondervinden!

                              I Love Leica

                              Comment

                              Working...
                              X