Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1DMKIII UW bevindingen

    Graag had ik van andere Canon 1DMKIII eigenaars, vernomen wat hun bevindingen zijn met de MKIII .
    Ik was in het bezit van van de MKIIN en nu de MKIII.

    Mijn bevindingen zijn als volgt :

    Het lijkt wel of Canon de de Camera heeft heruitgevonden , volgens hun eigen bewoordingen hebben ze echt naar de fotografen geluisterd , en dit blijkt volledig te kloppen .
    De menu structuur is dusdanig verbeterd , dit is een echte verademing .
    Maar ook nog een pak instellingen meer , en deze zijn dan ook waardevol .

    Een van de grote pluspunten is de iso en de isoknop deze heeft nu een plaats gekregen net achter de schutterknop , Iso 6400 is nog zeer aanvaardbaar .
    Verdere pluspunten zijn , meer info in de display , het nog betere af systeem , de snelheid , de instel mogelijkheid van de details in de hoge lichten (merkbaar groot verschil) , ook de mogelijkheid een kleinere raw file op te slagen , en zeker niet te vergeten de life view en dan dat laatste zeker voor shoots vanop statief in de studio en voor macro fotografie .
    Ook is hier de mogelijkheid om rechtstreeks van op de pc te werken .
    Verder instellingen om zelf uw lenzen bij te stellen op back of frontfocus en deze op te slaan .
    Ik kan op dit moment niks anders van de camera zeggen dan WOW i am just amazing , dank u Canon voor dit meesterwerkje .
    Verder wil ik nu ook weer niet gaan zeggen dat de MKIIN ineens geen dijk van een camera meer zou zijn , maar dit is een werkelijke update.

    De bedoeling van deze tread is eigenaars van de MKIII hun ervaringen te toetsen aan de mijne en van gedachten te wisselen om tot nog betere resultaten te komen , zo zijn bv de af instel mogelijkheden enorm

    Groetjes Rudi
    Last edited by Tubbs; 9 juni 2007, 16:44.

  • #2
    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

    Doet me deugd al dit positieve nieuws te lezen,Rudy Ik hoop mijne MKIII deze maand nog geleverd te krijgen
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

      Ik sluit me helemaal aan bij Rudi! Gister een muziekevenement als opdracht gehad en je schroeft gewoon lekker de iso omhoog zonder teveel ruis op de koop toe te nemen! De snelheid van de autofocus is geweldig icm de juiste lenzen. Ook in donkere situaties focust de camera snel zonder gebruik te maken van AF-hulplicht enz.

      Van een 20D naar deze 1D is een grote stap. De 20D presteerde erg goed, ook op iso1600. Maar als je nu gaat vergelijken dan merk je dat er toch wel relatief veel ruis in die 20D zit. De camera is zonder voort te borduren op een vorig model helemaal opnieuw gebouwd. Ik denk dat het de beste DSLR is van dit moment...
      Marcel Otterspeer, student fotografie, <website>
      Canon EOS 1D Mark III EOS 30VQD+grip Speedlite580EX Speedlite420EX EF17-40L EF 24-105L IS USM EF100-400L IS USM EF28-135 IS USM EF50 f1.4

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

        Heb 'm ook besteld. Met een beetje geluk deze week nog geleverd want aanstaande vrijdag heb ik al een opdracht waar ie goed van pas zou komen.

        Wat ik toch ga missen aan m'n 5D is die 'C' stand. Ik heb in de handleiding wel iets teruggevonden over het opslaan en opvragen van instellingen, maar zoals het op de 5D gebeurt zal het wel niet zijn. M'n had toch enkele van die instellingen onder de 'mode' knop kunnen voorzien?

        Enfin, dat houdt mijn enthousiasme niet tegen hoor.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

          oh man wat doet het pijn om te horen dat zoveel mensen hem hebben...en ik zit hier elke euro om te draaien om toch nog bijna aan een mkII te komen
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            oh man wat doet het pijn om te horen dat zoveel mensen hem hebben...en ik zit hier elke euro om te draaien om toch nog bijna aan een mkII te komen
            Ik las elders dat je overweegt om je 1D van de hand te doen, maar dat de tweedehandsprijzen gekelderd zijn? Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dat binnenkort met de 1DII(N) ook zal gebeuren, wat dan weer in jou voordeel speelt.

            Ach, er zal altijd iemand zijn met duurder/zwaarder/beter/groter model, wat je ook doet. Maar je kennis en ervaring, die kan je niet kopen.

            En als het dan toch pijn doet, denk dan aan al die arme stakkers (waaronder ik) die net genoeg kunnen bijeensprokkelen om hem toch te kunnen kopen, maar die er gewoon nog aan geen aangeraken omdat er zo'n wachtlijsten zijn
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

              is idd een prachtige camera.
              grootste voordeel voor mij tot nu toe is echt wel de lage ruis.
              waar ik bij mijn 20D liever niet hoger dan ISO400 ging, kan ik nu perfect tot iso1600 gaan.
              Ik weet niet hoe het menu van vorige 1D's werkte, maar kan alleen maar zeggen dat de bediening van de mkIII voor mij echt zalig werkt.
              het 'my menu'-menu is heel handig om snel dingen te vinden die je veel gebruikt.
              ook ligt de camera ZALIG in de hand, de 20D lijkt nu wel speelgoed

              de AF speed is ook prachtig.
              heb wel op dat vlak nog veel te leren, heel veel AF - costum functions.

              normaal ga ik volgend weekend naar spa (als het weer meevalt), iemand hier enkele tips voor costum function instellingen enzo voor autosport? (zal de 100-400 gebruiken)
              1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
              EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                oh man wat doet het pijn om te horen dat zoveel mensen hem hebben...en ik zit hier elke euro om te draaien om toch nog bijna aan een mkII te komen
                Je bent niet alleen.
                En van zo'n lenzen-collectie als de jouwe kan ik momenteel alleen dromen.
                == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Ik las elders dat je overweegt om je 1D van de hand te doen, maar dat de tweedehandsprijzen gekelderd zijn? Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dat binnenkort met de 1DII(N) ook zal gebeuren, wat dan weer in jou voordeel speelt.

                  Ach, er zal altijd iemand zijn met duurder/zwaarder/beter/groter model, wat je ook doet. Maar je kennis en ervaring, die kan je niet kopen.

                  En als het dan toch pijn doet, denk dan aan al die arme stakkers (waaronder ik) die net genoeg kunnen bijeensprokkelen om hem toch te kunnen kopen, maar die er gewoon nog aan geen aangeraken omdat er zo'n wachtlijsten zijn
                  ik heb het gevonden, ik ga vanmiddag na mijn examen gewoon een Win For Life lotje halen bij de krantenboer, en dan win ik. En dan moet ik maar 4 maand wachten en ik kan mij een mkIII kopen
                  dat ik daar niet eerder aan had gedacht
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                    Graag had ik van andere Canon 1DMKIII eigenaars, vernomen wat hun bevindingen zijn met de MKIII .
                    Ik was in het bezit van van de MKIIN en nu de MKIII.

                    Mijn bevindingen zijn als volgt :

                    Het lijkt wel of Canon de de Camera heeft heruitgevonden , volgens hun eigen bewoordingen hebben ze echt naar de fotografen geluisterd , en dit blijkt volledig te kloppen .
                    De menu structuur is dusdanig verbeterd , dit is een echte verademing .
                    Maar ook nog een pak instellingen meer , en deze zijn dan ook waardevol .

                    Een van de grote pluspunten is de iso en de isoknop deze heeft nu een plaats gekregen net achter de schutterknop , Iso 6400 is nog zeer aanvaardbaar .
                    Verdere pluspunten zijn , meer info in de display , het nog betere af systeem , de snelheid , de instel mogelijkheid van de details in de hoge lichten (merkbaar groot verschil) , ook de mogelijkheid een kleinere raw file op te slagen , en zeker niet te vergeten de life view en dan dat laatste zeker voor shoots vanop statief in de studio en voor macro fotografie .
                    Ook is hier de mogelijkheid om rechtstreeks van op de pc te werken .
                    Verder instellingen om zelf uw lenzen bij te stellen op back of frontfocus en deze op te slaan .
                    Ik kan op dit moment niks anders van de camera zeggen dan WOW i am just amazing , dank u Canon voor dit meesterwerkje .
                    Verder wil ik nu ook weer niet gaan zeggen dat de MKIIN ineens geen dijk van een camera meer zou zijn , maar dit is een werkelijke update.

                    De bedoeling van deze tread is eigenaars van de MKIII hun ervaringen te toetsen aan de mijne en van gedachten te wisselen om tot nog betere resultaten te komen , zo zijn bv de af instel mogelijkheden enorm

                    Groetjes Rudi
                    Tof te horen dat je blij bent, al zou ik van een machine die zoveel geld kost niet anders verwachten!
                    Als ik alles goed analyseer, spreek je over verbeteringen, zoals de Iso knop, de menustructuur, de hoge lichten. Fijn te horen, want dit mankeert op elke Canon tot nu toe!
                    Iso 6400 met low noise, wow, daar ben ik echt jaloers op! Het voordeel van dure 2.8 lenzen word daarmee kleiner en kleiner. Je kan je de rekening maken, een 1dmkIII met een set 4.0 lenzen of een d30 met een set 2.8 lenzen, het zal niet veel meer schelen.
                    De Af correctie, hoe mooi het ook mag zijn, is eigenlijk een "lapmiddel" om de tekortkomingen in calibratietechnieken te compenseren. Zou eigenlijk voor een originele Canon lens niet nodig mogen zijn. Wel voor third party lenzen. Maar als het er op staat, des te beter.
                    Maar je bevindingen bevestigen wel mijn vermoedens, en dat is dat Canon inderdaad eindelijk eens een camera ontwikkeld heeft met de fotograaf in gedachte.
                    Overigens, heeft de camera een auto-iso setting? Jij stelt de snelheid en diafragma in, de camera kiest de iso om de juiste belichting te hebben.

                    Veel plezier met de cam! Helaas is ie nu niet leverbaar, en zal ik moeten wachten... Maar ik zal eens tot bij jou moeten komen denk ik ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                      Heeft iemand de AF correctie functie al geprobeerd ????
                      Website : www.alextimmermans.com
                      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Tof te horen dat je blij bent, al zou ik van een machine die zoveel geld kost niet anders verwachten!
                        Als ik alles goed analyseer, spreek je over verbeteringen, zoals de Iso knop, de menustructuur, de hoge lichten. Fijn te horen, want dit mankeert op elke Canon tot nu toe!
                        Iso 6400 met low noise, wow, daar ben ik echt jaloers op! Het voordeel van dure 2.8 lenzen word daarmee kleiner en kleiner. Je kan je de rekening maken, een 1dmkIII met een set 4.0 lenzen of een d30 met een set 2.8 lenzen, het zal niet veel meer schelen.
                        De Af correctie, hoe mooi het ook mag zijn, is eigenlijk een "lapmiddel" om de tekortkomingen in calibratietechnieken te compenseren. Zou eigenlijk voor een originele Canon lens niet nodig mogen zijn. Wel voor third party lenzen. Maar als het er op staat, des te beter.
                        Maar je bevindingen bevestigen wel mijn vermoedens, en dat is dat Canon inderdaad eindelijk eens een camera ontwikkeld heeft met de fotograaf in gedachte.
                        Overigens, heeft de camera een auto-iso setting? Jij stelt de snelheid en diafragma in, de camera kiest de iso om de juiste belichting te hebben.

                        Veel plezier met de cam! Helaas is ie nu niet leverbaar, en zal ik moeten wachten... Maar ik zal eens tot bij jou moeten komen denk ik ;-)
                        Ja hallow.

                        Nu klink je alsof Canon nog nooit een deftig toestel heeft gemaakt. Natuurlijk, de verbeteringen mogen er wezen, maar zowat elke EOS DSLR heeft een "ISO" knop, en de bediening van de menus (niet de structuur!) is overgenomen van de 30D/5D. En ook de 5D heeft altijd een goed ruisniveau gehad.

                        En tekortkomingen in calibratietechnieken? Nu kun je enkel zelf uitvoeren, wat ervoor door Canon moest gebeuren: lens en toestel op elkaar afstemmen.
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Ja hallow.

                          Nu klink je alsof Canon nog nooit een deftig toestel heeft gemaakt. Natuurlijk, de verbeteringen mogen er wezen, maar zowat elke EOS DSLR heeft een "ISO" knop, en de bediening van de menus (niet de structuur!) is overgenomen van de 30D/5D. En ook de 5D heeft altijd een goed ruisniveau gehad.

                          En tekortkomingen in calibratietechnieken? Nu kun je enkel zelf uitvoeren, wat ervoor door Canon moest gebeuren: lens en toestel op elkaar afstemmen.
                          Niks van aantrekken het is Rudy he. Sinds hij geen Canon meer heeft moest Canon niet goed meer zijn, verschrikkelijk slecht zijn zelfs. Dat hij hier wat zaken door elkaar haalt is dan ook geen bezwaar. Gefundeerd bleek de commentaar meestal toch niet buiten eventueel een smaakverschil.
                          Hij hint er zelfs op een terugkeer naar Canon. Maar dat zal hij niet doen hoor want die canon's zijn zoooo supersoft dat hij daar niets mee kan aanvangen en de kleuren zijn ook verschrikkelijk slecht. Allee dat was vroeger toch zo.....

                          Maar Rudy heeft groot gelijk dat hoe sterker die hoge iso's zijn hoe minder nood er aan f2.8 lenzen is. Maar er zijn natuurlijk nog andere reden om een f2.8 lens te verkiezen.

                          PS: wil voor de rest iedereen hier stoppen over iso1600 files bruikbaar zoals een iso400 en bruikbare iso6400 files want zo een 1DIII is absoluut geen camera voor mij maar die beelden wil ik ook!!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            PS: wil voor de rest iedereen hier stoppen over iso1600 files bruikbaar zoals een iso400 en bruikbare iso6400 files want zo een 1DIII is absoluut geen camera voor mij maar die beelden wil ik ook!!!
                            Nu de technologie toch bestaat, zal die vroeg of laat wel doordringen tot de meer betaalbare series. Hopelijk zal de opvolger van de 30D er al van kunnen profiteren, ik heb ook het geld niet voor een 1D, ik zou natuurlijk wel zo'n camera willen, maar dan verwacht iedereen dat je perfecte foto's gaat maken. Nu kan ik het soms nog op de camera steken als de foto's wat minder zijn, als je de beste camera in je handen hebt, dan kan je dat niet meer.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Maar Rudy heeft groot gelijk dat hoe sterker die hoge iso's zijn hoe minder nood er aan f2.8 lenzen is. Maar er zijn natuurlijk nog andere reden om een f2.8 lens te verkiezen.
                              Je kan gewoon nog veel verder gaan met zo'n objectieven... Gewoon in halfduister actiefoto's maken

                              MVG,

                              Comment

                              Working...
                              X