Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven

    Graag zou ik willen vernemen met welke objectieven bepaalde leden bvb reiger, fuut, en dergelijke, zo mooi in beeld krijgen zoals hier getoond wordtof met eventueel ander gereedschap.
    Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

  • #2
    Re: Objectieven

    met het materiaal dat jij hebt gaat dit perfect. en zoals hier zo vaak gezegd wordt: het is meestal niet het materiaal dat er toe doet...
    en als je het toch wil weten denk ik dat je het beter specifiek vraagt aan degene die de foto gemaakt.

    groeten, robbe
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven

      maar als je van heel ver zo'n foto's wil maken dan zou ik toch een tele prime overwegen (400mm f5.6 misschien...)
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Objectieven

        Met mijn 300 schiet ik toch overal (dieren) te kort ; ik lees meestel dat ze een ef500f4 is gebruiken op statief.
        Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

        Comment


        • #5
          Re: Objectieven

          Materiaal doet er zeker niet altijd toe maar voor dit soort fotografie toch wel vind ik!

          Ik fotografeer niet veel vogels maar wel vliegtuigen, het komt een klein beetje op hetzelfde neer en je hebt voor beide wel goeie telelenzen nodig!

          Ik gebruik een Canon f5.6 400mm en ik ben zeer tevreden met deze lens! Voor dit soort fotografie is een prime ideaal vind ik persoonlijk. Waarom een zoomlens kopen als je toch meestal maximaal gaat inzoomen?? en bij vogels is dit net hetzelfde, meestal zitten ze vrij ver...

          Het kan wel zijn dat je nog wat meer mm'ers nodig hebt om vogels te fotograferen en mss een nog wat een lichtsterkere lens maar dan gaat het al zeer duur worden...
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door EDJOS Bekijk bericht
            Graag zou ik willen vernemen met welke objectieven bepaalde leden bvb reiger, fuut, en dergelijke, zo mooi in beeld krijgen zoals hier getoond wordtof met eventueel ander gereedschap.
            Als beginneling die ondertussen een paar keer op de afdrukknop heeft geduwd, en leek op gebied van vogelfotografie, kan ik je toch wel zeggen dat deze bepaalde leden dergelijke mooie fotos niet hebben verkregen door enkel naar de winkel te gaan en het nodige (dure, grote en zware) gereedschap te kopen

            Ik zie vogelfotografie als een moeilijke discipline die veel inzet vergt

            Maar er is geen enkele reden waarom je dit niet zou kunnen bereiken

            Kijk gerust wat rond, gebruik de zoekfunctie, zo krijg er een idee van

            Comment

            Working...
            X