Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paintball in beeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paintball in beeld

    Hallo,

    Ik ben een paintball- en fotoliefhebber en ik had graag wat actiefoto's gemaakt over mijn geliefkoosde sport.
    Ik heb een eos 400D en ik ben dus op zoek naar een telelens.
    Ik wil in staat zijn om foto's te kunnen maken zoals u hieronder ziet.
    Wat raden jullie mij aan qua lens? en qua instellingen van mijn 400d

    Alvast bedankt voor jullie raad

    [Mod] foto's voldeden niet aan de forumrichtlijnen + 400KB en werden daarom verwijderd
    Last edited by zunoel; 10 juni 2007, 19:40.
    Canon 50D - 400D |Canon EF 24-70mm f/2.8L | MC Zenitar 16mm 2.8 fisheye | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Flickr

  • #2
    Re: Paintball in beeld

    Dat zijn er wat te veel, en het verkeer forum onderdeel, lees de fourm regels nog eens.

    Comment


    • #3
      Re: Paintball in beeld

      bekijk de exif van de foto's
      Die zijn leesbaar.
      Een van de foto's is met 20d op 70mm diafragma van 3.3 etc...
      Anderen met een 1dmkxx op 400mm....

      Doe dat eens, en maak een lijstje wat je tegenkomt.
      Je zal al veel leren

      Risto
      Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

      Comment


      • #4
        Re: Paintball in beeld

        Reken voor zulke foto's op een lens van 1100 tot meer dan 2000 Euro. Gaat dat lukken?
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Paintball in beeld

          met een 70-200 f4 en genoeg licht kan je ook zulke foto's maken hoor...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Paintball in beeld

            Als je met zo'n paintball-geweer (of hoe heet zo'n ding) heel kort na elkaar kan schieten, en je laat een 20D 5 foto's per seconde maken, dan zal er af en toe wel eens zo'n foto tussenzitten.

            Als je zelf wil afdrukken op het juiste moment, dan zal je wel héél snel moeten reageren.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Paintball in beeld

              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Reken voor zulke foto's op een lens van 1100 tot meer dan 2000 Euro. Gaat dat lukken?
              mmm Mss nog niet om te beginnen maar ik ben toch aan het zoeken naar een lens rond de 700 -800 euro.
              Canon 50D - 400D |Canon EF 24-70mm f/2.8L | MC Zenitar 16mm 2.8 fisheye | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Paintball in beeld

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je met zo'n paintball-geweer (of hoe heet zo'n ding) heel kort na elkaar kan schieten, en je laat een 20D 5 foto's per seconde maken, dan zal er af en toe wel eens zo'n foto tussenzitten.

                Als je zelf wil afdrukken op het juiste moment, dan zal je wel héél snel moeten reageren.
                Zo een Paintball marker schiet 15 balls per sec en ze hebben en vertrek snelheid van 309 km/uur
                Helaas kan de eos 400d maar 3 beelden pers sec aan.
                Canon 50D - 400D |Canon EF 24-70mm f/2.8L | MC Zenitar 16mm 2.8 fisheye | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Paintball in beeld

                  Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
                  bekijk de exif van de foto's
                  Die zijn leesbaar.
                  Risto
                  Misschien een domme vraag maar wat bedoel je met exif van de foto's zijn leesbaar?
                  Canon 50D - 400D |Canon EF 24-70mm f/2.8L | MC Zenitar 16mm 2.8 fisheye | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paintball in beeld

                    er zijn geen domme vragen

                    google op opanda
                    dat is een programmatje waar je exif van fotos mee kan uitlezen.
                    Zoals bv deze fotos die je gepost hebt.

                    Na het installeren, rechtermuisknop en hopla

                    risto
                    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paintball in beeld

                      Oorspronkelijk geplaatst door zenith Bekijk bericht
                      Zo een Paintball marker schiet 15 balls per sec en ze hebben en vertrek snelheid van 309 km/uur
                      Helaas kan de eos 400d maar 3 beelden pers sec aan.
                      Met 15 balls per seconde, en 3 beelden per seconde heb je vroeg of laat wel een foto waarbij het verfbolletje zichtbaar is. De sluitertijd mag dan zeker niet te lang zijn, je moet proberen om die paintball gedeeltelijk te bevriezen.
                      Met een korte sluitertijd zal je die niet helemaal kunnen stopzetten maar dat is ook niet nodig.

                      Ik zie in de exif dat de iso vrij hoog gekozen is, om toch maar de sluitertijd kort genoeg te houden. Met één foto zal het nooit lukken, het is eerder een zaak om wat geluk te hebben dat de sluiter net op het juiste ogenblik opengaat. Zelfs met een 1D is je eigen reactietijd nooit snel genoeg om zo'n foto van de eerste keer perfect te krijgen. Met een 1D Mark III worden je kansen wel groter, want die ken 10 foto's per seconde maken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paintball in beeld

                        Oorspronkelijk geplaatst door zenith Bekijk bericht
                        mmm Mss nog niet om te beginnen maar ik ben toch aan het zoeken naar een lens rond de 700 -800 euro.
                        canon 70-200 f4, daar zal je ook al mee toekomen hoor
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paintball in beeld

                          Zou deze canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM ook in aanmerking kunnen komen ?
                          Canon 50D - 400D |Canon EF 24-70mm f/2.8L | MC Zenitar 16mm 2.8 fisheye | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paintball in beeld

                            Voor mij ook de Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM (rond de 600 Euro)
                            Of de EF 70-200mm F 4.0 L IS USM (rond de 900 Euro na cashback)

                            Die laatste zal je ook nog uit de hand kunnen gebruiken want de IS helpt je om jouw beweging tegen te gaan. Bij die eerste moet je nog 100 euro rekenen voor de statiefgondel. Je kan natuurlijk ook een kersepitje meenemen en dat ergens opleggen en daar dan de lens op (in plaats van een statief).
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paintball in beeld

                              wat wil je daar nu mee zeggen? dat je een lens zonder IS niet uit de hand kunt gebruiken?
                              als je zulke korte sluitertijden gebruikt om zo'n snelle paintballetjes te bevriezen, dan zal het geen probleem zijn om uit de hand foto's te nemen hoor. een statief gaat enkel je bewegingsvrijheid beperken.
                              de enigste momenten dat ik een statief (monopod) nodig acht is indoor als je met sluitertijden van 1/15-->1/100 zit. Maar outdoor met een beetje zon kan je zonder probleem aan 1/1000-->1/2000 geraken en heb je zeker niets nodig om je eigen bewegingen te stabiliseren
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X