Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

    Ik moet jullie toch iets vertellen.

    De Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM heeft ooit meer dan 1100 euro gekost.
    Bij kamera-express in nederland is ze nu gezakt tot 850 euro waarbij je nog 50 euro cashback krijgt, dus kortom 800 euro.
    In belgie staat ze bij en bepaalde leverancier nog meer dan 950 euro...dus ik vraag hoe dat komt...en dit is het antwoord :

    ik citeer:

    Als Canon lenzen gaat uitleveren die we eerst uitvoerig dienen te controleren op front en backfocus dan moeten we dat in de prijs gaan doorberekenen.

    Bekijk de diverse forums maar en de reviews van die lens.

    Op dit moment is de stand dat van de zes lenzen er één door de test komt. De overige vijf gaan terug naar Canon. Daar dit nog al een gedoe is prijzen wij liever de lens te hoog en verkopen een perfecte, dan dat we het hele gezever op onze hals gaan halen.

    Want indien een klant een lens gaat retourneren draaien wij voor de verzendkosten op. En het heeft geen zin om de lens laag te gaan prijzen en de klant als testkonijn te gebruiken.

    einde citaat.

    ik stond hier wel erg van te kijken....en ik dacht dat dit een van de top lenzen was.
    Last edited by stefaand; 8 juni 2007, 13:21.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

    Iedereen heeft een excuus nodig om zijn te dure prijzen te rechtvaardigen he. Je moet dat excuus daarvoor nog niet geloven he.

    Nog niet speciaal veel berichten gezien van front en backfocus met deze lens en dat zou je dus moeten zien.
    Hun argument houd ook geen steek want als zij zelf testen en er 5 op 6 afkeuren dan moeten ze die toch terugsturen naar Canon en dus de verzendkosten betalen. Ze zouden beter dus ook wat langer nadenken over hun argumentatie....

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

      Volgens mij is dit onzin uit de mond van een verkoper die zijn marges niet wil aanpassen.

      Als van deze lens 5 op de zes exemplaren niet goed zijn en teruggestuurd zou moeten worden, wat doen ze dan met pakweg een 18-200 van sigma,

      Niet geloven die boel.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

        en ik die dacht dat dit een top lens was.
        De reaktie is nogthans van een bekende foto materiaal verkoper in belgie die heel scherpe prijzen heeft.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

          Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
          en ik die dacht dat dit een top lens was.
          De reaktie is nogthans van een bekende foto materiaal verkoper in belgie die heel scherpe prijzen heeft.

          ik zou veranderen van leverancier
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

            Het gaat hier over SD card ... welbekend
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

              Ja voor velen hier bekend als een sjoemelaar waarvan ik hier al jaren zeg dat ik er nooit iets zou kopen exact om redenen zoals je hier aanhaalt.

              Mijn vermoedens worden dus weer bevestigt

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

                Ach ja, de persoon van geheugenkaart heeft mij ook de Canon 10-22 en de 70-300 IS af geraden omdat het slechte lenzen zouden zijn, terwijl de 10-22 de beste ultra groothoek is voor Canon!!
                Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                http://www.orlik.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

                  bedankt voor de reakties,
                  men leert elke dag bij he.
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Ja voor velen hier bekend als een sjoemelaar waarvan ik hier al jaren zeg dat ik er nooit iets zou kopen exact om redenen zoals je hier aanhaalt.

                    Mijn vermoedens worden dus weer bevestigt
                    Iedereen tevreden stellen kan niemand, ondertussen heb ik al gemerkt dat er GEEN enkele leverancier wordt genoemd waar iedereen voor 100% tevreden over is. Ik heb bij Otto de laatste 2 jaar steeds mijn apparatuur gekocht, zonder enig probleem, altijd alles correct. ook bij andere leveranciers heb ik nooit problemen gehad en ik ben nu toch al een jaartje of 5 bezig. Wat de prijs van een objectief betreft, daar heeft de handelaar beslissingsrecht over, zolang hij maar niet onder de prijs verkoopt.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Iedereen tevreden stellen kan niemand, ondertussen heb ik al gemerkt dat er GEEN enkele leverancier wordt genoemd waar iedereen voor 100% tevreden over is. Ik heb bij Otto de laatste 2 jaar steeds mijn apparatuur gekocht, zonder enig probleem, altijd alles correct. ook bij andere leveranciers heb ik nooit problemen gehad en ik ben nu toch al een jaartje of 5 bezig. Wat de prijs van een objectief betreft, daar heeft de handelaar beslissingsrecht over, zolang hij maar niet onder de prijs verkoopt.
                      Absoluut akkoord dat je nooit iedereen tevreden kan maken en er zullen altijd klachten zijn over leveranciers. Maar leveranciers die gwoonweg onzin vertellen en hun klanten maar wat proberen wijsmaken om toch maar een argument voor hun hogere prijs te kunnen geven (een argument dat dan nog geen steek houdt ook niet) dat zijn in mijn ogen sjoemelaars. Als je daar dan nog bijneemt dat de persoon waarvan hier sprake regelmatig aanbiedingen doet met goeie prijs maar alle standaard geleverde accesoires uit zijn aanbieding haalt om deze dan als een zogenaamd extra te verkopen waardoor zijn aanbieding uiteindelijk duur is tja.....ook dat is mensen misleiden en proberen af te zetten. Zo een leveranciers klasseer ik bij de sjoemelaars en hij doet dit al jaren dus tja...... Ik zal er nooit iets kopen zelfs al zou ie de beste prijs in de wereld hebben. Ik zal deze man immers nooit kunnen vertrouwen.
                      Als jij er wel vertrouwen in hebt ok voor mij hoor je doet maar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

                        als je dat allemaal leest, ja dan is ie van mijn lijstje ook geschrapt hoor. Ik ga liever bij KE in NL daar hebben ze prijzen die niemand anders heefteen een zeer goede service.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                          Het gaat hier over SD card ... welbekend
                          Nooit problemen gehad met deze leverancier, integendeel, is wel nogal Canon minded, maar heeft kennis van zaken en weet meestal over wat ie spreekt. Wat een zeldzaamheid aan het worden is in deze business. Natuurlijk tracht iedere verkoper te verkopen wat hij wilt verkopen, anders heeft ie de verkeerde job, en het is aan de koper om dit te doorzien.
                          Ik zou eerder hem geloven dan sommige op dit forum.
                          De MKIII ondersteunt de BF/FF uitleg wel een beetje want men heeft BF/FF correctie mogelijkheden nu ingebouwd voor 20 lenzen. Vind het een zeer goede feature trouwens maar toont toch aan dat er ook nood aan is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

                            ivm dezelfde lens:

                            Heeft iemand een idee waarom deze niet voorkomt op de Belgische site van Canon zelf onder "product informatie"? De andere EF-S objectieven worden er wel beschreven, maar de 17-55mm F/2.8 IS USM niet. Niet dat ik me zorgen maak hoor, maar 't is toch vreemd..
                            equipment: camera's, lenses & some imagination

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                              ivm dezelfde lens:

                              Heeft iemand een idee waarom deze niet voorkomt op de Belgische site van Canon zelf onder "product informatie"? De andere EF-S objectieven worden er wel beschreven, maar de 17-55mm F/2.8 IS USM niet. Niet dat ik me zorgen maak hoor, maar 't is toch vreemd..
                              Dat is waarschijnlijk omdat de belgische site nogal achter loopt met zijn updates. Het is niet de eerste keer dat je op die site geen info kan vinden over relatief nieuwe produkten. Soms staan ze zelfs verkeerd gecatalogeerd.

                              Comment

                              Working...
                              X