Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ratelend geluid d40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ratelend geluid d40

    Ik hoor steeds een licht ratelend geluid uit mijn camera komen. Ik weet niet wat het precies is maar ik denk een soort veertje wat steeds heen en weer gaat.

    Weet iemand hier meer van?


    bedankt alvast
    Nikon D40 AF-S DX Zoom- Nikkor 18.55mm f/3.5-5.6 ED II + Sigma 18-200mm 1:3.5-6.3 D

  • #2
    Re: ratelend geluid d40




    dit lipje is het dus. zit ook onderaan en die heeft ook speling, ik hoop dat dit normaal is?
    Nikon D40 AF-S DX Zoom- Nikkor 18.55mm f/3.5-5.6 ED II + Sigma 18-200mm 1:3.5-6.3 D

    Comment


    • #3
      Re: ratelend geluid d40

      Ik ben geen Nikon-kenner, maar dat lijkt mij gewoon een bladveertje dat ervoor moetzorgen dat het objectief goed vast tegen de mount gedrukt wordt. Als dat ook rammelt wanneer het objectief erop zit zou ik me inderdaad vragen gaan stellen, maar anders kan dat best normaal zijn. Er zit zonder objectief namelijk geen spanning op die veer. Of zit het zo los dat het er elk moment kan uitvallen?

      Comment


      • #4
        Re: ratelend geluid d40

        dat zal de oriëntatiesensor zijn

        is ook zo bij D70
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: ratelend geluid d40

          ok bedankt.

          Ik had dit topic ook op een ander forum geopend en toen kreeg ik de opmerking dat de sensors boven erg bekrast waren. is dit normaal of niet?
          Nikon D40 AF-S DX Zoom- Nikkor 18.55mm f/3.5-5.6 ED II + Sigma 18-200mm 1:3.5-6.3 D

          Comment


          • #6
            Re: ratelend geluid d40

            Oorspronkelijk geplaatst door Nick123 Bekijk bericht
            ok bedankt.
            Ik had dit topic ook op een ander forum geopend en toen kreeg ik de opmerking dat de sensors boven erg bekrast waren. is dit normaal of niet?
            De sensor is op je foto niet te zien, maar de krassen over de elektronische contacten wel. Dat komt door het gebruik van non-AI Nikon objectieven of objectieven van een "onbekende" fabrikant. Als de elektronica niet meer werkt, werkt de camera niet meer.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

            Comment

            Working...
            X