Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlenzen dilema.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlenzen dilema.

    Ik weet, weeral een topic over zoomlenzen.
    Maar na wat revieuws en onderzoek ben ik op een aantal lenzen gestuit.

    Gebruik, voornamelijk dieren, zoals dierentuin en de wildlife iets grotere vogels ( eenden, ganzen, roofvogels, ..)

    Hierbij heb ik :

    - Canon EF 100-400 f4.5-5.6 L IS USM 1463.18€

    Zeer goede lens en dankzij de IS perfect in de losse hand bruikbaar.


    - Sigma 80-400 f4.5-5.6 OS DG 1076.80€

    Hier heb ik weinig van teruggevonden. Hij is wel goedkopeer dan de Canon, gaat iets trager zijn in AF denk ik wegens USM gebrek. En misschien mindergoed handteerbaar in de losse hand.


    - Sigma 135-400 f4.5-5.6 APO DG ASF 619.24€

    Extreem goedkoper dan de vorige. Maar geen flauw idee wat hij waard is qua fotos.


    - En dan natuurlijk de Sigma Bigma 500-500 f4-6.3 EX APO DG 1076.80€

    Qua Prijs - brandpunt afstand ligt deze het beste. Maar zit al op 200mm op 6.3, heb ik gelezen. Waar de 400 met hun 5.6 beter doen. Eeuwige discusie van, wel - niet scherp. (Ik bewerk niet. Dus zoek een scherpe lens zonder nabewerking. )

    Ik heb al fotos gezienvan de Bigma, Sigma 80-400 canon 100-400. Ze zijn allemaal scherp en kleurrijk. Maar ik weet natuurlijk niet hoe hard ze bewerkt geweest zijn.

    Vandaar mijn vraag welke komt voor mijn gebruik het beste uit?

  • #2
    Re: Zoomlenzen dilema.

    ik kan enkel spreken over de Bigma en de Sigma 80-400, beiden zijn voor mij gelijkwaardig, als ik opnieuw tussen beiden moest kiezen . . . ik zou het niet weten . . . de prijs zou hier de doorslag geven. Mijn raad dus ( de canon buiten beschouwing gelaten want die ken ik niet ), kies de goedkoopste, 't zijn beide goeie lenzen voor het doel dat jij voor ogen hebt.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Zoomlenzen dilema.

      Ik ben zeer tevreden van de 100-400.

      Heb lang getwijfeld tussen de bigma en de canon maar mijn exemplaar bleek scherper dan de bigma die ik getest heb.
      IS is handig maar ik gebruik toch nog graag een statief (ik heb beginnende altzheimer )
      De schuifzoom waar reeds kilo's papier is aan versleten vind ik helemaal niet storend, zelfs het omgekeerde.
      Mvgr
      DimitriM (BD0913BE)
      website: http://www.pbase.com/dimitrim

      Comment


      • #4
        Re: Zoomlenzen dilema.

        ok bedankt voor de reacties.

        Comment


        • #5
          Re: Zoomlenzen dilema.

          Ik ben zowel de Bigma als de 80-400 gaan testen bij konijnenberg. De 400 was inderdaad iets trager in scherpstellen. Maar ik vond hem wel iets scherper qua resultaat. Het verschil in groote van het object bij 500mm of 400mm vond ik voor mijn doeleinden verwaarloosbaar. Het gewicht was alom beide bijna hetzelfde. Na deze test was men voorkeur dus gegaan naar de 80-400 van sigma.
          Ik heb dze al een geluk 2de hands gevonden in zeer goede staat voor 775€. ipv 1163€ bij konijnenberg.
          Dus bij deze ben ik een lensje rijker.

          Allen bedankt voor de hulp.


          ps hier mag slotje op.

          Comment

          Working...
          X