Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony dsc h7/h9/h5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony dsc h7/h9/h5

    hoi,
    na lang zoeken en informeren ben ik op deze camera's gekomen.ik wou een camera die niet zo'n compactje is(omdat ik graag zou beginnen met fotografie) maar ook geen reflex(wegens prijs).

    welke camera van deze 3 is in het algemeen het beste?(weet dat dit een beetje persoonlijk is maar toch...) of zijn er misschien betere van deze prijsklasse?

    p.s.: kan je hier een sd kaart op gebruiken?

    groeten,
    dayo

  • #2
    Re: sony dsc h7/h9/h5

    de h9 is normaal de nieuwste en denk ook wel iets beter. Maar buiten meer pixels en een groot scherm is er niet zoveel verranderd.

    en sd kaarten is niet mogelijk op sony, die werken met memorystick.
    En om die reden ben ik naar de fz50 overgegaan.

    Maar de foto's die ik al gezien heb van de h9 vond ik zeker niet slecht.

    veel succes met je keuze
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: sony dsc h7/h9/h5

      ik denk dan eerder naar de h7 of h5 te gaan. maar ik zou graag eens weten welke van die 2 nu beter is?

      dank op voorhand,
      dayo

      Comment


      • #4
        Re: sony dsc h7/h9/h5

        ik zou dan voor de h7 gaan. Maar waarom de h9 niet als ik vragen mag?
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: sony dsc h7/h9/h5

          omdat ik voor de prijs die ik meer betaal een 1gb stick kan kopen. het enige dat je meer hebt is een ietsie groter scherm dat kantelbaar is en nightshot.
          dit zijn toch wel goede camera's hé?

          greetz

          Comment


          • #6
            Re: sony dsc h7/h9/h5

            ja zeker

            maar er is nog concurrentie oa de pana fz8 en de fuji finepix s9600.
            alleen is de fuji dan weer iets groter dan de andere toestellen
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: sony dsc h7/h9/h5

              De h9 komt zeer slecht uit de reviews

              bvb: http://www.dpreview.com/reviews/sonyh9/

              De h5 kwam er dan weer heel wat beter uit: http://www.dpreview.com/reviews/sonyh5/page15.asp

              Denk dat de h7 ook wat beter geapprecieerd werd.

              Comment


              • #8
                Re: sony dsc h7/h9/h5

                Wacht af voor wat de H7/9 betreft .. er zijn serieus wat problemn met de H9 zo schijnt het uit het dpreview forum .. iedereen zit vertwijfeld te schreeuwen voor een FW update (zo lijkt het wel, maar of dat zal helpen ??)
                In hetzelfde bedje ziek als de Olympus 550 ?
                De H5 kan ik zeker aanraden .. ik ben daar uiterst tevreden over .. laat mij (tot nu toe) nooit in de steek ... en voor wat die nu nog kost moet je het niet laten .. memory sticks is meer een filosofisch dan een technisch probleem denk ik, het heeft mij zeker niet tegengehouden, als je opteert voor een camera met CF kaartjes en morgen kies je voor eentje met SD dan zit je exact in hetzelfde schuitje
                JMHO & FWIW

                Comment


                • #9
                  Re: sony dsc h7/h9/h5

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Wacht af voor wat de H7/9 betreft .. er zijn serieus wat problemn met de H9 zo schijnt het uit het dpreview forum .. iedereen zit vertwijfeld te schreeuwen voor een FW update (zo lijkt het wel, maar of dat zal helpen ??)
                  In hetzelfde bedje ziek als de Olympus 550 ?
                  De H5 kan ik zeker aanraden .. ik ben daar uiterst tevreden over .. laat mij (tot nu toe) nooit in de steek ... en voor wat die nu nog kost moet je het niet laten .. memory sticks is meer een filosofisch dan een technisch probleem denk ik, het heeft mij zeker niet tegengehouden, als je opteert voor een camera met CF kaartjes en morgen kies je voor eentje met SD dan zit je exact in hetzelfde schuitje
                  JMHO & FWIW

                  voor wat staat FW ?

                  ik heb de h9 en ben er tot nu nog toe zeer tevreden over

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony dsc h7/h9/h5

                    Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                    voor wat staat FW ?

                    ik heb de h9 en ben er tot nu nog toe zeer tevreden over
                    FWIW = for what it's worth ...

                    Ik betwijfel niet dat je heel tevreden bent met de H9 .. maar er zijn op dpreview toch een paar verontrustende fotos verschenen waarbij in sommige omstandigheden de H9 fameus uit de bol schijnt te gaan met wat men vermoed de ruisonderdrukking te zijn

                    Dit is toch wel even om zich zorgen over te maken

                    http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=23531282

                    PS ik wil je absoluut niet afschrikken he

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony dsc h7/h9/h5

                      dit is idd verschieten zeg als je dit ziet.
                      Ik moet eerlijk zeggen dat ik soortgelijke toestanden nog niet meegemaakt heb
                      dit weekend was ik foto's aan het nemen van een snelheidswedstrijd voor moto's , en moet zeggen dat het % gelukte foto's betrekkelijk is
                      ook macrofoto's trekt hij goed
                      het is natuurlijk géén slr en dat vergeten sommige mensen

                      momenteel van mij alleen maar
                      en moet het ooit anders worden zal ik het ook zeggen

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony dsc h7/h9/h5

                        kheb toch besloten om voor de h7 te gaan.
                        of er moest nu iemand met een andere camera kopen waarvan ik zeker ben er beter mee af te zijn.
                        bedankt voor de reacties,
                        dayo

                        Comment


                        • #13
                          Re: sony dsc h7/h9/h5

                          Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                          voor wat staat FW ?
                          FW: Firmware
                          HW: Hardware
                          SW: Software
                          BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

                          Comment


                          • #14
                            Re: sony dsc h7/h9/h5

                            Oorspronkelijk geplaatst door dayo Bekijk bericht
                            kheb toch besloten om voor de h7 te gaan.
                            of er moest nu iemand met een andere camera kopen waarvan ik zeker ben er beter mee af te zijn.
                            bedankt voor de reacties,
                            dayo
                            Goede keuze ! De 15x optische zoom van de nieuwe camera is haast niet meer bruikbaar zonder de Isowaarde omhoog te duwen - anders kan je het ding niet meer stil houden. En door die hoge Iso-waarde is er teveel 'ruis'.

                            Dus de h7... Deze werkt ook nog op de goedkope AA-batterijen ! Dat spaart veel geld uit op lange termijn.

                            Koop een goede intelligente batterijlader als je de Aldi-batterijen wilt gebruiken.
                            Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: sony dsc h7/h9/h5

                              Oorspronkelijk geplaatst door jld Bekijk bericht
                              Goede keuze ! De 15x optische zoom van de nieuwe camera is haast niet meer bruikbaar zonder de Isowaarde omhoog te duwen - anders kan je het ding niet meer stil houden. En door die hoge Iso-waarde is er teveel 'ruis'.

                              .
                              De foto's die getrokken zijn met 15x optische zoom zijn van dezelvde kwaliteit
                              of dat je zonder zoom werkt
                              ik heb ondertussen zo'n 2500 foto's genomen met de h9 en heb nog niks van hinder ondervonden
                              batterij gaat +- 700 shots mee (wat zeker niet slecht is zeker?)
                              zowel macrofoto's als sportwedstrijden heb ik al gefotografeerd en de kwaliteit is
                              de beeldstabilisator werkt perfect vergleken met mijn vorige cam (panasonic)
                              ik heb dan ook alleen maar positieve ervaringen met de h9 .
                              Heb jij hem dan al zo goed getest zodat jij dat allemaal weet en hier kan schrijven ,
                              of is het wat je denkt te zijn ?

                              Comment

                              Working...
                              X