Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerkuil

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kerkuil

    Ik was er redelijk snel bij toen BD online kwam en ben lang een fervente aanhanger geweest.
    Tot er een hoop mensen bijkwamen die graag mensen afblaffen.
    Het laatste half jaar postte ik dan ook niet meer.
    Nu dacht ik daarstraks: ik post nog eens een foto, maar onmiddellijk weer dat geblaf.

    Ik haal dus ook de foto weg. Dit item mag ook weg.

    Vaarwel BD. Het ga je goed.
    Last edited by ; 7 juni 2007, 18:58.
    Peter

    http://www.belekes.be/

  • #2
    Re: Kerkuil

    en nogmaals! nestfotografie! ingeflitst
    en dan nog een zwakke foto ook

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Kerkuil

      Ik heb de foto niets eens kunnen bekijken en kan dus geen mening geven.
      Jammer dat je zo rap op uw tenen getrapt bent want op je website staan werkelijk prachtige fotoreeksen.
      BD0723BE

      Comment


      • #4
        Re: Kerkuil

        pé,

        zo hoef je echt niet te reageren.
        het is gewoon een kwestie van principe.

        ik ben ook een mens, praat met me ...

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Kerkuil

          Pé,

          De kerkuil is een bedreigde vogelsoort die houdt van donkere en rustige broedplaatsen. De kans op verstoring van zo'n dier is dus erg reëel. In dat opzicht volg ik mm in het eerste deel van zijn reactie.
          Dit gezegd zijnde, vind ik je site inderdaad de moeite.

          Groeten,
          Jeroen
          http://www.jvermeulen.be

          Comment


          • #6
            Re: Kerkuil

            Laat je maar niet ontmoedigen door de reacties van velen hier, anders was ik ook al gestopt
            Lees er gewoon over, want er tegen ingaan brengt niet op, dan wordt je meeteen verder afgeblaft, lees de reacties van mensen die het goed menen en apprecieren welk werk in de foto is gekropen! (ik heb de indruk dat het er hier weinig zijn, wat vnl telt is dat je foto haarscherp is en er nergens een vlekje of takje mag zijn, terwijl de beste natuurfotografen dat zelfs niet altijd bereiken )
            One life, live it!
            vernieuwde site: natuurbeeld

            Comment


            • #7
              Re: Kerkuil

              Door de foto zo snel weg te halen is oordelen moeilijk. Er is ook al gezegd dat de foto's op zijn site goed zijn!
              Maar hier is gewoon wat reactie op nestfotografie (en terecht), en van blaffen merk ik niet veel
              Wat wel spijtig is dat je kan zien dat de kerkuil op verschillende locaties wordt geflitst.
              Weinigen accepteren gewoon zo'n een goedbedoelde opmerking.

              Comment


              • #8
                Re: Kerkuil

                Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Bekijk bericht
                wat vnl telt is dat er nergens een vlekje of takje mag zijn, terwijl de beste natuurfotografen dat zelfs niet altijd bereiken )
                In de natuurfotografie kan je geen gebruik maken van een studio-omgeving waarin je alle elementen naar je hand kan zetten. Als je snel een foto maakt van een diertje dat je helemaal niet verwachtte, dan zijn vlekjes of takjes volgens mij zeker te rechtvaardigen. Als het uit slordigheid of gemakzucht is, dan is het natuurlijk al een andere zaak.

                Groeten,
                Jeroen
                http://www.jvermeulen.be

                Comment


                • #9
                  Re: Kerkuil

                  gezien er geen foto te zien is gaat dit dicht...
                  Nestfotografie is trouwens bij wet verboden:

                  sedert 1981 in artikel 3 van het al vaak gewijzigd en aangevuld Koninklijk besluit van 9 SEPTEMBER 1981 betreffende de bescherming van vogels in het Vlaamse Gewest:

                  Art. 3. Het is te allen tijde en om het even waar verboden de vogels bedoeld in artikel 1, evenals hun eieren, jongen en
                  pluimen, te vangen, te doden of te verdelgen, te vervoeren, door te voeren en, zelfs tijdelijk, in- of uit te voeren behoudens de hierna vermelde afwijkingen.(Het is eveneens verboden nesten van de vogels die onder de toepassing van dit besluit vallen opzettelijk te verstoren, weg te nemen of te vernielen) <BVR 1995-05-24/37, art. 2, 006; Inwerkingtreding : 15-08-1995>Het is eveneens verboden volwassen vogels op of nabij hun nest te fotograferen of te filmen en te pogen dit te doen, uitgezonderd bij de nesten die zich bevinden op een bewoond erf.
                  Mod Hellcat
                  Last edited by Hellcat; 7 juni 2007, 22:00.
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment

                  Working...
                  X