Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opvolger vd sony alpha in de maak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opvolger vd sony alpha in de maak

    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


    als ik de 2e camera zie plaats ik em toch al direct in de categorie vd canon 5D/ Nikon 200D

    nou laat eens horen wat jullie graag verbeterd zien aan de alpha series ?
    meer accesoires ? betere ruiswaardes ? meer snelheid (FPS) ? mogelijkheid tot meerdere geheugenkaarten tegelijk (zoals de canon 1D die zowel op CF als SD kan schrijven) ?
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

  • #2
    Re: opvolger vd sony alpha in de maak

    Niet nieuws dus zie: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=150811
    Volgens Chasseur D'images wordt het een factor 1.5 voor de opvolger van de 7D en een full frame of 1.1 tot 1.2 voor het proff. model. Je ziet dit aan de afwezigheid van een uitklapbare flits en de esthetische minder fraaie prismakop. De enige wens is ne betaalbare full frame, en het behoud van de instelmogelijkheden op de body zoals nu bij de 7D.
    Last edited by Petronix; 7 juni 2007, 20:36.

    Comment


    • #3
      Re: opvolger vd sony alpha in de maak

      Mijn wens is dat de bodies voldoende getest worden alvorens ze op de markt komen.
      Ik heb 3 7D bodies en alle 3 hebben ze "first frame blackout" gehad.
      De herstelling hiervan duurde 4 weken.

      1 body had ook een slechte witbalans (1500°K te laag) en die afregeling heeft 8 weken geduurd. Men heeft er ongevraagd ook het volledige AF systeem in vervangen (was niets fout mee).

      Gelukkig alles gratis gedaan buiten garantie, maar de service mag wel wat sneller.

      Als men "pro"-toestellen wil verkopen zal de service ook "pro" moeten zijn.

      Comment


      • #4
        Re: opvolger vd sony alpha in de maak

        Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
        nou laat eens horen wat jullie graag verbeterd zien aan de alpha series ?
        Ik heb geen alpha maar een 7D. Ik hoop dat er dezelfde kwaliteit jpg beelden uitkomt en dat de ruis wat verminderd op hogere iso's. En geen veel voorkomende backfocus problemen zodat je hem direct na aankoop al weer moet missen. Ik hoop ook dat ze niet snoeien in het gebruiksgemak qua knoppen. Soort geheugenkaarten kan me niet echt schelen, wat voor andere die veel kaarten van een bepaald type hebben dan weer wel een doorslag kan geven.

        Ze mogen wel gaan komen die nieuwe bodies. Ik heb al verschillende keren getwijfeld om heel de boel te verkopen, maar de reeds bijeengesprokkelde lenzen collectie heeft me telkens tegengehouden. Ik maak geregeld eens een optelsommeke in Excel van een ander merk. Een super body en 3 lenzen. Meestal denk ik dan ik wacht nog wel even. Want dan heb ik 3 super lenzen, maar dan nog geen macro en geen fisheye en geen ... ,... En dan wordt het al rap een duur grap!

        Soit, vooruit met de geit!!

        Ah ja, Ik hoop ook dat ze eerst met het topmodel komen !

        Comment


        • #5
          Re: opvolger vd sony alpha in de maak

          Ik ben het wel eens met Troske het duurt allemaal veel te lang. De reden hiervoor zou kunnen zijn dat Sony echt met iets goeds op de proppen moet komen om de concurrentie te kunnen weerstaan. Doen ze dit niet dan is het einde verhaal voor Sony in de meer (semi)professionele DSLR markt. Ik heb nog even mijn twijfels en modder nog even door met mijn KM5d.
          test

          Comment


          • #6
            Re: opvolger vd sony alpha in de maak

            Zolang er geen spectaculaire evolutie komt in de sensors, blijft de huidige generatie DSLR's nog steeds heel erg goed. Er is dus niet echt een reden om echt "te wachten" op een nieuw model.

            Er zal heus wel een nieuwe Sony DSLR komen, en die zal zeker ook beter zijn dan de huidige, maar ondertussen kan je met "de oude" ook heel mooie foto's maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: opvolger vd sony alpha in de maak

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Zolang er geen spectaculaire evolutie komt in de sensors, blijft de huidige generatie DSLR's nog steeds heel erg goed. Er is dus niet echt een reden om echt "te wachten" op een nieuw model.

              Er zal heus wel een nieuwe Sony DSLR komen, en die zal zeker ook beter zijn dan de huidige, maar ondertussen kan je met "de oude" ook heel mooie foto's maken.
              Als het maar zo simpel was.

              Pro en semi pro bodies gaan hand in hand met pro en semi pro lenzen.
              De continuïteit van de alpha mount ligt nu in de handen van Sony. Alleen door een relatief succes van de Sony DSLR's kunnen de Minoltians op beide oren slapen.
              Niet dat er nu geen goede lenzen zijn. Optisch woopen ze iedereens ass, maar de snelheid is dramatisch.

              Er is dus wél een reden !
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: opvolger vd sony alpha in de maak

                Hmmm, persoonlijk volg ik hier toch ook Black B@ndit.
                Mijn combinatie 7D en a100 voldoet voor mij perfect. Ik zit dus niet te wachten... Wil ik echt om een bepaalde reden iets meer compacts of de 10mp, dan neem ik de a100 mee. Heb ik redelijk wat grip nodig in combinatie met de 400/4.5 of Bigma, dan neem ik de 7D wel... Ik heb zelf liever dat de opvolger wat later komt en dé perfectie is (voor zover die bestaat), dan wat vroeger en meteen vatbaar voor verbetering.

                Er is natuurlijk wel een gezonde dosis nieuwsgierigheid naar wat er gaat volgen zoals bij iedereen die dit soort spullen als speelgoed heeft.
                Maar dat het OK zal zijn, daar twijfel ik toch echt niet aan. Sony heeft voldoende ingenieurs met ervaring, al dan niet van Minolta afkomstig, die wel van wanten weten.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment

                Working...
                X