Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D40 vs D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D40 vs D80

    Ja, alweer zo'n topic...

    Ik heb de afgelopen dagen/weken veel gelezen over beide camera's, maar toch kom ik er niet uit om te kiezen.

    D40 + kitlens 18-55mm = € 499 - € 90 cashback = € 409 netto

    D80 body = € 825

    In mijn ogen zijn de voornaamste verschillen tusssen deze 2 Nikon:

    D40 heeft geen AF-motor (minder geschikte 'goedkopere' lenzen)
    D80 meer megapixels (maar heb ik die wel nodig? waarschijnlijk niet...)
    D40 3-velds AF , D80 11-velds AF

    Er zullen er nog wel veel meer zijn, maar deze lijken toch de belangrijkste.

    Op dit moment lijkt de D40 mijn voorkeur te krijgen, vooral wegens de scherpe prijs nu (mede dankzij cashback).
    Mijn stelling is dan ook dat ik het uitgespaarde geld beter besteed aan betere lenzen...

    Iemand die het hiermee eens of oneens is?
    Graag 'n beetje argumenteren als 't kan...

    Alvast bedankt...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

  • #2
    Re: D40 vs D80

    Hi

    De lage prijs mag zeker niet de hoofdreden zijn om een keus te bepalen.
    Zou veeleer me de vraag stellen wat beoog ik met het toestel nu en in de nabije toekomst te doen. En kijk dan naar de doelstellingen die overeen komen met het model. Als je zegt ik kan me vinden in het kitlensje en eventueel kit zoom dan kan je kiezen voor de D40(x), Zeg je ik zie me toch verdiepen in de fotografie en zal zeker nog beter glas kopen en veel experimenteren ga dan voor de D80 (als je buget het toelaat)
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: D40 vs D80

      Hoi,

      Vergelijk eens de D200 met de D80 het verschil is niet zo groot(niet de prijs), en je keuze zal wie weet op de D80 vallen

      MVG
      Vriendelijke groet
      Duroc

      Comment


      • #4
        Re: D40 vs D80

        Mag ik vragen waar de d40 voor 499 te koop is?
        Bedankt!
        Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
        Ja, alweer zo'n topic...

        Ik heb de afgelopen dagen/weken veel gelezen over beide camera's, maar toch kom ik er niet uit om te kiezen.

        D40 + kitlens 18-55mm = € 499 - € 90 cashback = € 409 netto

        D80 body = € 825

        In mijn ogen zijn de voornaamste verschillen tusssen deze 2 Nikon:

        D40 heeft geen AF-motor (minder geschikte 'goedkopere' lenzen)
        D80 meer megapixels (maar heb ik die wel nodig? waarschijnlijk niet...)
        D40 3-velds AF , D80 11-velds AF

        Er zullen er nog wel veel meer zijn, maar deze lijken toch de belangrijkste.

        Op dit moment lijkt de D40 mijn voorkeur te krijgen, vooral wegens de scherpe prijs nu (mede dankzij cashback).
        Mijn stelling is dan ook dat ik het uitgespaarde geld beter besteed aan betere lenzen...

        Iemand die het hiermee eens of oneens is?
        Graag 'n beetje argumenteren als 't kan...

        Alvast bedankt...

        Comment


        • #5
          Re: D40 vs D80

          Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
          Hi

          De lage prijs mag zeker niet de hoofdreden zijn om een keus te bepalen.
          Zou veeleer me de vraag stellen wat beoog ik met het toestel nu en in de nabije toekomst te doen. En kijk dan naar de doelstellingen die overeen komen met het model. Als je zegt ik kan me vinden in het kitlensje en eventueel kit zoom dan kan je kiezen voor de D40(x), Zeg je ik zie me toch verdiepen in de fotografie en zal zeker nog beter glas kopen en veel experimenteren ga dan voor de D80 (als je buget het toelaat)
          Kitlensje van D40 wou ik verkopen en 'n 3-tal lenzen aanschaffen
          bijvoorbeeld:
          Nikkor 50mm F1.8
          Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6G DX VR of Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC (allroundlens)
          Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro

          Welke argumenten juist voor keuze D80, heeft die dan nog meer 'belangrijke' voordelen/mogelijkheden tov D40

          Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
          Mag ik vragen waar de d40 voor 499 te koop is?
          Bedankt!
          Bij konijnenberg
          Grtz, Tigra-Boy
          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

          Comment


          • #6
            Re: D40 vs D80

            Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
            bedankt! Hij is daar dus in prijs gezakt!
            Ik zie er twee staan een aan 499 en dan een met BE erachter aan 515.
            Weet iemand het verschil of is het enkel een andere prijs voor Nederland en belgie?

            Comment


            • #7
              Re: D40 vs D80

              Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
              bedankt! Hij is daar dus in prijs gezakt!
              Ik zie er twee staan een aan 499 en dan een met BE erachter aan 515.
              Weet iemand het verschil of is het enkel een andere prijs voor Nederland en belgie?
              zal waarschijnlijk iets met BTW zijn... Belgie heeft 21% en NL 19%.

              Comment


              • #8
                Re: D40 vs D80

                Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
                bedankt! Hij is daar dus in prijs gezakt!
                Ik zie er twee staan een aan 499 en dan een met BE erachter aan 515.
                Weet iemand het verschil of is het enkel een andere prijs voor Nederland en belgie?
                Voor zover ik weet zit er bij de BE-uitvoering een tweetalige (fra-ned) handleiding... verder zouden ze identiek moeten zijn. (of vergis ik me?)
                zijn nog al topics over geweest... zoekfunctie
                Grtz, Tigra-Boy
                ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                Comment


                • #9
                  Re: D40 vs D80

                  Oorspronkelijk geplaatst door Xius Bekijk bericht
                  zal waarschijnlijk iets met BTW zijn... Belgie heeft 21% en NL 19%.
                  klopt volgens mij niet, want dan zou de prijs van alle artikelen verschillend moeten zijn, en dat is niet zo... vaak is BE prijs gewoon dezelfde...
                  Grtz, Tigra-Boy
                  ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                  Comment


                  • #10
                    Re: D40 vs D80

                    Als je de camera in het 'winkelwagentje' zet en op et belgische vlaggetje klikt dan verandert de prijs naar 507...dat is dus met de Belgische btw inbegrepen.

                    BE is dus iets anders. Heb ze een mailtje gestuurd voor meer info.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D40 vs D80

                      Oh zalig dat ik deze post lees
                      Ik was namelijk van zin een D40 aan te schaffen, maar wou wachten tot mijn compactje het begaf (mijn broer heeft die namelijk in het water laten vallen )
                      Maar nu ik hoor dat er die cashback actie is van maar liefst 90 euro ga ik toch niet meer lang twijfelen en wss direct na de examens mij ook een aanschaffen

                      bedankt aan de topicstarter
                      Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

                      Comment


                      • #12
                        Re: D40 vs D80

                        Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
                        bedankt! Hij is daar dus in prijs gezakt!
                        Ik zie er twee staan een aan 499 en dan een met BE erachter aan 515.
                        Weet iemand het verschil of is het enkel een andere prijs voor Nederland en belgie?
                        1 of 2 jaar garantie ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: D40 vs D80

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
                          Kitlensje van D40 wou ik verkopen en 'n 3-tal lenzen aanschaffen
                          bijvoorbeeld:
                          Nikkor 50mm F1.8
                          Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6G DX VR of Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC (allroundlens)
                          Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro




                          Nikkor 50mm F1.8 moet je wel manueel scherpstellen op een D40(x)

                          Comment


                          • #14
                            Re: D40 vs D80

                            Sigma macrolens ook MF op de D40.
                            Overigens gebruik ik bij macro de AF zelden.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: D40 vs D80

                              Ik snap niet dat iedereen zo op die cash back geilt. is mooie stunt van nikon ja want na die aktie gaat de prijs toch wel omlaag.

                              Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd.
                              Ik ben iig ook blij met mijn D40+cashback
                              Nikon D40 AF-S DX Zoom- Nikkor 18.55mm f/3.5-5.6 ED II + Sigma 18-200mm 1:3.5-6.3 D

                              Comment

                              Working...
                              X