Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Joep!
    ben nieuw hier en ik ga me een camera aanschaffen
    een Canon EOS 400D en ik wil er meteen een andere lens bij kopen maar ik weet dus niet welke, ik ken er allemaal nog niet teveel van!
    Mijn Budget: 300 euro

    Wat raden jullie aan? ik ga me bezig houden met model en mode fotografie, alle das toch de bedoeling..

    grtss!

  • #2
    Re: Welke lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door yens Bekijk bericht
    Joep!
    ben nieuw hier en ik ga me een camera aanschaffen
    een Canon EOS 400D en ik wil er meteen een andere lens bij kopen maar ik weet dus niet welke, ik ken er allemaal nog niet teveel van!
    Mijn Budget: 300 euro

    Wat raden jullie aan? ik ga me bezig houden met model en mode fotografie, alle das toch de bedoeling..

    grtss!

    Niet echt een ruim budget voor een lens hé, dus zou ik kiezen voor kwaliteit en een EF 50mm F1.4 of een EF 85mm F1.8, beiden top lenzen voor om en bij de 300 euro nieuw. Voor modellen en portret is de 85 mm top evenzo voor optredens als je een goe plaatsje hebt;

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Tamron AF SP 28-75/2,8

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        oke bedankt kga het alvast eens opzoeken!

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?

          yep, drie héél goeie!

          de tamron geeft je meest flexibiliteit.
          de canons hebben een stop meer licht.

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens?

            Heb een minder goed gevoel bij tamron. Ben niet zo enthousiast over de foto's. Een leuke site is bijvoorbeeld http://www.pbase.com. Hier kunnen mensen foto's uploaden en albums beheren. De zoekfunctie heeft daar ook de mogelijkheid om foto's te zoeken die met een bepaalde lens gemaakt zijn. Zo kun je dus zelf even kijken naar welke foto's worden gemaakt met de lenzen, door een heel divers publiek!
            Marcel Otterspeer, student fotografie, <website>
            Canon EOS 1D Mark III EOS 30VQD+grip Speedlite580EX Speedlite420EX EF17-40L EF 24-105L IS USM EF100-400L IS USM EF28-135 IS USM EF50 f1.4

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens?

              ken je ook de foto's van trebs?
              raad eens welke lens zijn workhorse is ...

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens?

                't is één van de beste, zo niet dé beste lens van Tamron.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens?

                  merci merci nu weet ik toch al iets!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens?

                    Qua zoomlens valt de 17-70 van sigma ook binnen uw budget, al is dit misschien minder ideaal voor modelfotografie?
                    Mvg, Fre

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens?

                      De Tamron 28-75 van Trebs is legendarisch maar ook de enige goede die ik ooit getest heb (en ik heb er toch al met al 7 of 8 getest).
                      Opletten wat je koopt dus, echt eerst goed testen (vol open op diverse brandpunten) op een huizenrijtje o.i.d. om de randscherpte te testen. Beide zijden goed bekijken want er zitten nogal wat scheve tussen.

                      Sinds het uitkomen van de 28-75 is er nogal wat concurrentie gekomen, op zich is het bereik natuurlijk prima als je er nog een groothoek naast hebt.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X