Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

    Hoi,

    (allereerst alvast even zeggen dat ik een volledige leek ben in het (degelijk) gebruik van fototoestellen) (ben nog wel even zoet met het uitpluizen van alle jargon )

    Ik zou zeer binnenkort een Canon SLR aanschaffen, nu ik zit nog met wat praktische vragen...

    keuze tussen canon eos 350D of een eos 400D
    - is de meerprijs gerechtvaardigd?
    - ik meende ergens gelezen te hebben datde 400D steviger is, klopt dit?
    - is er een reden te bedenken waarvoor je de standaard bijgeleverde lens zou overwegen? (EFs 18-55)

    dan wat betreft de lenzen (hier word ik echt knettergek van...)
    - de standaardlens laten we buiten beschouwing MAAR wat dan wel?
    - ik koop liever een lens die wat duurder is initieel, dan na paar maand al te moeten vervangen
    - maar ik heb ook zeker GEEN onbeperkt budget
    - wat betreft gebruik: in september vertrek ik op reis naar zuid-amerika, ze zou dus zeker moeten geschikt zijn voor landschappen te fotograferen, maar ook meer algemeen gebruik zoals groepsfoto's op een landschapachtergrond bevoorbeeld...
    - ook nacht/avond buitenfoto's had ik er graag mee getrokken

    ik besef wel dat je met een lens niet alles kan hebben en dat ik dus ergens toegevingen zal moeten doen...

    maar omdat ik effe door het bos de bomen niet meer zie, is alle info meer dan welkom

  • #2
    Re: Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

    Als je budget niet onbeperkt is, ga dan alvast voor de 350D. Die is kwalitatief hetzelfde als de 400D. Die heeft dan wel meer pixels, maar die zitten op hetzelfde oppervlak, dus theoretisch is de beeldkwaliteit van de 350D beter. MAAR: die beeldkwaliteit hangt nog veel meer af van je lens. dus ga voor een goedkopere body en een duurdere lens. Hoe duur mag die zijn?
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

      welkom op de site, kijk/gebruik eens zoeken, er gaat een wereld van info voor je open en zeker je vragen komen aan bod.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

        :-) Ja, de zoekfunctie is handig, maar geeft me wat teveel terug :-)
        na een aantal threads weet ik niet meer wat boven of onder is... zal er ook wel mee te maken hebben dat ik dingen nog niet helemaal door heb hoor...

        Met deze thread zoek ik vooral wat initiele "richting" info waarmee ik dan zelf verder kan zoeken. (waar ik overigens al mee bezig ben)

        Oja, budget voor lenzen heb ik op max. 1000 euro gezet, maar als ik er 2 dien aan te schaffen blijft hetgeen ik er momenteel aan kan uitgeven 1000 euro...

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

          Voor 1000 euro koop je best volgende set:

          - Tamron 17-50 f2.8 (300-400 euro nieuw)
          - Canon 70-200 f4.0 (450-550 tweedehands, 650 nieuw ongeveer, maar tweedehands is dus de betere optie)
          - Canon 50 f1.8 (90 euro nieuw)

          En dan ben je prima gesteld.

          Zo moeilijk is dat nu toch niet.
          ...Canon EOS D...
          .:Mijn website in opbouw:.

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

            ik liet de 350D voor wat ze is en kocht de 400D zeker...

            koop gewoon de body en die lenzen die mitchill zegt... als dit binnen je budget past he.
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

              Als leek zou ik gewoon beginnen met de kitlens, heb ik ook gedaan en 'k trek er nog steeds foto's mee. Heel die heisa over hoe slecht die lens wel is, vind ik zéér zwaar overtrokken. Uiteraard zijn er betere lenzen en ooit koop ik me er zo één maar om te leren?? Zo rap zal je niet tegen haar beperkingen aan lopen.
              flickr.com/wernerwattenbergh
              flickr.com/vdpsportfotograaf
              http://voetbalfotografie.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

                Oorspronkelijk geplaatst door mitChill Bekijk bericht
                Voor 1000 euro koop je best volgende set:

                - Tamron 17-50 f2.8 (300-400 euro nieuw)
                - Canon 70-200 f4.0 (450-550 tweedehands, 650 nieuw ongeveer, maar tweedehands is dus de betere optie)
                - Canon 50 f1.8 (90 euro nieuw)

                En dan ben je prima gesteld.

                Zo moeilijk is dat nu toch niet.
                En is die 1000 euro nu te duur?
                Koop dan deze eerste lens al met het oog op je reis.
                Die breedhoek ga je in eerste instantie voor groepen beter kunnen gebruiken dan die 200mm zoom en die 50mm zit ook in deze lens.
                Universeler tot je meer centjes hebt.
                Ook al kost een kitlens "niet veel", indien je ze ooit niet meer gebruikt is iedere euro er een teveel.

                Veel suk6!
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Als je budget niet onbeperkt is, ga dan alvast voor de 350D. Die is kwalitatief hetzelfde als de 400D. Die heeft dan wel meer pixels, maar die zitten op hetzelfde oppervlak, dus theoretisch is de beeldkwaliteit van de 350D beter. MAAR: die beeldkwaliteit hangt nog veel meer af van je lens. dus ga voor een goedkopere body en een duurdere lens. Hoe duur mag die zijn?
                  Er zijn meer verschillen tussen de bodies dan 8 en 10M aan pixels. Alleen al de AF van de 400D maakt het waard om die extra 100 Euro er aan te geven.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    (350D) Die is kwalitatief hetzelfde als de 400D. ... dus theoretisch is de beeldkwaliteit van de 350D beter.
                    hallo
                    ik bedoel maar: straffe uitspraak,
                    maar graag staven?



                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf EOS 350D of 400D en wat met lenzen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                      hallo
                      ik bedoel maar: straffe uitspraak,
                      maar graag staven?



                      mm
                      voila. In theorie dus. De praktijk leert dat het allemaal geen fluit uitmaakt, zoals je in je link kunt zien. De kwaliteit van de foto's zijn op microscopisch vlak misschien wel verschillend, maar het blijft mierenneuken.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment

                      Working...
                      X