Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lomo LC-A

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lomo LC-A

    Ik heb juist een lomo LC-A aangekregen vanuit Duitsland, het gaat hier nog om het oude model. Ik had hier enkele vragen over.
    De eerste vraag gaat over het diafragma, indien ik die aanpas zie ik de diafragma-opening niet vergroten of verkleinen.
    Tweede vraag, indien ik een foto neem, gaat er zoiezo niets open. Dus de opening gaat niet open.

    Mij lijkt het wel dat de batterij nog in orde is, het rode lamp brandt toch bij het nemen van een foto.

    Het is wel zo dat ik ze nu ben aan het uitproberen zonder film in, misschien is dit de reden, maar het zou me toch straf lijken.

    Iemand een idee?

  • #2
    Re: Lomo LC-A

    Googje eens op Lomo LC-A.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lomo LC-A

      Ja, heb ik reeds geprobeerd, daarom dat ik het hier probeer. Ik kan precies weinig terugvinden over lomo's met diafragma problemen.

      Comment


      • #4
        Re: Lomo LC-A

        Is het niet zo dat je diafragma pas dicht gaat op het moment dat je de foto maakt?
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Lomo LC-A

          Nee, maar het probleem is dat als ik afdruk er niets opengaat. Als ik het toestel opendoe en ik druk af, is er geen opening waardoor het licht naar binnenkomt om de film te belichten.

          Comment


          • #6
            Re: Lomo LC-A

            Het probleem is halvelings opgelost, wat een incise mes niet kan doen :-), blijkbaar is het een veel voorkomend probleem bij lomo-toestellen (toch diegene die dateren van de jaren 80 ) dat de shutter soms begint te plakken na lang niet te hebben gebruikt. Het ziet er naar uit dat ik elke keer zo'n mes moet meenemen :-)

            Comment


            • #7
              Re: Lomo LC-A

              Update: een mes meenemen om een camera te kunnen gebruiken lijkt me iets te omslachtig. Ik ben langst een winkel geweest en die vroegen 70 euro om de sluiter te repareren, dit is me net iets te veel aangezien ik 90 euro voor de camera heb betaald. Is er iemand die een iets goedkopere repearshop weet rond het Antwerpse, of zelf er iets van afkent, je mag het me altijd laten weten! Ik ben namelijk ten einde raad

              Comment


              • #8
                Re: Lomo LC-A

                Hou uw vinger eens voor de lichtmeter en druk op het knopje, dan blijft die open in b-functie... en dan zie je het diafragma duidelijk open staan.
                Als dat niet zo is:

                >> Ga langs bij uw dichtsbijzijnde lomo ambassade (hier in Brussel), met uw garantiebewijs, u krijgt meteen een nieuwe.
                Als het een legaal gekochte nieuwe lomo is geven ze die service. Dat deden ze bij mij toch 6 jaar terug.
                Last edited by anonymous; 11 juni 2007, 15:00.

                Comment


                • #9
                  Re: Lomo LC-A

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Als het een legaal gekochte nieuwe lomo is geven ze die service. Dat deden ze bij mij toch 6 jaar terug.
                  ik denk dat daar het wroentje schinkt ... mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment

                  Working...
                  X