Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog een nikon d70s kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nog een nikon d70s kopen?

    Is het nog aan te raden om een "oud" model te kopen.
    Ik bedoel een ouder model te kopen als er al een nieuw is?
    Er zijn allesinds betere dingen aan de D80 dan het vorige model, maar is dit het verschil in prijs waard. Gewoon ter info, zijn gaan zien voor de Canon 400D en de fotoboer bood ons ook de D70S en D40X aan, weet me nu geen raad meer...

    alvast bedankt,
    Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

  • #2
    Re: nog een nikon d70s kopen?

    Hoeveel vraagt hij nog voor de D70s? Volgens mij is dat nog altijd een bijzonder degelijke camera, en als je je voor het prijsverschil een betere lens kunt kopen zou ik niet twijfelen.

    Comment


    • #3
      Re: nog een nikon d70s kopen?

      Akkoord met bovenstaande.
      De d70s is niet minder goed geworden omdat er nieuwere en betere toestellen verschenen. Op voorwaarde van een stevige korting, lijkt me dit nog altijd een goede keuze. Ik zie in Duitsland een verschil van 200 Euro met een d40x. Dan zou ik niet twijfelen.

      Comment


      • #4
        Re: nog een nikon d70s kopen?

        Ik heb zelf de D70s en de D40X ken ik niet (maar heb net snel ff gekeken) Als ik zou moeten kiezen tussen de D70S en de D40X zou ik gaan voor de D70S en al helemaal als deze goedkoper is. Waarom, de D70s heeft nog een extra schermpje bovenop de camera, meerdere knopjes waardoor je niet het hele menu door hoeft om snel iets te veranderen en alle lenzen passen erop (bij de d40 niet, weet niet of dit bij de d40X ook is?) Staar je niet blind op de 10,2 Mpx, ik ben zeer te vreden over mijn D70s en als instapmodel echt wel waar voor je geld.

        Comment


        • #5
          Re: nog een nikon d70s kopen?

          Bovendien is het assortiment lenzen dat op de D70(s) past groter dan op de D40(x). Geldt niet enkel voor Nikon lenzen, maar ook Tamron, Sigma, Tokina, ...

          Dit vanwege het feit dat de D40(x) geen ingebouwde AF-motor heeft.

          Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment

          Working...
          X