Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belichtingsniveau verhoging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • belichtingsniveau verhoging

    ik hoop dat ik in het juiste subforum zit.

    Waarschijnlijk een domme vraag maar bij de instelling van persoonlijke voorkeuze op mijn 350D staat er iets van belichtingsniveau verhoging daar kan ik kiezen tussen 1/3stop of 1/2de stop. euhm wat kan dit juist zijn en is dit mss de reden waarom ik eigenlijk vind dat mijn camera systematisch overbelicht? Zoja , kan ik dat niet afzetten?
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

  • #2
    Re: belichtingsniveau verhoging

    Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
    ik hoop dat ik in het juiste subforum zit.

    Waarschijnlijk een domme vraag maar bij de instelling van persoonlijke voorkeuze op mijn 350D staat er iets van belichtingsniveau verhoging daar kan ik kiezen tussen 1/3stop of 1/2de stop. euhm wat kan dit juist zijn en is dit mss de reden waarom ik eigenlijk vind dat mijn camera systematisch overbelicht? Zoja , kan ik dat niet afzetten?
    Je kunt hier instellen hoeveel je de belichtingsverhoging of verlaging in één stapje bijzet. Ofwel 1/2stop in één keer ofwel 1/3 stop in één keer.
    Normaal staat je belichtingsladdertje in je lcd schermpje op "0".
    Wanneer je naar richting -2 draait belicht je onder en wanneer je naar +2 belicht je over. Moest deze waarde hoger dan "0" nul zitten in je lcd dan heb je waarschijnlijk per ongeluk dit verplaatst,waardoor de camera overbelicht. De camera staat normaal op "0" en enkel de gebruiker ervan kan de belichting verhogen of verlagen. Enkel in de "M" stand zou het kunnen dat dit verspringt omdat de door jou ingegeven waardes automatisch een onder of overbelichting laten meten door de camera.
    Lees het eens rustig na in je gebruikershandleiding.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: belichtingsniveau verhoging

      a merci voor den uitleg, in de handleiding staat er nt veel over persoonlijke voorkeuze.
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment

      Working...
      X