Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D MkII N usb aansluiting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1D MkII N usb aansluiting

    Blijkbaar is er iets misgegaan mbt aansluiting van het toestel aan de computer via USB : bij de eerste aansluiting werd hij door XP wel herkend en geinstalleerd, maar verder kan ik er niets mee.

    Camera Window herkent bv wel mijn 20D (programma wordt geopend van zodra ik toestel aansluit), echter bij 1D MkII N zegt Windows dat toestel in gebruik is bij een ander programma (another application is using....) en dat dit eerst dient te worden beeindigd.

    Ik heb toestel en Canon software geuninstalled en dan alles opnieuw geinstalleerd, maar niets mag baten.

    Als ik in apparaatbeheer naar eigenschappen ga, zie ik dat onder tab stuurprogramma staat :
    Leverancier : Microsoft
    Digitaal ondertekend door : Microsoft Windows Publisher
    --> Bij de 20D staat hier als leverancier : Canon Inc.

    Volgens mij ligt hier het probleem, maar hoe los ik dit op ??
    :::: Canon :::: 1D MkII N
    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

  • #2
    Re: 1D MkII N usb aansluiting

    Koen ,

    Ik weet enkel dat het belangrijk is de software te installeren en dan pas de camera er aan te hangen .
    Dus ik vermoed dat ge eerst alles terug deftig moet verwijderen , en dan terug installen .
    Dit is met de meeste usb apparaten zelfs zo .

    Groetjes Rudi

    Comment


    • #3
      Re: 1D MkII N usb aansluiting

      Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur Bekijk bericht
      Volgens mij ligt hier het probleem, maar hoe los ik dit op ??
      Het beste advies wat ik je kan geven: koop een cardreader.

      Heb al te vaak problemen gezien met 1 camera aan USB. 2 camera's is echt veel gevraagd Mij is het nog nooit gelukt om het langdurig stabiel te krijgen met 1 camera. De reader functioneert vlekkeloos
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: 1D MkII N usb aansluiting

        Ik weet niet hoe het bij de n versie is maar bij de eerste versie van de Mark II is de overdracht van beelden enkel mogelijk via firewire en niet via USB de USB aansluting op de camera dient enkel voor het printen rechstreeks van de camera.

        Nu al bij al wie heeft er nu geen kaartlezer staan das gewoon veel handiger sneller en veiliger.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: 1D MkII N usb aansluiting

          Eigenlijk is het niet de bedoeling de beelden alzo op de computer te transfereren; dit doe ik al jaren met een cardreader Heb geen zin om telkens de camera aan te sluiten...

          Bedoeling is om toegang te hebben tot de camera om mijn persoonlijke gegevens (naam en email) hierin op te slaan. Dit heb ik ook zo gedaan met mijn 20D.
          :::: Canon :::: 1D MkII N
          :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
          :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

          Comment


          • #6
            Re: 1D MkII N usb aansluiting

            en dat kan nu weer alleen met de Firewire aansluiting.
            Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

            Comment


            • #7
              Re: 1D MkII N usb aansluiting

              Oorspronkelijk geplaatst door edelf Bekijk bericht
              en dat kan nu weer alleen met de Firewire aansluiting.
              Idd, nu zie ik het ook... en ik zie nergens op m'n computer die poort
              :::: Canon :::: 1D MkII N
              :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
              :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

              Comment


              • #8
                Re: 1D MkII N usb aansluiting

                Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur Bekijk bericht
                Idd, nu zie ik het ook... en ik zie nergens op m'n computer die poort

                Ik wil je wel helpen hoor,

                Maar ik woon in Kontich bij Antwerpen, voor U een verre verplaatsing misschien? Als niemand dichter vindt stuur je me maar een PM voor af te spreken .

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: 1D MkII N usb aansluiting

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Ik wil je wel helpen hoor,

                  Maar ik woon in Kontich bij Antwerpen, voor U een verre verplaatsing misschien? Als niemand dichter vindt stuur je me maar een PM voor af te spreken .

                  MVG, Jeff
                  Toffe bende hier !

                  Ik vraag eerst even na of ik niet in de buurt terecht kan. Het gaat tenslotte enkel maar om het invoeren van naam en email, dus geen dringende zaak.

                  Ik laat nog iets weten - alvast bedankt voor het aanbod.
                  :::: Canon :::: 1D MkII N
                  :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                  :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1D MkII N usb aansluiting

                    Ideetje : http://cgi.benl.ebay.be/USB-naar-Fir...QQcmdZViewItem

                    Maar waarschijnlijk ook in electronicashops of mediamarkten te koop...
                    Ik kan me voorstellen dat je nog meer kan als je dit toestel aan een PC hangt dan alleen naam en email invullen?
                    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                    BE-Wommelgem
                    .: 20D & D700 :.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1D MkII N usb aansluiting

                      Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                      Ideetje : http://cgi.benl.ebay.be/USB-naar-Fir...QQcmdZViewItem

                      Maar waarschijnlijk ook in electronicashops of mediamarkten te koop...
                      Ik kan me voorstellen dat je nog meer kan als je dit toestel aan een PC hangt dan alleen naam en email invullen?


                      Dan kan je beter een Firewire kaart in je pc zetten !

                      MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment

                      Working...
                      X