Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24 - 105 Is Usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24 - 105 Is Usm

    Ik zou een canon 24-105 f4 is usm voor mijn 350D willen kopen .
    Wat is jullie ervaringen hiermee mijn andere lens is een 70-200 f4 is usm

  • #2
    Re: Canon 24 - 105 Is Usm

    Mijn versie is erg goed. Mooie verzadigde kleuren en scherp, zelfs vol open(f4).
    Tussen 90-105 mm ietsje softer maar nog steeds heel goed. 3 stop stabilisering . Filterdraad 77 is handig als je nog andere Canon lenzen gebruikt. Degelijk afgewerkt stuk L-glas. Ik ben er enorm tevreden mee.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24 - 105 Is Usm

      Ik heb ook een heel goede 24-105 f4 L IS.

      Maar sinds ik de EF-S 17-55 f2,8 IS heb, wordt die 24-105 wel minder gebruikt.
      Ik weet niet of je een degelijke lens hebt in dat bereik?

      Die 17-55 heeft in de meeste gevallen een bruikbaarder zoombereik, maar soms gebruik ik liever de 24-105, als ik niet dicht genoeg kan of mag komen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24 - 105 Is Usm

        Als je qua camera binnen afzienbare tijd naar FF wil gaan zeker doen, als je met postzegelreflex werkt is 24mm niet wijd genoeg en ben je prima af met andere lenzen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Canon 24 - 105 Is Usm

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          ...postzegelreflex...
          LOL
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 24 - 105 Is Usm

            Gelukkig heb ik een Prior...
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 24 - 105 Is Usm

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Als je qua camera binnen afzienbare tijd naar FF wil gaan zeker doen, als je met postzegelreflex werkt is 24mm niet wijd genoeg en ben je prima af met andere lenzen.
              Mine is bigger, de natte jongensdroom.

              Deze opmerking komt nu vaak terug als iemand een lens beschouwing heeft.
              Waarom zou iedereen op een FF moeten overstappen?
              Denk je echt dat iedereen binnenkort met een 5D gaat werken?
              De recenste en beste Canon is geen FF.
              Komt er wel een ooit een opvolger van de 5D uit? Misschien hoor je tot het rariteitenkabinet binnen enkele jaren?

              Sorry hoor, maar een EF-S lens afzweren omdat die niet op een 5D past is geen wezenlijk argument in mijn ogen.

              Dan mogen Nikon gebruikers veel lenzen niet meer kopen, want hun laatste camera's ondersteunen niet meer alle lenzen....
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Canon 24 - 105 Is Usm

                Ik heb ook een 24-105, goeie lens maar de vignetting (op FF) van 24 tot bijna 30 mm vind ik wel minder...
                Als ik mijn B+W polarisatiefilter er opzet kan ik hem al helemaal niet meer als breedhoek gebruiken.

                Ik heb deze nog maar enkele weken geleden gekocht met mijn 5D, maar ik had wel minder vignetting verwacht.
                Voor de rest kan ik over niets klagen van deze lens ze is snel, scherp, geruisloos en stevig gebouwd.

                Hou er wel rekening mee dat je op een cropcamera geen breedhoek hebt dan, als je geen andere lens hebt onder dit bereik hebt zou ik toch ééns nadenken voor je deze koopt.
                Canon EOS 5D met 3KG glas
                https://reisforum.net

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 24 - 105 Is Usm

                  Met een 24-105 is een 350 D nou eenmaal een postzegelreflex. De lens is 2x zo duur als de camera en 24mm is op crop 1.6 maar liefst ruim 38mm.
                  Als je andere lens dus een 70-200 is kom je dus in veel situaties groothoek te kort.
                  Ben je dus van plan om binnen afzienbare tijd over te stappen op een 5D dan kan dat desondanks een argument zijn om de lens toch te kopen, anders is een 17-85 denk ik toch wat handiger.

                  @Fotodirk
                  Een 5D is echt geen patsercamera en ook niet de enige FF camera die Canon maakt.
                  Overigens passen oudere Nikon lenzen nog steeds op de nieuwste camera's alleen mogen de eigenaren weer lekker ouderwets zelf scherpstellen
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 24 - 105 Is Usm

                    Met een 24-105 is een 350 D nou eenmaal een postzegelreflex. De lens is 2x zo duur als de camera en 24mm is op crop 1.6 maar liefst ruim 38mm.
                    Als je andere lens dus een 70-200 is kom je dus in veel situaties groothoek te kort.
                    Ben je dus van plan om binnen afzienbare tijd over te stappen op een 5D dan kan dat desondanks een argument zijn om de lens toch te kopen, anders is een 17-85 denk ik toch wat handiger.

                    @Fotodirk
                    Een 5D is echt geen patsercamera en ook niet de enige FF camera die Canon maakt.
                    Overigens passen oudere Nikon lenzen nog steeds op de nieuwste camera's alleen mogen de eigenaren weer lekker ouderwets zelf scherpstellen
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 24 - 105 Is Usm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      Met een 24-105 is een 350 D nou eenmaal een postzegelreflex. De lens is 2x zo duur als de camera en 24mm is op crop 1.6 maar liefst ruim 38mm.
                      Als je andere lens dus een 70-200 is kom je dus in veel situaties groothoek te kort.
                      In de tijd dat de 300D en 10D uitkwam moesten velen de 28-135 IS hebben en dat was een goed lensje voor die prijs. Niet echt breedhoek maar voor gemiddeld gebruik toch goed. Nu is er de 24-100 L IS en op dezelfde sensorgrootte is dit een heel stuk breder maar plots is het voor velen een slechte lens wat groothoek betreft.
                      Veel hangt gewoon af van wat je ermee wil doen, als alledaagse lens / wandellens zal je zekers 90% zonder problemen kunnen fotograferen.
                      Grote gebouwen en zo zijn een andere zaak maar nogmaals ... waar moet het voor dienen?
                      En de lens 2 keer zo duur als de camera ... ja en dan ... de 70-200 is toch ook niet gratis en zekers niet als je de 2.8 IS zou gebruiken?
                      Wat zeg je dan als je op een 5D een 600mm 2.8 gaat zetten ... om van de 1200mm te zwijgen?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 24 - 105 Is Usm

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                        Ik heb ook een 24-105, goeie lens maar de vignetting (op FF) van 24 tot bijna 30 mm vind ik wel minder...
                        Hou er wel rekening mee dat je op een cropcamera geen breedhoek hebt ...
                        Maar op een crop-camera heb je er ook geen vignetting mee ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 24 - 105 Is Usm

                          De 24-105 is op een 5D een heel fijne lens maar op een crop toestel kun je voor hetzelfde geld een echte groothoeklens kopen PLUS een goede standaardzoom.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 24 - 105 Is Usm

                            Ik heb hem gekocht voor mijn 350D, héél tevreden van...
                            Als je een deftige lens wilt die goed ligt, zeker niet laten voor het geld!

                            greetz

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 24 - 105 Is Usm

                              Hele goede lens, groeten,

                              Miguel
                              Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

                              Comment

                              Working...
                              X