Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart plekje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwart plekje

    Ola,

    Ik zit momenteel in Gran Canaria tussen de palmbomen met een vervelend probleem, nl een zwart plekje op mijn sensor. Altijd dezelfde zwarte vlek op mijn foto`s... Hoe los ik dit best op om niet alle foto´s naderhand moeten gaan te bewerken wanneer ik terug thuiskom?
    Hoe los ik dit probleempje asap op?
    NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

  • #2
    Re: zwart plekje

    Ik denk dan sensor reinigen je enige optie is... Misschien dat met een blaaspeertje je sensor schoonblazen voldoende is. Zoniet dan hoop ik voor je dat je sensorreinigingsmateriaal kunt krijgen daar.....
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: zwart plekje

      oppassen met blaaspeertjes, 9 kansen van de 10 blaas je daarmee meer stof op je sensor...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: zwart plekje

        oppassen met blaaspeertjes, 9 kansen van de 10 blaas je daarmee meer stof op je sensor...
        hhmm... nog nooit last van gehad eigenlijk. Gewoon de camera met de opening naar beneden houden zodat het stof eruit kan vallen... Ik heb me er tot nog toe eigenlijk altijd zo mee gered sinds ik mn blaaspeertje heb gekocht....

        Maar toegegeven, er zijn ongetwijfeld betere manieren om de sensor schoon te maken, maar het blaaspeertje is toch wel het meest veilig en bovendien verreweg het goedkoopst...
        Last edited by MarkEL; 6 juni 2007, 09:12.
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: zwart plekje

          Oorspronkelijk geplaatst door scooke Bekijk bericht
          Ola,

          Ik zit momenteel in Gran Canaria tussen de palmbomen met een vervelend probleem, nl een zwart plekje op mijn sensor. Altijd dezelfde zwarte vlek op mijn foto`s... Hoe los ik dit best op om niet alle foto´s naderhand moeten gaan te bewerken wanneer ik terug thuiskom?
          Hoe los ik dit probleempje asap op?
          dé zwarte dood van de elektronica.
          lens afkoppelen en dslr in quarantaine plaatsen. indien je geen plastic zak hebt geen enkel ander elektrisch apparaat contact laten maken met je dslr.

          wanneer je thuis komt leg je best je CF kaart eerst 25min in de diepvriezer alvorens de foto's af te lezen.

          >> <<
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: zwart plekje

            Ben toch maar na mijn thuiskomst even langs de fotowinkel gepasseerd om te laten schoonmaken, en volgende week krijgt men cam nog een beurt bij Nikon zelf. Intussentijds nog maar vollenbak kieken
            NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

            Comment

            Working...
            X