Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

    Deze vond ik ook wel de moeite om te tonen,
    de 2e foto was eigenlijk nog spannend om te maken,
    foto kon enkel gemaakt worden van in een weide
    en daar stond namelijk een stier in,
    dus lang heeft het allemaal niet geduurd.


    Last edited by remip; 8 juni 2007, 15:24. Reden: Foto van torenvalkjes verwijdert
    Nieuwe website

  • #2
    Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

    Fantastisch die torenvalkjes. Moet er nog schijt zijn
    Birdwatching ... it's a way of life!

    http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

    Comment


    • #3
      Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

      Knappe waarneming die torenvalkjes
      Die havik, pfweuh die bekijk ik niet meer, slecht voor mijn bloeddruk
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

        knappe waarneming weer Luc..en hoe gaat dat met zo'n zware buis door de stierenwei lopen?
        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

        http://pallenhoven.be

        Comment


        • #5
          Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

          wederom prachtige beelden
          Goed dat er nog geen rode lenzen bestaan
          Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

          Comment


          • #6
            Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

            prachtige foto's, en die valkjes tzijn gelijk duiven zo veel sch**ten
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • #7
              Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

              zoek eens op "nestfotografie" ...

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

                Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
                wederom prachtige beelden
                Goed dat er nog geen rode lenzen bestaan
                ja hoor!
                mvg,jacky
                'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                Grtjs, Jacky

                Comment


                • #9
                  Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

                  mooie opname
                  knap gedaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

                    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                    zoek eens op "nestfotografie" ...

                    mm

                    ook leuk: http://www.bvnf.be/vl_paginas/vl_home_code.htm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

                      Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht

                      Bedankt om mij hier op te wijzen, ik wist niet dat dergelijk verbod bestond. Ik snap wel dat dit niet mag, kwestie van de rust van de vogels te bewaren. Maar als ik op voldoende afstand blijf van de nest zelf, is dit dan ook een probleem?

                      Bijvoorbeeld de foto van de torenvalk:
                      Het nest ligt langs een wandelpad, waar dagelijks toch wel een aantal mensen passeren. Ik zou denken dat als ik daar dan even sta, dat ik de vogels geen last berokken
                      Nieuwe website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

                        Oorspronkelijk geplaatst door remip Bekijk bericht
                        Bedankt om mij hier op te wijzen, ik wist niet dat dergelijk verbod bestond. Ik snap wel dat dit niet mag, kwestie van de rust van de vogels te bewaren. Maar als ik op voldoende afstand blijf van de nest zelf, is dit dan ook een probleem?

                        Bijvoorbeeld de foto van de torenvalk:
                        Het nest ligt langs een wandelpad, waar dagelijks toch wel een aantal mensen passeren. Ik zou denken dat als ik daar dan even sta, dat ik de vogels geen last berokken
                        Het punt is niet of je de vogels last berokkent, het punt is dat het wettelijk niet toegestaan is.
                        De minister heeft als uitgangspunt om dit verbod destijds in te voeren gesteld dat het publiceren van dergelijke foto's iedereen in de verleiding zou kunnen brengen om deze ook te gaan maken, ook de mensen die niet over het nodige materiaal beschikken om dit op een verstandige en oordeelkundige manier
                        te doen. In het digitale tijdperk is dit verbod nog uitgebreid en aangepast naar nestfotografie in het algemeen. Het is intussen verboden een adulte vogel op nest, eieren alleen op nest of jonge op nest te fotograferen.
                        De filosofie achter dit verbod is niet uit de lucht gegrepen. het zijn niet zozeer de jonge vogels die schrikken van deze benadering van hun nest, maar wel de adulte. Deze kunnen een benadering van hun nest opvatten als bedreigend
                        en het nest definitief verlaten, met uiteraard noodlottige gevolgen voor eieren of jongen.
                        In de rand hiervan stel ik me eigenlijk de vraag of de mod's hier in het vervolgen niet kunnen optreden : kan een foto die indruist tegen de wettelijke bepalingen gepubliceerd blijven op een forum als BD ??
                        Een vraag naar de RvB toe : maak in de sticky dieren eens duidelijk dat dit niet kan en laat de mod's dit soort foto's verwijderen en niemand hoeft zich in de toekomst verongelijkt te voelen.
                        Niets is zo eenvoudig als een nest fotograferen ; het loopt niet weg en het gaat niet vliegen, het is dan ook alle jaren een terugkomend onderwerp;
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

                          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                          Het punt is niet of je de vogels last berokkent, het punt is dat het wettelijk niet toegestaan is.
                          De minister heeft als uitgangspunt om dit verbod destijds in te voeren gesteld dat het publiceren van dergelijke foto's iedereen in de verleiding zou kunnen brengen om deze ook te gaan maken, ook de mensen die niet over het nodige materiaal beschikken om dit op een verstandige en oordeelkundige manier
                          te doen. In het digitale tijdperk is dit verbod nog uitgebreid en aangepast naar nestfotografie in het algemeen. Het is intussen verboden een adulte vogel op nest, eieren alleen op nest of jonge op nest te fotograferen.
                          De filosofie achter dit verbod is niet uit de lucht gegrepen. het zijn niet zozeer de jonge vogels die schrikken van deze benadering van hun nest, maar wel de adulte. Deze kunnen een benadering van hun nest opvatten als bedreigend
                          en het nest definitief verlaten, met uiteraard noodlottige gevolgen voor eieren of jongen.
                          In de rand hiervan stel ik me eigenlijk de vraag of de mod's hier in het vervolgen niet kunnen optreden : kan een foto die indruist tegen de wettelijke bepalingen gepubliceerd blijven op een forum als BD ??
                          Een vraag naar de RvB toe : maak in de sticky dieren eens duidelijk dat dit niet kan en laat de mod's dit soort foto's verwijderen en niemand hoeft zich in de toekomst verongelijkt te voelen.
                          Niets is zo eenvoudig als een nest fotograferen ; het loopt niet weg en het gaat niet vliegen, het is dan ook alle jaren een terugkomend onderwerp;
                          Met je voorstel kan ik me wel vinden,
                          Maar dan moet men toch naar de t.s. ,niet te hard gaan uithalen in de verklaring waarom de foto is verwijderd, en enkel een korte mededeling dat het wettelijk verboden is om dergelijke foto te plaatsen, en B.D, deze dus heeft verwijderd, eventueel met een link of zo naar de wettekst.

                          Mvg des.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

                            Mooi foto van die havik trouwens,
                            een frisse verschijning,en alweer een bewijs dat de natuur deze kanten, in orde aan het komen is

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jonge Torenvalkjes en nog maar eens de Havik

                              Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                              Het punt is niet of je de vogels last berokkent, het punt is dat het wettelijk niet toegestaan is.
                              De minister heeft als uitgangspunt om dit verbod destijds in te voeren gesteld dat het publiceren van dergelijke foto's iedereen in de verleiding zou kunnen brengen om deze ook te gaan maken, ook de mensen die niet over het nodige materiaal beschikken om dit op een verstandige en oordeelkundige manier
                              te doen. In het digitale tijdperk is dit verbod nog uitgebreid en aangepast naar nestfotografie in het algemeen. Het is intussen verboden een adulte vogel op nest, eieren alleen op nest of jonge op nest te fotograferen.
                              De filosofie achter dit verbod is niet uit de lucht gegrepen. het zijn niet zozeer de jonge vogels die schrikken van deze benadering van hun nest, maar wel de adulte. Deze kunnen een benadering van hun nest opvatten als bedreigend
                              en het nest definitief verlaten, met uiteraard noodlottige gevolgen voor eieren of jongen.
                              In de rand hiervan stel ik me eigenlijk de vraag of de mod's hier in het vervolgen niet kunnen optreden : kan een foto die indruist tegen de wettelijke bepalingen gepubliceerd blijven op een forum als BD ??
                              Een vraag naar de RvB toe : maak in de sticky dieren eens duidelijk dat dit niet kan en laat de mod's dit soort foto's verwijderen en niemand hoeft zich in de toekomst verongelijkt te voelen.
                              Niets is zo eenvoudig als een nest fotograferen ; het loopt niet weg en het gaat niet vliegen, het is dan ook alle jaren een terugkomend onderwerp;

                              Let op, ik heb daar totaal geen problemen mee maar als je het niet weet.....
                              Ik ken het hele wetboek niet , maar nu dat ik het weet hou ik me uiteraard aan de regels

                              En inderdaad, misschien moeten ze van uit BD maar onmiddellijk reageren om dit in de toekomst te vermijden want ik kan me voorstellen dat er nog vele (amateur) fotograven onder ons zijn die dit niet weten

                              Dus bij deze is ook de foto met de torenvalkjes verwijderd.
                              Nieuwe website

                              Comment

                              Working...
                              X