Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor reinigen met kleine compressor ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sensor reinigen met kleine compressor ?

    Ff wat anders... kan je de sensor niet reinigen door met een compressor erdoorheen te blazen ?? natuurlijk niet op 10BAR, maar wel wat minder hé.

    Ik heb hier een kleine compressor staan waarmee ik de blaassterkte kan regelen.. en er komt altijd droge lucht uit !

    Slim of niet ??
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

  • #2
    Re: Sensor reinigen met kleine compressor ?

    Een water én olievrije luchtcompressor kan inderdaad prima werk leveren om stof weg te blazen!

    Gebruik in ieder geval géén piston gebaseerde compressor (met o.a. oliecarter voor mechanische delen enzo) want daar zitten steeds oliepartikeltjes in en die zijn dan microscopisch, spreek uit ervaring
    ---------------------------------------------
    Nikon D750 + wat glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Sensor reinigen met kleine compressor ?

      Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
      Ff wat anders... kan je de sensor niet reinigen door met een compressor erdoorheen te blazen ?? natuurlijk niet op 10BAR, maar wel wat minder hé.

      Ik heb hier een kleine compressor staan waarmee ik de blaassterkte kan regelen.. en er komt altijd droge lucht uit !

      Slim of niet ??
      Het is niet omdat de lucht echt droog lijkt dat ze ook nog vrij is van stofdeeltjes en olie. In een persluchtpistool zitten onderdeeltjes die met vet gesmeerd zijn in de rubberen slangen kunnen stukjes rubber loskomen enz enz. Het stof dat in het spiegelhuis aanwezig is kan je via de openingen ook nog eens de camera binnenblazen.
      Het gaat waarschijnlijk allemaal 10x goed meevallen en de 11de keer gaat het goed fout.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Sensor reinigen met kleine compressor ?

        Aha dus met 1 schoonmaakbeurt per jaar kan ik toch 10 jaar met mijn camera doen ! hihi
        Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

        Comment


        • #5
          Re: Sensor reinigen met kleine compressor ?

          ik gebruik een speciale airbrushcompressor en werkt prima maar degene die in de garage staat en waar mijn vriend z'n auto mee onderhoud zou ik toch niet vertrouwen hoor

          Comment

          Working...
          X