Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 400d of Eos 30d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos 400d of Eos 30d

    Ben aan het overwegen om een nieuw toestel te kopen maar ben er nog niet uit of ik een Eos 400d of Eos 30d hij moet kwalitatief goede foto's trekken en 's avonds moet hij zich ook kunnen bewijzen. Welke raden jullie mij aan.
    Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
    http://www.fotografiebram.be

  • #2
    Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

    zoek eens met zoekfunctie staat echt veel over!

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

      Als je het geld hebt ga dan voor de 30D.
      DPreview side_by_side
      Fotoapparatuur
      Portfolio

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

        De test-Aankoop van dit maand heeft testen uitgevoerd op de reflexcamer's van bekende merken.
        De merk die je noemd valt niet mee EOS 30D heeft de 6de plaats en de EOS 400D de laatste op de eindbeoordeleling

        de merken waren Sony(1 toestel 1st )
        Nikon(2 toestellen 2de en 3de )
        Panasonic(1 toestell 4de)
        Pentax(2 toestellen 5de en 7de )
        Canon(2 toestellen 6de en 9de )
        Olympus(1toestel 8ste)

        MVG
        Vriendelijke groet
        Duroc

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

          Oorspronkelijk geplaatst door Duroc Bekijk bericht
          De test-Aankoop van dit maand heeft testen uitgevoerd op de reflexcamer's van bekende merken.
          De merk die je noemd valt niet mee EOS 30D heeft de 6de plaats en de EOS 400D de laatste op de eindbeoordeleling

          de merken waren Sony(1 toestel 1st )
          Nikon(2 toestellen 2de en 3de )
          Panasonic(1 toestell 4de)
          Pentax(2 toestellen 5de en 7de )
          Canon(2 toestellen 6de en 9de )
          Olympus(1toestel 8ste)

          MVG
          Over deze test is ook al gediscusieerd op dit forum. Conclussie van de meeste mensen hier: Test-Aankoop houdt zich beter bezig met het testen van wasmiddelen, frigo's en andere zaken dan fototoestellen!
          Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
          http://www.orlik.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

            Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
            Over deze test is ook al gediscusieerd op dit forum. Conclussie van de meeste mensen hier: Test-Aankoop houdt zich beter bezig met het testen van wasmiddelen, frigo's en andere zaken dan fototoestellen!
            Amen !
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

              hehe,en test aankoop richt zich vooral prijs-kwalitieit, en niet enkel kwaliteit. Iets dat duurder is maar wel beter staat altijd lager in hun lijst.

              Comment


              • #8
                Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

                Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                Ben aan het overwegen om een nieuw toestel te kopen maar ben er nog niet uit of ik een Eos 400d of Eos 30d hij moet kwalitatief goede foto's trekken en 's avonds moet hij zich ook kunnen bewijzen. Welke raden jullie mij aan.
                Enkel op basis van deze informatie: 30d, gewoon omdat de 400d voor mij qua grip te klein is.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                  Iets dat duurder is maar wel beter staat altijd lager in hun lijst.
                  Neen, enkel iets dat niet voldoende beter is om de duurdere prijs te kunnen verantwoorden, staat lager in hun lijst.
                  Maar los daarvan: hun criteria, en vooral de weging daarvan, zijn nooit voor iedereen van toepassing. En hetzelfde trouwens geldt voor al hun tests.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                    Ben aan het overwegen om een nieuw toestel te kopen maar ben er nog niet uit of ik een Eos 400d of Eos 30d hij moet kwalitatief goede foto's trekken en 's avonds moet hij zich ook kunnen bewijzen. Welke raden jullie mij aan.
                    Op Basis van wat je wil, zal je uw keuze moeten maken .

                    -op basis van mijn eigen ervaring, kan ik je met zekerheid zeggen dat als het voor avondfotografie is ,je het beste voor de canon 30D gaat ,ik heb onlangs nog maar de 30D gekocht het prijsverschil met de 400D vond ik te verwaarlozen,
                    de reden waarom ik naar canon ben teruggekeerd (had vroeger reeds canon)is dat bij mijn vorig merk de ruisgevoeligheid veel te hoog lag ,(toch voor avondfotografie) nu heb ik op de canon 30D op 800iso dezelfde ruis als op mijn vorig merk op 200 iso, en dat wil al wat zeggen.
                    Ik heb de 30D verkozen boven de 400D omwille van 4 dingen ,

                    1/ nog minder ruis op de 30D dan de 400D omdat er maar 8 milj pix,op zijn sensor zitten, tegenover 10 miljoen pix op de 400D, (dus minder ruis aangezien het dezefde sensor is).
                    2/met de cashback en even rondkijken ,vind je deze voor een schappelijke prijs , en scheelt maar wat euros (hier moet je uw eigen budget laten spreken)
                    3/De 30D body is van magnesium en voelt steviger aan,en is ook iets groter.
                    4/het gebruiksgemak ,een 2e schermpje bovenaan en een groot instelwieltje achteraan de body.

                    Dit is wat ik er van vind, hopelijk heb je er iets aan .
                    Mvg des
                    Last edited by DES; 5 juni 2007, 06:32.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

                      De eos 400d heeft 10.1 megapixels en de 30d heeft 8.1 zie je een verschil van kwaliteit in de foto's.
                      Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                      http://www.fotografiebram.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

                        En niet vergeten de 400d heeft automatische sensor cleaning + D30 gaat vervangen worden door D40 zou bekent gemaakt worden rond 26 september dan zal de prijs waarschijnlijk nog zakken
                        Canon spul en Canon glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                          De eos 400d heeft 10.1 megapixels en de 30d heeft 8.1 zie je een verschil van kwaliteit in de foto's.
                          nee.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

                            30d

                            reeks lager vind ik speelgoed en ik kan er niet deftig mee werken ...

                            langs andere kant heb ik soms liever een 20d/30d of 5d vast ipv een 1ds II
                            Last edited by Guest57; 5 juni 2007, 17:13.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Eos 400d of Eos 30d

                              Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
                              reeks lager vind ik speelgoed en ik kan er niet deftig mee werken ...
                              En als er nu iemand zegt dat de XXD reeks willen maar niet kunnen is.
                              Je hebt maw net een straffe uitspraak gedaan die je best wat kan nuanceren. Het beste materiaal is modder in de handen van een onkundige. Het slechtste materiaal wordt door de ware kunstenaar op een totaal ander niveau getild.
                              Kijk maar naar een rotte gitaar in de handen van een topgitarist, of een topgitaar in de handen van je 11-jarig neefje dat 'zo graag wil'.
                              Relativeren lijkt me aan de orde. Maar aan je zinsbouw lijk je me iemand van weinig woorden die er beter wat meer zou gebruiken (goedbedoeld hoor).

                              Comment

                              Working...
                              X