Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe compact camera, maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe compact camera, maar welke?

    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een nieuwe compact camera. Ik heb 200 euro te besteden. Ik ben al gaan zoeken, maar hoe langer ik zocht hoe meer verschillende camera's ik tegenkwam, zodat ik nu echt niet meer weet welke ik wil. Kunnen jullie experts mij helpen? Ik zoek een zo klein mogelijke camera, zodat ik hem makkelijk kan meenemen, met zoveel mogelijk megapixels. Niet echt duidelijk dus, maar ik weet ook niet wat ik nodig heb. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om sporten te fotograveren, dus een kleine sluitertijd denk ik, of niet? Verder wil ik ook goed kunnen inzoomen, maar ik had al gezien dat de meeste compacte camera's 3× optische zoom hebben en 4× digitale. Wat is nog meer belangrijk?
    Ik hoop dat jullie kunnen helpen!
    Alvast bedankt!
    El_TorO

  • #2
    Re: Nieuwe compact camera, maar welke?

    www.dpreview.com voor reviews.
    Ik heb net een Fuji F31fd gekocht.. Echt super ding. Voor mij hebben de volgende zaken de doorslag gegeven:

    - iso 400-800 kwaliteit, voor binnen fotos zonder flits.
    - Manual te gebruiken
    - levensduur batterij
    - ruis vrije fotos.

    succes

    Marco
    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe compact camera, maar welke?

      Bedankt voor je reactie. vooral die site is erg handig. Ik begrijp dat ik de term compact verkeerd heb begrepen. Met compact bedoelde ik ultra compact, zoals de Canon Ixus enz. Ik wist niet dat de "gewone"ook onder compact vielen. Ik hoop dat jullie het nu begrijpen

      Verder denk ik dat ik maar eens een paar winkels inloop en daar vraag wat goed is, want dan kan ik meteen wat van de prijzen vragen, op internet zijn ze overal anders.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe compact camera, maar welke?

        ja die fuji F31 is toch ook een ultra-compact??
        en op die site worden juist vooral ultra-compacts getest.

        Marco
        Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe compact camera, maar welke?

          Oké, bedankt voor jullie mening!!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe compact camera, maar welke?

            Een fuji f30 of f31 past echt wel in je zak al bestaan er compactere toestellen en levert in veel gevallen bruikbare resultaten op.

            Leuk van Silvia dat ze bedankt voor antwoorden in ene discussie waar ze nog niet eerder geweest is
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment

            Working...
            X