Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

allround lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • allround lens

    Mijn broer heeft een Canon 350D, nu wil hij z’n kit lens vervangen voor een
    “allround” lens. Zijn oog is gevallen op de Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM iS
    ,een redelijke prijs, maar niet z’n bijzondere lichtsterkte, en is de Image Stabilisator wel nodig voor een 135mm ?
    Hij fotografeert meestal mensen zowel binnen als buiten.
    Overige suggesties voor betaalbare allround objectieven zijn ook welkom.

    b.vb.d
    Roland
    Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
    www.reizigerssite.com

  • #2
    Re: allround lens

    Hoi

    28-135 is echt een mottig bereik op een 350D. Geen breedhoek.
    Zou eerder gaan voor een EFS 17-85 voor buitengebruik en op reis. Of voor een 17-55 2.8 als je wat meer bij minder licht wil fotograferen.
    IS is zeker nuttig hoor, op iedere brandpuntsafstand.
    Website http://www.kristofpattyn.be

    a lotta canonstuff

    Comment


    • #3
      Re: allround lens

      Waarom geen prime, de 50mm 1.4 of 1.8 ?
      Zit in dezelfde range als je kitlens maar veel lichtsterker voor binnenfotografie.

      Sven

      Comment


      • #4
        Re: allround lens

        hoi roland,

        ik heb zelf een EF 50mm f1.8 gekocht, en die is super, ideaal voor portretjes, buiten, en lichtsterk voor binnen. Enig minpunt is dat je moet zoomen met je voeten , tja... wat wil je met een prime? Kost iets minder dan 100€.

        Sedert dit weekend heb ik me ook een tweedehandse sigma 28-105mm f2.8-4 gekocht. Da's een lens die de mensen met duur L-glas natuurlijk meteen zullen afkraken, maar voor een hobbyist als ik voldoet die lens. Je zult er geen vogels mee fotograferen, maar je kunt er natuurlijk dingen al iets dichter mee halen... en die f2.8-4 is al een start richting iets lichtsterkers. De kitlens kun je dan gebruiken als meer breedhoek wil, of later een 12-24 of zo kopen.

        Beide lenzen zijn budgetopties, maar liever klein en goedkoop beginnen en goed leren fotograferen, dan een lens slechts op een fractie van zijn capaciteiten te gebruiken. Eerst leren lopen vooraleer je rent...
        canon EOS 400D, 17-55mm f3.5-5.6, EF 50mm f1.8, Sigma 28-105mm f2.8-4 site

        Comment


        • #5
          Re: allround lens

          Een allround lens is iets wat niet bestaat !

          Want allround wil zeggen " een compromis ", en een compromis is al "water bij de wijn doen " Met andere woorden is een allround lens nergens in het bereik heel goed, op sommige plaatsen is het goed, en op ander plaatsen in het bereik is het aanvaarbaar tot slecht.

          Hangt er een beetje vanaf hoe hoog je de lat legt ! Voor mij zijn de volgende lenzen aan te bevelen voor Canon.

          EF 50mm F1.4
          EF 85mm f1.8
          EF 100 mm f2.8 Macro
          EF 135mm F2 L
          EF 300 mm F4 L

          EF 17-40 mm F4 L
          EF 28-70 mm F2.8 L of EF 24-70 mm F2.8 L
          EF 70-200 F2.8 L

          Het voordeel is dat al deze objectieven werken op alle huidige body's van Canon zowel 1.6- 1.3 en full frame.

          Niemand zegt dat je dit allemaal moet in huis halen, maar stuk voor stuk hebben bovenstaande objectieven mij nooit ontgoocheld .

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment

          Working...
          X