Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Birdies 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Birdies 3

    Rietgors en nog een goudvinkske uit de vorige serie....(met dank aan sint-Jo!)

    Misschien dat de Canon-rawfiles beter te bewerken zijn met het specifieke Canon raw-verwerkingsprogramma, maar deze zijn gewoon met Cs omgezet....

    De originele lijken hier op het scherm wel scherper..en misschien moet ik de foto's wel op een andere manier verkleinen dan met Cs?...tips welkom...mvg.





    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

    http://pallenhoven.be

  • #2
    Re: Birdies 3

    Mooie plaatjes.

    Die goudvink steekt mij de ogen uit.

    Goede reële kleuren die lekker kijken.

    Misschien BD sizer eens proberen om te verkleinen en te verscherpen? Werkt perfect.
    Groetjes
    ----JO

    Comment


    • #3
      Re: Birdies 3

      ga voor de pose van de eerste opname.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Birdies 3

        Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
        Mooie plaatjes.

        Die goudvink steekt mij de ogen uit.

        Goede reële kleuren die lekker kijken.

        Misschien BD sizer eens proberen om te verkleinen en te verscherpen? Werkt perfect.
        Net wat ik zeggen wou

        wingske

        Comment


        • #5
          Re: Birdies 3

          Oorspronkelijk geplaatst door wingske Bekijk bericht
          Net wat ik zeggen wou

          wingske
          ok..hier is er ene(nr2) met bd-sizer gemaakt...nr1 is met Cs2 bewerkt, de 2de met Bd-sizer...aan u de keuze.



          Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

          http://pallenhoven.be

          Comment


          • #6
            Re: Birdies 3

            voor mij nr 2 van de 2é reeks ,

            Comment


            • #7
              Re: Birdies 3

              Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
              voor mij nr 2 van de 2é reeks ,

              Voor mij ook!

              Groetjes,
              Petra
              http://www.pbase.com/peetje252

              Comment


              • #8
                Re: Birdies 3

                Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
                ...
                Misschien dat de Canon-rawfiles beter te bewerken zijn met het specifieke Canon raw-verwerkingsprogramma, maar deze zijn gewoon met Cs omgezet....

                De originele lijken hier op het scherm wel scherper..en misschien moet ik de foto's wel op een andere manier verkleinen dan met Cs?...tips welkom...mvg.
                Bij mij vielen de verschillen tussen het Canon RAW bewerkingsprogramma en de CS2 camera RAW plugin versie ook op.

                Allereerst op gebied van scherpte: de foto leek in het Canon RAW bewerkingsprogramma scherper dan in CS2. Dit bleek echter maar een indruk: als ik beide versies op 100% grootte bekeek, waren ze op mijn scherm even scherp. Ik vermoed dat het Canon RAW bewerkingsprogramma achter de schermen een verscherp algoritme uitvoert wanneer fotos verkleind weergegeven worden. Als ik op een in CS2 verkleinde versie unsharp mask toepastte, werd dit vermoeden bevestigd: de 2 verkleinde versies waren opnieuw even scherp.
                Dit probleem is dus op te lossen door na verkleinen ook te verscherpen. Waarschijnlijk is dit de reden waarom in BD-sizer die sharpen functie inzit?

                Mij viel ook een kleurverschil op tussen de versies omgezet met het Canon RAW-bewerkingsprogramma en met CS2 camera RAW. En dit verschil bleef. De kleuren in de Canon RAW versie zijn veel natuurlijker/beter.

                Er zit hier ook dikwijls meer ruis in de CS2 versie dan in de Canon RAW versie.

                En nu terug on-topic:
                voor mij ook de 2e van de 2e reeks. Bij de 1e van de 2e reeks (of de 3e van de 1e reeks ) vind ik dat je wat overdreven hebt met het verscherpen: op de borst van de vogel zijn artifacten zichtbaar.
                blog

                Comment


                • #9
                  Re: Birdies 3

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stijn. Bekijk bericht
                  Bij mij vielen de verschillen tussen het Canon RAW bewerkingsprogramma en de CS2 camera RAW plugin versie ook op.

                  Allereerst op gebied van scherpte: de foto leek in het Canon RAW bewerkingsprogramma scherper dan in CS2. Dit bleek echter maar een indruk: als ik beide versies op 100% grootte bekeek, waren ze op mijn scherm even scherp. Ik vermoed dat het Canon RAW bewerkingsprogramma achter de schermen een verscherp algoritme uitvoert wanneer fotos verkleind weergegeven worden. Als ik op een in CS2 verkleinde versie unsharp mask toepastte, werd dit vermoeden bevestigd: de 2 verkleinde versies waren opnieuw even scherp.
                  Dit probleem is dus op te lossen door na verkleinen ook te verscherpen. Waarschijnlijk is dit de reden waarom in BD-sizer die sharpen functie inzit?

                  Mij viel ook een kleurverschil op tussen de versies omgezet met het Canon RAW-bewerkingsprogramma en met CS2 camera RAW. En dit verschil bleef. De kleuren in de Canon RAW versie zijn veel natuurlijker/beter.

                  Er zit hier ook dikwijls meer ruis in de CS2 versie dan in de Canon RAW versie.

                  En nu terug on-topic:
                  voor mij ook de 2e van de 2e reeks. Bij de 1e van de 2e reeks (of de 3e van de 1e reeks ) vind ik dat je wat overdreven hebt met het verscherpen: op de borst van de vogel zijn artifacten zichtbaar.
                  ik heb nu Bd-sizer geinstaleerd en deze verscherpt altijd minstens op +10%...of is daar een mogelijkheid om geen verscherping toe te passen met Bd-sizer?
                  Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                  http://pallenhoven.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Birdies 3

                    Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
                    ik heb nu Bd-sizer geinstaleerd en deze verscherpt altijd minstens op +10%...of is daar een mogelijkheid om geen verscherping toe te passen met Bd-sizer?
                    Gewoon het "vinkje" afzetten welk bij verscherping staat.

                    Maar normaal moet je toch een beetje verscherpen om het verlies aan scherpte door het resizen terug goed te maken.
                    Groetjes
                    ----JO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Birdies 3

                      Mooie serie maar voorkeur voor nr 3
                      Nieuwe website

                      Comment

                      Working...
                      X