Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EX 28-70mm kapot ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma EX 28-70mm kapot ?

    Sinds vanmiddag heb ik een probleem met mn Sigma 28-70mm. Wanneer ik aan de zoomring draai hapert die soms (hij zit dan vast) of draait de scherpstelring mee.

    Iemand enig idee hoe dit zou kunnen gebeuren, en heeft iemand enig idee wat de kosten gemiddeld zouden zijn om zoiets te laten repareren? Ik heb deze lens namelijk een tijdje terug 2ehands gekocht en heb dus geen garantie
    www.indetailfotografie.nl

  • #2
    Re: Sigma EX 28-70mm kapot ?

    Waarschijnlijk zit er ergens een schroefje los, hoeveel het zal kosten om dat te repareren dat weet ik niet.
    Probeer in ieder geval niets te forceren, want dan moeten er meer onderdelen vervangen worden en zal de kostprijs ook oplopen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma EX 28-70mm kapot ?

      Ik heb vanavond nog even opnieuw deze lens geprobeerd. Het viel me op dat het draaien van de zoomring en scherpstelring prima ging wanneer ik de lens rechtop hield (dus met frontglas naar boven), en alleen de problemen gaf wanneer ik hem vasthield zoals de lens op de body zit.

      Op een gegeven moment hoorde ik iets rammelen (wellicht een schroefje inderdaad?). Sindsdien werkt de lens normaal van 28 tot 35mm. Boven de 35mm kan de scherpstelring echter niet meer volledig gedraaid en dit wordt erger naarmate ik meer naar de tele-stand zoom. Bij 70mm zit de scherpstelring vrijwel vast... Hij rammelt nu niet meer, dus het losse onderdeel zit blijkbaar nu wel ergens klem....

      Wat ik me nu alleen nog afvraag; stel het is een schroefje, hoe zou die dan los kunnen zijn gekomen? Er is niks met de lens gebeurd. Heb em eerder deze week nog gebruikt zonder problemen. Nu opnieuw uit de tas gehaald en was het direct mis. Da's toch vreemd

      Nou ja, morgen zal ik eerst met Sigma bellen om een indicatie te vragen van reparatiekosten.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment

      Working...
      X