Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

service ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • service ?

    Ik was daarnet een oude draad aan het lezen met een recent antwoord over de service bij Nikon/Procirep.
    Nu ga ik niet kappen op Nikon omdat ik er heel tevreden over ben en ook niet op Procirep omdat ik er geen ervaring mee heb. Maar toch, wat ik onlangs voor cowboyverhalen heb gehoord van een kennis met een defekte D70.....

    Wat ik me zit af te vragen : is er eigenlijk nog een apart reparatiecircuit voor de digitale camera's of moeten we allemaal passeren aan de kassa van de importeur ? Twee voorbeelden :

    Mijn F2's gingen/gaan naar Sover Wong in GB, binnen ong 1 week heb ik die terug. De laatste maal moest een DP-1 open en faalden de trage snelheden. Sover mailde de dag nadien al zijn metingen door en een paar dagen later ook foto's van de ontmanteling en de reparatie + zijn persoonlijke interpretatie van de staat van de camera. De camera kwam terug met een CD met het volledige reparatieverslag en foto's en Het Perfekte Japanse muntje waarmee de batterijkamer kan worden opengemaakt.
    Als dat geen service is dan weet ik het ook niet meer.

    Ik hoop een soortgelijke vakman te vinden tegen het moment dat mijn digitale spullen beginnen stotteren. Hoewel ik waarschijnlijk de oudste DSLR heb van het forum ziet er dat voorlopig nog altijd niet naar uit

    Jaren geleden : de lichtmeter van de FT2 kapot, en bijna gelijktijdig ook de opspanveer van de hendel, de hendel van de zelfontspanner was ik al eerder kwijtgeraakt. Alles naar -toen- de Beukelaer gestuurd, twee weken later kwam het antwoord dat dit niet meer repareerbaar was omwille van de uitputting van de reservestukken. Op aanraden van Patrick De Spiegelaere naar Camera repair in Gent waar ze eens fijntjes lachten en me vertelden dat ze 80% van de onmogelijke reparaties van Nikon voor hun rekening namen. Hetgeen ze nog waar maakten ook.

    Als je ziet dat de merken het tempo niet kunnen volgen moet er toch een markt zijn voor een onafhankelijke reparateur zou ik zo denken.
    Maar wie ? En waar ?

    Paul

  • #2
    Re: service ?

    Nou, in het begin heeft Procirep inderdaad z'n problemen gehad, heb ik ook gelezen, maar heb onlangs m'n eigen D200 (ok, geen D70) moeten doen en 2 dagen nadien was die hersteld.
    Alles hangt natuurlijk 'n beetje af van ofdat het materiaal in stock is.
    Anderzijds, die cowboyverhalen van je vriend, is dat van mensen die hun D70 in de winkel van aankoop hebben binnen gedaan, of direkt bij Procirep zelf? Soms is de schuld ook bij de winkel te vinden als ze bvb niet onmiddelijk het te repareren toestel opsturen naar Procirep maar een week wachten, tja.

    Ik zou me tegenwoordig geen zorgen meer maken over de service. Alles lijkt me in orde.
    Iemand anders met slechte recente ervaringen?
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: service ?

      Uit 'n intern Nikon krantje blijkt dat de traagheid van Procirep te maken had met de overdracht van de defecte toestellen door De Beuckelaer. Deze werden blijkbaar zonder enige papieren of info aan Procirep doorgegeven waardoor er een ongeloofelijke chaos is ontstaan.
      Ook hadden de laatste techniekers van De Beukelaer 'n opzeg termijn van enkele maanden te doen alvorens bij Procirep aan de slag te kunnen. Nu zou dit alles moeten geregeld zijn en zouden ze in Evere op volle toeren kunnen draaien.

      Comment


      • #4
        Re: service ?

        Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
        Nou, in het begin heeft Procirep inderdaad z'n problemen gehad, heb ik ook gelezen, maar heb onlangs m'n eigen D200 (ok, geen D70) moeten doen en 2 dagen nadien was die hersteld.
        Alles hangt natuurlijk 'n beetje af van ofdat het materiaal in stock is.
        Anderzijds, die cowboyverhalen van je vriend, is dat van mensen die hun D70 in de winkel van aankoop hebben binnen gedaan, of direkt bij Procirep zelf? Soms is de schuld ook bij de winkel te vinden als ze bvb niet onmiddelijk het te repareren toestel opsturen naar Procirep maar een week wachten, tja.

        Ik zou me tegenwoordig geen zorgen meer maken over de service. Alles lijkt me in orde.
        Iemand anders met slechte recente ervaringen?
        Verhaal dateert van afgelopen zomer en de camera is binnengedaan via Tuyttens Brugge (die er zelf mee verveeld zaten). Teneinde raad is Kurt ter plekke bij Procirep op de tafel gaan kloppen en heeft een vervangtoestel geëist (hoewel de garantie verlopen was). Hetgeen (en dat pleit voor Procirep) werd toegestaan. Nu de druk van de ketel was (Kurt heeft het toestel beroepshalve nodig) kon hij zich permitteren om van krommen haas te gebaren. 4 Maanden heeft dat grapje geduurd. Ze hebben de vervangcamera later zelf laten ophalen en daar in totaal helemaal niks voor gerekend. De reparatie was iets in de buurt van de 350€ (dat weet ik niet meer exact).

        Maar ik help natuurlijk hopen dat de trein nu eindelijk op de rails staat daar in Evere of waar is het ?

        PaulM

        Comment


        • #5
          Re: service ?

          topic verplaatst naar een passender forum (Camera's -> Algemeen)
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: service ?

            tegenwoordig zijn meeste herstellingen bij Procirep op 3 dagen in orde, ze proberen het steeds binnen de week te regelen. Uiteraard als net de stukken die je nodig hebt niet voorradig zijn kan het nog iets langer duren .. maar bij Canon duurt het altijd langer (of zijn ze daar intussen ook op de rails geraakt?)

            Comment

            Working...
            X