Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bonsai

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bonsai

    'k Heb geprobeerd om de vorming van een bonsai in beeld te brengen door te focussen op de draden die gewone bomen dwingen tot dwerggroei. En is het volgens jullie gelukt







    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: bonsai

    Geen gemakkelijke opdracht die je jezelf gaf, maar prima gelukt
    mvg,
    Ludo V.

    Comment


    • #3
      Re: bonsai

      Je 2é Vicky
      Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

      Comment


      • #4
        Re: bonsai

        Hé Vicky, dat zie je niet vaak hier, leuk. Die draden die zijn er om te takken te vormen, te buigen in een bepaalde stand, die de boom meestal ouder doet lijken (takken naar beneden buigen). Vooral bij naaldbomen is dit een veel gebruikte methode. Je bedraadt de tak, waarvan je de vorm wil verbeteren, daarna buig je hem in de gewenste positie. Zo laat je hem hoogstens een jaar staan (anders groeien de draden in), je haalt de draad er af en de tak blijft staan in die stand.
        De boom klein houden gebeurt door snoei, ook wortelsnoei. Het is een Larix.
        Bij foto 2 en 3 is je doel het best bereikt, omdat je hier ziet dat de takken door de draden veranderen van positie.
        Last edited by Christianne; 2 juni 2007, 20:00.
        Groetjes Christianne
        Christianne's fotoweb
        BD0243nl

        Comment


        • #5
          Re: bonsai

          Mooi gelukte foto's! Vooral de tweede!
          http://kadoosje.blogspot.com

          Comment


          • #6
            Re: bonsai

            Dit is weer typisch voor Vicky, goed geslaagd , voor mij is de tweede de mooiste!
            mvg,jacky
            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
            Grtjs, Jacky

            Comment


            • #7
              Re: bonsai

              Er zijn hier kenners bezig: Christianne kent precies wat van bonsai's
              Vicky, nr2 heeft voor mij de mooiste compo.

              Comment


              • #8
                Re: bonsai

                Dat is nu eens iets anders sé. Wel zeer mooie in beeld gebracht.

                Comment


                • #9
                  Re: bonsai

                  moet er normaal nx tussen de draden en de boom? in mijn boekje staat dit toch zo , om de boom niet te beschadigen.

                  over de foto's , het betere werk!
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                  Comment


                  • #10
                    Re: bonsai

                    Goed weergegeven Vicky...
                    Kan zo in een cursus "bonsaï"...een passie die ik ook jaren heb beoefend
                    Vraagt héél véél tijd en ...engelengeduld...maar dat wordt na jaren beloond!
                    Als ik "ooit eens 5 minuten tijd heb, dan begin er terug eens aan..."
                    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                    BD0290BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: bonsai

                      Bedankt iedereen

                      @ Christianne : Bedankt voor de info. De draden zijn idd voor de vormgroei en niet voor de dwerggroei.

                      @ Aquarius : Deze hobby had ik van jou niet verwacht En 'k denk dat je meer dan 5 minuten tijd moet hebben als je wat resultaat wil
                      Groetjes Vicky

                      Comment


                      • #12
                        Re: bonsai

                        Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                        Er zijn hier kenners bezig: Christianne kent precies wat van bonsai's
                        Vicky, nr2 heeft voor mij de mooiste compo.
                        Inderdaad
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: bonsai

                          De tweede vind ik de beste.

                          Mvg Jasmine
                          Update12/05/10
                          BLOG
                          Leica M9/Fuji X 100s/phone

                          Comment


                          • #14
                            Re: bonsai

                            Niet echt m'n ding maar voor mij komt nr1 heer het beste uit.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: bonsai

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
                              Geen gemakkelijke opdracht die je jezelf gaf, maar prima gelukt
                              Elke dag leer je hier iets bij ook voor mij je 2de

                              Comment

                              Working...
                              X