Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

    Sinds woensdag heb ik de nieuwe canon 1D mkIII in handen, en heb hem kunnen gebruiken tot mijn zeer grote tevredenheid. Het is een kei van een toestel.
    Ik gebruikte de combinatie met mijn 28-70 2.8 Canon.
    Deze ochtend wou ik de combinatie met mijn 70-200 2.8 IS proberen, maar na enkele shots : foutcode 99. Telkens opnieuw.
    Ik heb alles geprobeerd : contacten kuisen, fabrieksinstellingen opnieuw ingesteld...Niets hielp.
    Vermits ik dit probleem ook soms had met mijn andere bodies, probeerde ik dan de combinatie met mijn andere lenzen. De combinatie met 17-40 gaf hetzelfde probleem...
    Funny thing : ik probeer dan opnieuw de combinatie met 28-70, en wat zie ik : het probeem is er opnieuw. Na 1 shot blokkeert de camera en kan ie slechts opnieuw opstarten na de shutter half in te duwen.
    Intussen is het toestel opnieuw bij de verdeler.
    Ik hou jullie op de hoogte.
    Aan degenen die ook het geluk mochten hebben om deze camera in handen te krijgen :test hem degelijk uit. Ik heb via DPREVIEW en FREDMIRANDA gezien dat er nog minstens 2 andere toestellen met een gelijkaardig probleem zijn afgeleverd.
    Ik contacteer maandag ook CPS.

    erwin

  • #2
    Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

    Oei das minder om horen :'(
    hoeveel foto's stonden er al op de teller?
    Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

    Comment


    • #3
      Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

      hmm, dus wellicht vlug een firmware update ...
      1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
      EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

      Comment


      • #4
        Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

        Ik had nauwelijks een paar honderd shots op de teller, enkel om wat uit te testen.

        Het leek alsof de spiegel bleef hangen na een shot. Het zou dus wel meer kunnen zijn dan een louter software probleem.

        Heb inmiddels gemaild en gefaxt naar CPS-Belgium (ik ben CPS-lid) en ben nieuwsgierig wat zij gaan voorstellen.

        erwin

        Comment


        • #5
          Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

          Hou ons op de hoogte hé.

          Grtz Nonkeltjen
          Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

          Comment


          • #6
            Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

            Da's zuur Je mag van canon wel verwachten, en dat zullen ze ook doen, dat dit heel snel opgelost wordt.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

              Het is toch behelpen met zo'n camera succes en hopelijk duurt het niet al te lang.

              Comment


              • #8
                Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

                ik heb pas een Canon Pixma Pro 9000 gekocht ook na enkele afdrukken begaf hij het.
                Ondertussen is hij al 6weken binnen en nog steeds niet terug.
                Canon handelt dus niet zo snel als je zou verwachten.

                Killerke
                www.knfotostudio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

                  canon is inderdaad niet altijd van de snelste.
                  Enkele jaren geleden had ik een reparatie aan mijn D60, en het duurde weken.
                  Hopelijk is dit probleem sneller opgelost.
                  Ik ben lid van CPS, en bel maandagochtend canon zelf (mijn fotohandelaar zal dit ook doen).
                  Ik wil zo snel mogelijk een oplossing (desnoods behelpen intussen met een canon 1DIIn)

                  Deze error code 99 is trouwens een fameuze canon plaag. Bij het surfen stootte ik op het volgende (gaat uitsluitend over rapporten over deze code, op alle soorten digitale camera's van canon, van prosumers to pro's)



                  Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                  ik heb pas een Canon Pixma Pro 9000 gekocht ook na enkele afdrukken begaf hij het.
                  Ondertussen is hij al 6weken binnen en nog steeds niet terug.
                  Canon handelt dus niet zo snel als je zou verwachten.

                  Killerke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

                    Mijn ervaring met Canon is op dat gebied niet zo super.
                    Ik heb 6 maand geleden een EOS 400D aangekocht. Echter telkens als de batterij half leeg was bleef heel het toestel hangen. Het enige dat dan hielp was de batterij eruit halen en terug insteken.
                    Binnengedaan voor reparatie en na 6 weken teruggekregen. Nog steeds hetzelfde probleem. Batterij vervangen en nog steeds hetzelfde probleem.
                    Terug binnengebracht en 5 weken later teruggekregen. Met hetzelfde probleem. We zijn nu 4 maand verder en ik heb nog steeds geen camera. Canon wilt hem niet vervangen. Hij is terug binnengebracht. Ondertussen ook al meer als een week binnen. En nog steeds geen nieuws.
                    Over een paar weken vertrek ik op vakantie en heb dus waarschijnlijk geen camera .
                    Dit begint echt mijn keel uit te hangen. Waarom vervangen ze mijn toestel niet gewoon? Dit spelletje is al 4 maand bezig.
                    Hopelijk kunnen ze uw toestel wel snel repareren. Succes!
                    Canon Eos 400D 17-85mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door katriendesmet Bekijk bericht
                      Dit begint echt mijn keel uit te hangen. Waarom vervangen ze mijn toestel niet gewoon? Dit spelletje is al 4 maand bezig.
                      Hopelijk kunnen ze uw toestel wel snel repareren. Succes!
                      Dit heeft ook te maken met de handelaar waar je je camera gekocht hebt. Wij laten een defect artikel max 2 maal herstellen; de 3de keer krijg je een nieuw toestel of je geld terug!
                      Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                      http://www.orlik.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

                        Katrien,

                        dat is een echt triest verhaal ! Ik snap inderdaad ook niet waarom ze niet onmiddellijk het toestel vervangen. Voor hun is dit de meest efficiënte oplossing. Indien het toestel in reparatie is in Nederland, waarom bel je niet direct naar Nederland, of loop je eens langs daar.
                        Ik kan je de gegevens opsnorren indien je dit wenst?
                        groetjes
                        erwin

                        K
                        Oorspronkelijk geplaatst door katriendesmet Bekijk bericht
                        Mijn ervaring met Canon is op dat gebied niet zo super.
                        Ik heb 6 maand geleden een EOS 400D aangekocht. Echter telkens als de batterij half leeg was bleef heel het toestel hangen. Het enige dat dan hielp was de batterij eruit halen en terug insteken.
                        Binnengedaan voor reparatie en na 6 weken teruggekregen. Nog steeds hetzelfde probleem. Batterij vervangen en nog steeds hetzelfde probleem.
                        Terug binnengebracht en 5 weken later teruggekregen. Met hetzelfde probleem. We zijn nu 4 maand verder en ik heb nog steeds geen camera. Canon wilt hem niet vervangen. Hij is terug binnengebracht. Ondertussen ook al meer als een week binnen. En nog steeds geen nieuws.
                        Over een paar weken vertrek ik op vakantie en heb dus waarschijnlijk geen camera .
                        Dit begint echt mijn keel uit te hangen. Waarom vervangen ze mijn toestel niet gewoon? Dit spelletje is al 4 maand bezig.
                        Hopelijk kunnen ze uw toestel wel snel repareren. Succes!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

                          Katrien,
                          dat is een echt triest verhaal ! Ik snap inderdaad ook niet waarom ze niet onmiddellijk het toestel vervangen. Voor hun is dit de meest efficiënte oplossing. Indien het toestel in reparatie is in Nederland, waarom bel je niet direct naar Nederland, of loop je eens langs daar.
                          Ik kan je de gegevens opsnorren indien je dit wenst?
                          groetjes
                          erwin
                          Bedankt voor je reactie. Hij is naar Duitsland echter. Het probleem is dat de winkel had gezegd dat ze hem zouden vervangen als er geen krassen op het toestel waren.
                          Ik heb nu echter nog steeds niets gehoord van hun. Heb al een mailtje gestuurd zonder antwoord (verbaast me wel). Ga vandaag nog eens een mailtje sturen en krijg hopelijk deze week antwoord. Ik word er gewoon radeloos van.
                          Ik hoop dat jij veel meer geluk hebt met jou camera!!

                          Katrien
                          Last edited by katriendesmet; 3 juni 2007, 10:40.
                          Canon Eos 400D 17-85mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door katriendesmet Bekijk bericht
                            Mijn ervaring met Canon is op dat gebied niet zo super.
                            Ik heb 6 maand geleden een EOS 400D aangekocht. Echter telkens als de batterij half leeg was bleef heel het toestel hangen. Het enige dat dan hielp was de batterij eruit halen en terug insteken.
                            Binnengedaan voor reparatie en na 6 weken teruggekregen. Nog steeds hetzelfde probleem. Batterij vervangen en nog steeds hetzelfde probleem.
                            Terug binnengebracht en 5 weken later teruggekregen. Met hetzelfde probleem. We zijn nu 4 maand verder en ik heb nog steeds geen camera. Canon wilt hem niet vervangen. Hij is terug binnengebracht. Ondertussen ook al meer als een week binnen. En nog steeds geen nieuws.
                            Over een paar weken vertrek ik op vakantie en heb dus waarschijnlijk geen camera .
                            Dit begint echt mijn keel uit te hangen. Waarom vervangen ze mijn toestel niet gewoon? Dit spelletje is al 4 maand bezig.
                            Hopelijk kunnen ze uw toestel wel snel repareren. Succes!
                            ik heb dit heel sporadisch ook wel eens.. gewoon batterij eruit, 2 seconden wachten er weer erin
                            wel irritant maar ach..
                            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Defecte Canon 1D MkIII - terug naar Canon

                              ik heb dit heel sporadisch ook wel eens.. gewoon batterij eruit, 2 seconden wachten er weer erin
                              wel irritant maar ach..
                              Met sporadisch zou ik kunnen leven. Maar zodra de batterij half leeg is blijft hij volledig hangen. Dan kan ik hooguit 3 foto's op een rij nemen en dan krijgt hij het terug. De laatste keren kon ik er zelfs geen enkele foto meer mee nemen. Het probleem werd erger en erger.
                              Was het maar sporadisch, echt waar dan zou ik de moeite niet gedaan hebben om hem te laten omwisselen of repareren.
                              Canon Eos 400D 17-85mm

                              Comment

                              Working...
                              X