Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lenzen

    Hallo beste digi's

    Ik ben van plan mij een macro lens aan te schaffen en heb de keuze uit volgende 2de hands lenzen nl
    Tamron 90 mm 290 €
    Micro Nikkor 105 mm 390 €
    Sigma 180 mm 180 €
    Deze lens moet niet speciaal dienen om vlinders of libellen te fotograferen,meer specifiek bloemen,paddestoelen en zo van die zaken maar mag ook dienen om eens een insect of tor vast te leggen
    Bezit D70 s
    Welke is prijs -kwaliteit de beste lens hievoor

    Groeten Pechje
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Macro lenzen

    Als je de Sigma 180 Macro kan kopen voor 180€ moet je maken dat je die in huis hebt, dat is een supergoede lens

    Comment


    • #3
      Re: Macro lenzen

      Ik zou niet twijfelen, de Sigma is voor die prijs een koopje...
      Grtz, Tigra-Boy
      ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

      Comment


      • #4
        Re: Macro lenzen

        De Sigma 180 f/3.5 macro aan 180€, da's hetzelfde als bijna gratis weggeven, niet twijfelen, direct kopen.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Macro lenzen

          yep, zeker dat je goed gezien hebt? want dit is echt spotgoedkoop...

          wel een beetje oppassen dan dat er niets fout is aan de lens.
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

          Comment


          • #6
            Re: Macro lenzen

            Bloemen en paddo's...dan zou ik voor die 105mm gaan,daar heb je geen 180mm voor nodig. Denk aan het gewicht van de 180mm!!!
            Het is niet omdat die goedkoop is dat je die moet nemen,zet de 2 maar eens op je cam en dan han je pas iets zeggen.Over de kwaliteit van beide ga ik het niet hebben
            Last edited by Macroshopper; 2 juni 2007, 19:53.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Macro lenzen

              Het zal wel gaan om de Sigma 5.6 180mm.
              Bruikbaar maar trage AF en geen 1:1.
              Bij de Tamron en de Nikon hangt het er een beetje vanaf welke versie. Voor de nieuwste versies zijn het leuke prijzen, voor de oudere versies niet.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Macro lenzen

                Voor planten de 90 of 105 mm kiezen. Waarom zou je een bonkglas aan je camera hangen als je die niet gebruikt. Je koopt iets niet omdat het goedkoop is maar omdat je het nodig hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: Macro lenzen

                  ALS het de sigma 180 mm macro (F3.5) is dan zou ik toch ook zeker niet twijfelen, als het die is en er scheelt niets aan kan je die kopen, verkopen voor 400€ en dan eens rondkijken wat je echt wil

                  Maar ik denk eerlijk gezegd dat de kans vrij klein is dat het die lens zal zijn en/of dat ze in goede staat zal zijn.

                  Maar zoals de rest hier zegt: als de 180 echt en goed is moet je die zeker kopen, je zal er geen spijt van krijgen (hoewel je wel goed moet beseffen dat deze IETS zwaarder is dan de kitlens en je zit met een kanon op je camera.

                  Groetjes

                  Joris

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macro lenzen

                    Ter verduidelijking op verzoek:
                    Tamron maakt al heel lang de 2.8 90mm.
                    De laatste DI versie doet 2ehands inderdaad meestal 275 tot 300. Oudere zijn natuurlijk ook goed. Meestal heeft die een bruin/grijzig uiterlijk met grotere blokken op het rubber, ziet er wat antieker uit en brengt meestal 200-240 euro op.
                    De Nikon 105mm Brengt als AFD meestal rond de 400-430 op en als AF(NIET D) meestal 325-350.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment

                    Working...
                    X