Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met.. Fuji finepix s5700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnen met.. Fuji finepix s5700?

    Hallo

    Ik ben nieuw hier op het forum, dus stel ik mezelf even voor. Ik ben een 21 jarige student orthopedagogie. In het middelbaar volgde ik een grafische opleiding, druk- en afwerkingstechnieken, en photoshop in avondles.

    Ik heb dus nog wel iets van basiskennis over het grafische, echter, in hoeverre dit toereikend is mbt tot fotografie? Ik kreeg wat les over optica, belichting, kleurencorrectie, kleurstandarisatie, spectraalfotometrie, ed. Dit zijn de zaken die volgens mij wel iets of wat bijdragen aan die basiskennis..


    De reden van mijn post.
    Ik wil me graag wat meer op fotografie gaan toeleggen, vanuit interesse, en als kennismaking, ik heb er nl nog niet erg veel mee te maken gehad.
    Een eerste stap om dit te doen, lijkt me een toestel aanschaffen, en de dingen zoveel mogelijk zelf uitproberen. Echter, zonder eerst wat informatie op te zoeken, lijkt me dit onbegonnen werk, vandaar dat ik ook op dit forum terechtkwam.

    Een groot zoombereik (toch min 8X optische) was 1 van de belangrijkste criteria waarmee ik op zoek ging. Ik las hier dan al snel over DSLR camera's, en lenzen (wat een hoop), en zag al snel door de bomen het bos niet meer. Ook de prijs en de investering in die dingen, leken voor mij astronomische hoogten aan te nemen.

    Na wat verder kijken dan mijn neus lang was, kwam ik bij de Bridge modellen terecht. De voordelen die ik kan afleiden uit de verschillende posts hier, is het groote zoombereik, de toch iets uitgebreidere mogelijkheden, de prijs, ...

    De prijs is wel niet onbelangrijk, als student kan en wil ik maximum ca. €250 uitgeven. Wel, dat bleek wel te helpen een hele hoop camera's te laten afvallen.. laten we dat een voordeel noemen..