Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 30D beelden tranfer naar pc...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 30D beelden tranfer naar pc...

    splinternieuw en snel aan de slag,.....maar!
    wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?alle software is correct geinstalleerd(solution disk) en op de camera heb ik het volgende aangeduid'communicatie'staat op print/pc,nu als ik de kabel in de usb steek en mijn camera op 'on' zet start hij wel op (eos utility)en kan foto's aanduiden maar dan loopt het fout een paar foto's zijn dan gedownload
    op mijn computer maar dan stopt hij..om een of andere reden,nog steeds verbinding te zien(mijn computer),maar de camera lijkt niet te reageren.op het bovenste display verschijnt 'busy'.wat loopt er fout.iemand ervaring mee?

    thanks,

  • #2
    Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

    Ook niks anders dan problemen gehad met die software, koopt u een card readertje 'tgaat veel vlugger en nooit geen problemen meer

    Comment


    • #3
      Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

      de meeste gebruiken inderdaad gewoon een cardreader.
      kosten niet veel geld, zijn vlugger en makkelijker.

      en ik vind het ook veiliger, zo moet je je camera niet op je bureautafel gaan leggen. ook moet je batt nog voldoende geladen zijn als je de cam gebruikt.
      1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
      EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

      Comment


      • #4
        Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

        Toen ik mijn 300D nog maar pas had, gebruikte ik ook het meegeleverde kabeltje om de foto's op mijn pc te krijgen.
        Maar omdat dat altijd zo verschrikkelijk traag ging, heb ik toen een snelle kaartlezer gekocht, en dat ging zo goed dat ik de foto's van mijn 20D nog nooit via "het kabeltje" op de pc gezet heb .

        Maar met de nieuwe camera's zou het toch geen probleem mogen zijn om de foto's via dat USB-kabeltje snel naar je pc over te zetten.

        Een geheugenkaartlezer is niet duur, en daarmee kan je ook foto's van andere camera's snel op je pc zetten zonder dat je daarvoor de speciale software moet installeren. Met een universele kaartlezer kan je trouwens alle mogelijke types geheugenkaartjes lezen (in de meeste pc's zitten die tegenwoordig ingebouwd).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

          geen probleem hier, maar ik haal het kaartje uit het toestel en gaat dan rechtstreeks in de PC.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

            hier ook via cardreader en nooit via het toestel zelf. Gisteren cardreader gekocht pc dochter: 18 euro betaald in macro.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #7
              Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

              Soms is het voor mensen die weinig afweten van verwerkingsprogramma's, of hun weg niet vinden in verkenner, handig als je de camera aansluit dat de foto's bijna automatisch terecht komen in bijgeleverde software waar basis bewerkingen kinderspel zijn. Daar ik de software van Canon niet zo goed ken kan ik er geen antwoord op geven.
              Handig om eens te vertellen welk besturingsysteem je gebruikt, welke pc ...........
              Mvg,
              SW
              BD1071BE

              Comment


              • #8
                Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

                Nog eenvoudiger: als je met Windows XP werkt sluit je toch gewoon de camera via USB kabel aan, XP zet de foto's via de wizzard gewoon in een -door jouw- gekozen map. Nadien gewoon openen en bewerken met een fotoprogramma naar keuze. Simple comme bonjour . Of werkt dat bij Canon niet ???
                It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                Comment


                • #9
                  Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

                  ik heb gisteren in de media markt voor nog geen 30 euro een sandisk extreme kaartlezer gekocht , en die is echt supersnel
                  Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Toen ik mijn 300D nog maar pas had, gebruikte ik ook het meegeleverde kabeltje om de foto's op mijn pc te krijgen.
                    Maar omdat dat altijd zo verschrikkelijk traag ging, heb ik toen een snelle kaartlezer gekocht, en dat ging zo goed dat ik de foto's van mijn 20D nog nooit via "het kabeltje" op de pc gezet heb .

                    Maar met de nieuwe camera's zou het toch geen probleem mogen zijn om de foto's via dat USB-kabeltje snel naar je pc over te zetten.
                    Met een 300D ging dat inderdaad traag (USB 1.1) maar met een 350D en 20D gaat het veel sneller. Zo snel dat ik mijn cardreader niet meer gebruik en de cameras rechtstreeks aan de pc hang.
                    Last edited by dleemans; 3 juni 2007, 23:38.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Met een 300D ging dat inderdaad traag (USB 1.1) maar met een 350D en 20D gaat het veel sneller. Zo snel dat ik mijn cardreader niet meer gebruik en de cameras rechtsreeks aan de pc hang.

                      idem met mijn 30d
                      Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                      een hoop sunbounce & strobist stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

                        hey,allemaal

                        bedankt voor de reactie.
                        stond al in twijfel om een cardreader te kopen,(daar het toch sneller gaat)maar nu hebben jullie me over de streep getrokken.

                        THX

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

                          Gebruik de software van Canon thuis voor de 30D en op het werk voor de 400D zonder problemen. Heb wel ondervonden dat je niet te lang moogt wachten, anders gaat je camera in de ruststand en heb je geen verbinding meer. Selecteer alle foto's dat gaat veel vlugger en je zal het probleem niet meer tegenkomen.
                          Je kan je voorkeuren ook instellen in 'Eos Utility' zonder dat je toestel aangesloten is, 'Eos Utility' onthoud deze wanneer je het programma de volgende keer opstart.
                          BD0681BE -
                          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

                            Kaartlezer voor the "WIN" maar blijf af van die grijze kaartlezers van Kingston, want die deugen niet. Heb er zo 4 gehad...

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 30D beelden tranfer naar pc...

                              De interne multicard reader van Enlight werkt voortreffelijk, kan in een floppy slot geplaatst worden. Want wie wil er nu
                              a. extra kabels op zijn bureau
                              b. niet de kans hebben om zowel SD, CF als memorystick aan te kunnen.(kan trouwens 26 formaten aan).

                              Comment

                              Working...
                              X