Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash ULTRA nog eens

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact Flash ULTRA nog eens

    Beste,

    Ik had gisteren hier een topic gepost maar geen reactie op gekregen.
    Ik zit dus met een keuze,
    een CompactFlash kaartje van 1Gb, of een CF ULTRA van 512Mb,
    zoveel verschil qua prijs is er niet.

    het SCHIJNT van horen zeggen dat die Ultra's, veel beter zijn,
    scherpen, minder wazig bij actiefoto's..
    Maar vraag me af wat er van waar is...
    Het is toch enkel de snelheid van het "opslaan" en "laden" dat verbeterd, en niet de kwaliteit van de foto's, of ben ik mis?

    Kan iemand me helpen bij deze aankoop/Keuze?

    Met vriendelijke groeten
    Mvg,

    De Smet Lars
    http://www.queertastic.be
    Canon G3

  • #2
    Hoi Lars,

    Ik denk dat ze u blaaskens hebben wijsgemaakt.
    Het zou de eerste keer zijn dat ik hoor dat een kaart van merk X betere kwaliteitsfoto's zou geven dan een kaart van merk Y.
    Het enige verschil tussen de verschillende kaarten is de snelheid (meen ik).

    Comment


    • #3
      Hé Lars, waarom zo'n Sandisk CF Ultra kaartje? Ze zijn zogezegd ongelooflijk snel, maar er zijn andere merken die sneller EN goedkoper zijn! Sandisk Ultra heeft een schrijfsnelheid van 2,8MB/s en kost 245 EUR (www.bartok.be). Daarentegen heb je ook Toshiba CF met een schrijfsnelheid van 3,2MB/s voor 189 EUR (www.geheugenkaart.be) en een Transcend met een schrijfsnelheid van 4,5MB/s voor 130 EUR (www.powerinnumbers.com.au). Telkens heb ik de prijs gegeven van de 512MB kaartjes. Toch wel interessantere prijzen vind je niet? (tenzij je die CF Ultra tweedehands kan krijgen, dat is een ander geval)

      En om op je vraag te antwoorden ... merk en type CF heeft ABSOLUUT geen invloed op de kwaliteit van je foto's, ze zullen er niet scherper van worden of er betere kleuren van krijgen!
      :: http://www.dpix.be ::

      Comment


      • #4
        Eerst en vooral de kwaliteit van je foto's gaat niet veranderen. Het gaat immmers gewoon over data en die data mag en zal niet veranderen door het gebruik van 1 of ander CF kaartje.

        Over de snelheid van je kaartje moet je ook niet alles geloven. De snelheidsverschillen zijn er zeker maar al bij al zijn die verschillen niet zo groot als men vaak zegt. Het snelheidsverschil hangt meestal ook niet af van wat men op het kaartje zet (16x, 24x, 30x etc). Het hangt af van de controller die geruikt is. Met die Ultra serie van sandisk ben je zeker dat de controller recent is en je dus over een relatief snel kaartje beschikt. Bij sommige andere merken moet je daar zo zeker niet van zijn. Toshiba heeft bijvoorbeeld 2 controllers een trage en een snelle. Hoe je juist het verschil tussen beide kan zien weet ik niet maar dat moet je wel kunnen zien ook. Merken zoals Ridata en transcend die veel roepen met hun snelheid zoals 30x leveren vaak wel degelijk snelle kaartjes maar zeker van die snelheid ben je niet en die 30x Transcend is in de praktijk trager dan de 24x Sandisks Ultra. Het is dus alemaal veel marketing dat mag je vooral niet vergeten ook niet.

        En in de praktijk spreek je meestal over een snelheidsvershillen tussen de tragere en de snellere van +- 10%.

        Comment

        Working...
        X