Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruik van een fish lens…

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruik van een fish lens…

    Ik heb sinds deze week een Sigma Fisheye 15mm F2.8,
    in combinatie met een 400D van canon geeft dit geen super fish effect,
    maar het geeft toch een breder beeld dan men 17-85.

    Zijn er dingen waar je moet opletten bij het gebruik van deze Fish lens?
    Of trucks om een zo breed mogelijk beeld effect te krijgen?

    Iemand voorbeelden van deze lens in combinatie met een crop camera?

    Groeten
    Yves
    Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

  • #2
    Re: Gebruik van een fish lens…

    Oei, voor die prijs had je dan beter gekeken voor de Tokina fisheye 10mm -> 17mm. Niet zo lichtsterk als die Sigma, maar voor wat ik die voorlopig gebruik zeker geen probleem. (wel wat CA met momenten, maar da's makkelijk weggedaan)
    Enkele fotos die ik ermee genomen heb kan je zien in m'n website album onder general events -> NYC (laatste event dat ik toegevoegd heb).

    Wat ik wel bemerk met fisheye is dat ik buiten met regelmaat 1 tot 3 stops moet onderbelichten en dat het binnen 0 tot 1 stop is. Niet echt 'n probleem maar had verwacht dat de lichtmeter toch correct zou meten.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: Gebruik van een fish lens…

      Ik heb die sigma ook en je krijgt toch al een heel wat meer breedhoekeffect.

      Het beeld dat je krijgt komt overeen met ong 20 mm op een FF.

      Het is een horizontal fisheye he dus alles in het midden horizontaal vervormt niet al de rest wel. Maar natuurlijk minder dan met een FF.

      VB heb ik natuurlijk wel maar ik denk niet dat er nog veel online staan als er nog online staan. Ik vrees dat gezien mijn agenda ik dus niet snel vb online zal krijgen.
      Wil je heel breed gaan meerdere foto's maken en stitchen he. En dan best in portrait mode schieten he.

      Comment

      Working...
      X