Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meest gebruikte brandpunt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meest gebruikte brandpunt

    Beetje rare vraag - weet niet of het in dit forum thuis hoort?
    Ik vraag me af of er een manier is om op eenvoudige en snelle manier te weten te komen wat je meest gebruikte brandpunt is? Ik bedoel dan een snelle, gemiddelde berekening van alle Exif gegevens.
    Ik ga bijvoorbeeld naar een sportevenement, neem 500 beelden met allerlei lenzen en thuis wens ik te weten te komen welk brandpunt ik nu juist het meest gebruikt heb. Dit zou in de toekomst misschien mijn fototas wat lichter kunnen maken...
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: Meest gebruikte brandpunt

    je kan daarvoor ExposurePlot gebruiken

    dat geeft in heel schone grafiekjes weer welke brandpunten, ISO, diafragma en sluitertijden je het meest gebruikt
    Nice pen, bet you write good stories with it.
    Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

    Comment


    • #3
      Re: Meest gebruikte brandpunt

      zalig programmaatje, merci


      mijn 2de meest gebruikte brandpuntsafstand is 0mm... zal wel mijn manuele fisheye zijn zeker? en de 50mm steekt er natuurlijk torenhoog bovenuit
      en ook een stuk of 300 foto's genomen op 950mm ik vraag mij af waar hij die vandaag haalt
      Last edited by Matthias; 1 juni 2007, 10:47.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Meest gebruikte brandpunt

        das idd een leuk tooltje !
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #5
          Re: Meest gebruikte brandpunt

          Bedankt hoor!
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Meest gebruikte brandpunt

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            zalig programmaatje, merci


            ......een stuk of 300 foto's genomen op 950mm ik vraag mij af waar hij die vandaag haalt
            Dit staat uitgelegd op de website van de maker....

            ---> Important question:
            Q: I don't have that lens:
            A: If you crop an image, some programs alter the focal lens tag in the EXIF, the e.g. 800mm you see could be a cropped image made with a shorter lens.
            Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

            Comment


            • #7
              Re: Meest gebruikte brandpunt

              Heb een probleempje: programma is voor Windows en ik werk op Apple...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Meest gebruikte brandpunt

                Dan werkt het inderdaad niet,
                maar ik heb eens wat zitten zoeken en misschien ben je hier wel iets mee, ik heb het wel zelf niet kunnen testen aangezien ik hier gewoon met XP werk

                voor de windows mensen heb ik nog een programma gevonden, dat het blijkbaar ook kan: link
                Nice pen, bet you write good stories with it.
                Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

                Comment


                • #9
                  Re: Meest gebruikte brandpunt

                  Tof tooltje. Dank je Seppe86.

                  Ik heb het eens op Al mijn fotos losgelaten, en dat duurt wel even...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meest gebruikte brandpunt

                    Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                    Tof tooltje. Dank je Seppe86.

                    Ik heb het eens op Al mijn fotos losgelaten, en dat duurt wel even...
                    Ik ben ook aan het wachten wat de uitslag zal worden (+ 30.000foto's ).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X