Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vinkenjong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vinkenjong

    Of jonge vink, zoals ge wil
    Paar dagen mijn activiteit moeten terschroeven wegens iets te druk beroepsmatig, maar vanavond na de buien toch effe het veld nog in.
    Laat licht, uit de hand.



    Last edited by elsan; 31 mei 2007, 21:18.
    fotosite

  • #2
    Re: Vinkenjong

    Ga voor 2....


    toevallig met de 50-500......?
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

    Comment


    • #3
      Re: Vinkenjong

      Mooie foto´s hoor
      Die 2de moet toch eens zijn boddy mass index gaan meten, is een dikkertje die wat mag afslanken
      BD0723BE

      Comment


      • #4
        Re: Vinkenjong

        Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
        Ga voor 2....


        toevallig met de 50-500......?
        Ik moet je teleurstellen : met de de Sigma 500 4.5
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Vinkenjong

          Ja die weer he? nee blijf dan toch bij de 50-500......qua beurs dan he? Die van jou is gewoon beter. maar de beurs idd
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

          Comment


          • #6
            Re: Vinkenjong

            Geef mij maar de tweede - lekkere avondkleuren
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Vinkenjong

              Knappe vinkenjongen in mooi licht
              Enkel de achtergrond ruis stoort mij een beetje, ben zo vrij geweest twee bewerkingen te maken van de éérste plaat, ruis wegwerken en ééntje ervan ook wat opgelicht, wat denk je?






              Indin je wil dat ik ze verwijder geef maar een seintje.

              Comment


              • #8
                Re: Vinkenjong

                De ruis, ja, 's avonds wordt de binnenkant van een wilg rap een donker gat natuurlijk, en ik en mijn foto's bewerken...
                Wat betreft het oplichten van de kleuren echter moet ik toch zeggen dat de lichtere versie niet meer overeenkomt met de realiteit. Beide originele foto's zijn uiteraard hetzelfde vinkje en die zag echt bleek vooraan, en zeer donker op de rug, tweede versie is dus niet zoals het eruitzag.
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Vinkenjong

                  Je hebt gelijk bij de 2de gaat de kleur van het avondlicht verloren.
                  Bewerking duurt maar enkele seconden met NeatImage plugin voor Ps, de achtergond selecteren en de gewenste ruisonderdrukking toepassen, dezelfde bewerking kan eventueel herhaald worden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vinkenjong

                    Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    Beide originele foto's zijn uiteraard hetzelfde vinkje en die zag echt bleek vooraan, en zeer donker op de rug, tweede versie is dus niet zoals het eruitzag.
                    What the hell !!! Hij is toch leuker om naar te kijken ?!?
                    't Zal moeilijk zijn om hem te overtuigen, maar we geven niet op

                    Ik zie dat je misschien wel meegaat op de SD-boottocht Stille Waters. Hewel, ik zou (als ik kan) ook wel meegaan. Vooreerst om me door jou te laten gidsen en te laten vertellen over al je geliefde plekjes
                    Maar ook om je rond je kop te zagen over licht en kleur
                    Lijkt me wel leuk

                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vinkenjong

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Geef mij maar de tweede - lekkere avondkleuren
                      Greetz, Kariboe
                      Idd,die kleuren zijn geweldig.
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vinkenjong

                        Mooie vinkenfoto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vinkenjong

                          De lichtere versie van Jean Pierre spreekt me tóch meer aan. Er is in mijn ogen net een beetje meer detail zichtbaar.
                          En nog even een kleinigheid: Het is geen vinkenjong, maar een volwassen vinkenvrouwtje.

                          Richard

                          www.richardburgmeijer.nl

                          Comment

                          Working...
                          X