Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensen

    Ik Heb Een Nikon D4o En 2 Lensen Hoe Moet Ik Mijn Lensen Schoon Maken Graag Een Paar Tips
    Wand Ik Ben Pas Begonen Over Een 4 Tal Weken En Weet Er Niet Veel Van Af

    Mijn Lensen Zijn 18/55 En 55/200 Graag Een Tip
    Dank U

  • #2
    Re: Lensen

    Je vindt hiervoor speciale lenspapiertjes in de fotozaak. Stof kan je ook met een blaasborsteltje verwijderen.
    Spuitbussen met perslucht worden afgeraden omdat de te hoge druk beschadiging kan veroorzaken.
    En ik gebruik heel vaak een gewone zachte en propere ( ) zakdoek in combinatie met warme lucht uit de longen

    Grtz

    Comment


    • #3
      Re: Lensen

      begin eerst al maar eens met die vreselijk irritante hoofdletters weg te laten

      zoekfunctie: http://forum.belgiumdigital.com/show...ns+schoonmaken

      groeten, robbe
      Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
      Wait. Look. Feel.
      Then shoot ! (David Muench)

      Comment


      • #4
        Re: Lensen

        Mijn objectieven maak ik in de regel schoon door op het glaswerk te ademen (let op het alcoholpercentage ) en vervolgens met een droge SCHONE tissue/zakdoek van uit het middden draaiend zachtjes naar buiten wrijven. Buitenzijde objectief gewoon met bovengenoemde droge doekjes. Als laatste met een blaaskwast de achtergebleven stofjes wegblazen/vegen. Bij het schoonmaken wel zorgen dat er of een bodycap op je camera zit of het ander objectief.
        Gr, Paul
        M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

        Comment


        • #5
          Re: Lensen

          het is nogal lastig om je tekst te lezen
          doe aub iets aan die hoofdletters

          gewoon brillendoekje volstaat eigenlijk hoor (zorg wel dat het volledig proper is) en zorg er ook zeker voor dat geen zand ofzo op de lens ligt, want dat maak grote krassen als je daarop wrijft

          en wees gerust Pierre, hoe langer je gaat proberen met je fotografie, en hoe langer je hier op het forum zit en wat dingen leest, hoe meer je uiteindelijk te weten komt.
          en voor je het weet, weet je er al heel wat meer van
          Last edited by Matthias; 31 mei 2007, 15:27.
          5DmkIII en wat glas

          Comment

          Working...
          X