Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80-200 2.8 OF Sigma 70-200 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 80-200 2.8 OF Sigma 70-200 2.8

    Misschien is deze vraag al wel gesteld maar toch...

    Welke is de beste van deze twee?

  • #2
    Re: Nikon 80-200 2.8 OF Sigma 70-200 2.8

    Een beetje rondzoeken hier Maar je zal waarschijnlijk wel besluiten dat de Nikkor beter zou zijn.

    Grtz

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 80-200 2.8 OF Sigma 70-200 2.8

      Inderdaad de zoekfunctie eens gebruiken. De Nikkon is wat beter (vooral bij f2.8), maar ook veel duurder. Of dat de moeite is hangt van uw maandloon of erfenis af. Je kan ook wat reviews lezen op slrgear of photozone.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 80-200 2.8 OF Sigma 70-200 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
        Misschien is deze vraag al wel gesteld maar toch...

        Welke is de beste van deze twee?
        Wat bedoel je met de beste ? Volgens mij (en vele anderen met mij) hangt dit af van uw eisen. Moet ze snel zijn, moet ze licht zijn, moet ze duur zijn, ...

        Zoek en lees MET AANDACHT de topics die hierover geschreven zijn, want ... er bestaan wel 5 versies van de Nikon 80-200 en zeker 3 versies van de Sigma 70-200. Daarnaast bestaat er ook nog een Nikon 70-200 die ook in het rijtje past.

        Dus afhankelijk van je eisen zal de ene het halen tegen de andere. Zomaar komen verkondigen dat de Nikon beter is, is een beetje te kort door de bocht, vind ik.

        Mvg,
        TravelToy.
        www.christian-bailleul.be | Blog

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 80-200 2.8 OF Sigma 70-200 2.8

          Ik gebruik al zo'n 15 jaar een 80 200 f 2,8 shuifzoom met grote tevredenheid. Ondanks een vrij grote beschadiging op de frontlens blijft ze heel scherp.
          Ook met een 2x convertor werkt de AF nog en geeft ze goeie beelden vb hier

          Laatst liet ik deze foto 40x50 cm printen, gemaakt met deze lens en S5 JPEG Fine, zeer scherp resultaat

          Ga je voor de nieuwe silent wave ? Een nog duurder en beter alternatief is de VR 70 200 2,8.

          Als ze dan toch een nadeel heeft is het dat ze vrij zwaar is en in comb met mijn D70 leverde ze vaak bewegingsonscherpte op. Momenteel op mijn "zwaardere" Fuji S5 werkt ze nagenoeg perfect en is dit probleem van bewegingsonscherpte fors verminderd Ze blijft uiteraard zwaar.

          Kijk goed rond hier want de oudere AF versies, zowel schuif als draaizoom, worden vaak 2de hands verkocht Zowel hier op BD als op meer bekende veilingsites.

          Grtz,
          Marc

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 80-200 2.8 OF Sigma 70-200 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
            Ik gebruik al zo'n 15 jaar een 80 200 f 2,8 shuifzoom met grote tevredenheid. Ondanks een vrij grote beschadiging op de frontlens blijft ze heel scherp.

            Kijk goed rond hier want de oudere AF versies, zowel schuif als draaizoom, worden vaak 2de hands verkocht Zowel hier op BD als op meer bekende veilingsites.

            Grtz,
            Marc
            denk dat dit zowat een van de beste betaalbare lenzen is die je kan krijgen, heb er tweedehands ook een gekocht voor 450 euro (waarvan 35 verzending) en denk niet dat deze snel weer weg zal gaan. andere alternatieven zijn al snel dubbel zo duur. en deze behoud zijn tweedehandswaarde voorlopig zeer goed (heb ze nu een jaar en ik kan ze wrs voor ongeveer dezelfde prijs weer verkopen)

            groeten, robbe
            Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
            Wait. Look. Feel.
            Then shoot ! (David Muench)

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 80-200 2.8 OF Sigma 70-200 2.8

              Ik had inderdaad al enkele topics tegen gekomen met daarin alle mogelijke versies van de nikon of sigma

              Dus ik heb heel wat leeswerk voor de boeg...

              Ik ga ze gebruiken voor concertfotografie en basketbalfotografie.

              Budget is rond 1000euro

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 80-200 2.8 OF Sigma 70-200 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
                Ik ga ze gebruiken voor concertfotografie en basketbalfotografie.
                hiervoor zal de AF van de shuifzoom wel te traag zijn vrees ik.

                groeten, robbe
                Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
                Wait. Look. Feel.
                Then shoot ! (David Muench)

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 80-200 2.8 OF Sigma 70-200 2.8

                  Ik ga ze gebruiken voor concertfotografie en basketbalfotografie.

                  Budget is rond 1000euro
                  Voor 1000 euro kan je met wat tijd en goed rondzien, wel een mooie 80-200 AFS op de kop tikken denk ik

                  Comment

                  Working...
                  X