Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-85mm IS USM of 28-135mm IS USM?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-85mm IS USM of 28-135mm IS USM?

    Hellow,

    sorry dat ik hierover een topic begin, maar ik word een beetje onnozel van deze verscheurende keuze.

    Canon EF 28-135mm IS USM

    of Canon EFs 17-85mm IS USM?

    Ik heb een degelijke lens nodig om op reis te nemen. Nu blijkt dat de algemene voorkeur gaat naar de EFs-lens, maar ik blijf twijfelen.
    Enerzijds omdat het EFs systeem waarschijnlijk niet meer gebruikt gaat worden door Canon in haar toekomstige SLR's. Anderzijds omdat ik nergens echt keigoede argumenten lees die mijn twijfel zou kunnen doen verdwijnen.
    De efs-lens zou een 35mm-zoomequivalent hebben van een 27-136mm volgens Canon. Wat is dan het verschil met de gewone EF 28-135mm lens?
    Wat is nu het echte verschil? Is de 28-135mm echt al een ouder en obsoleter model?



    Ps: ik zoek ook nog een lens voor mijn Nikon F501 -mijn eerste camera. Kan iemand mij hierbij helpen? Liefst een low-budget oplossing, daar ik niet 100% zeker ben dat de camera nog goed werkt.

  • #2
    Re: Canon 17-85mm IS USM of 28-135mm IS USM?

    Met de EF 28-135mm IS USM heb je (op een crop-camera) 45-215mm

    Je hebt dus helemaal geen groothoek meer
    Met een 24mm (wordt 38mm) valt nog te leven, maar met 28mm ga je teveel fotos missen op reis

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-85mm IS USM of 28-135mm IS USM?

      hoi,

      je schijnt te denken dat enkel de efs lens onderhevig is aan de cropfactor. Dat is dus niet zo, de 28-135 moet je ook vermenigvuldigen met 1,6 (behalve voor de fullframe camera's maar dan passen de efs lenzen sowieso niet) en dat wordt dus wat je in de vorige reply ziet.

      De 17-85 is dus een pak wijder dan de 28-135.

      Het efs systeem zal nog wel een tijd blijven hoor...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-85mm IS USM of 28-135mm IS USM?

        Ha, dan ga ik nu naar de Mediamarket om me de (*tromgeroffel*) 14-85mm te gaan halen. Bedankt!
        Ik kan hem ook tweedehands kopen, maar er zitten minuscule stofdeeltjes onder de lens. Heeft dit veel invloed op de optische kwaliteiten van de lens? Of is het verwaarloosbaar?

        Comment

        Working...
        X