Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvraag : Nikon D80 en dan ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnersvraag : Nikon D80 en dan ...

    Als complete beginner in DSLR fotografie ga ik voor de "domme vraag" in plaats van de "domme aankoop"

    Mijn nieuwe Nikon D80 is in aantocht , en gezien ik deze voornamelijk voor actie fotografie wil gebruiken (hondensport) vroeg ik me af naar welk objectief de voorkeur zou gaan als jullie de keuze hadden :

    - Sigma AF 70-200/2.8 EX HSM
    - Nikon 70-300mm f4.5-5.6G VR AF-S Telephoto Zoom

    Of nog andere suggesties ?

    Heb ik het correct verstaan dat de Sigma een betere keuze zou zijn omwille van het feit dat het een HSM objectief is , en de 2.8 ratio snellere acties kan scherpstellen ?
    Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

  • #2
    Re: Beginnersvraag : Nikon D80 en dan ...

    Ik zou voor de Sigma 70-200 gaan (heb ikzelf toch gedaan). Lichtsterk en snelle AF. Koop je er een 1.4 teleconverter bij kan je die nog omvormen naar een 100-300 f4, zodat je toch nog 300mm hebt. Zoeken op dit forum naar sigma 70-200 levert enkel positieve reacties op

    Comment


    • #3
      Re: Beginnersvraag : Nikon D80 en dan ...

      Zeker de 2.8 nemen, die extra stop gaat je veel plezier opleveren bij actiefotografie

      Comment


      • #4
        Re: Beginnersvraag : Nikon D80 en dan ...

        Konijnenberg ... here we come ... dat wordt dus een D80 toestelleke met de Sigma 2.8

        En dan maar oefenen
        Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

        Comment

        Working...
        X