Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Le Canon 70-200 2.8 L USM est arrivé :-)...maar nu..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Le Canon 70-200 2.8 L USM est arrivé :-)...maar nu..

    Hallo iedereen,

    Danzij dit forum ben ik de nieuwe & best wel trotse eigenaar van een (tweedehands maar in zeer goeie staat verkerende) Canon EF 70-200 USM lens. Nu zit er op deze lens niets van bescherming onder de vorm van een filter, en dat had ik toch graag gehad.

    Helaas heb ik nooit met filters gewerkt om voor een lens te zetten, maar ik was misschien aan het denken om een polarisatie filter te bestelle.
    Kunnen jullie dit aanbevelen ? Wat is het effet precies... of welke filter raden jullie aan ?

    Wat zijn de do's and don'ts ? bepaalde merken die aan en af te raden zijn?

    groeten,
    Luc
    Last edited by lucky_goe; 31 mei 2007, 10:44.

  • #2
    Re: Le Canon 70-200 USM est arrivé :-)...maar nu..

    Voor de effecten van een polarisatiefilter moet je de zoekfunctie maar eens gebruiken, daar is in de laatste weken al heel veel over geschreven, inclusief voorbeelden. Algemeen is een polarisatiefilter af te raden als het enkel voor de bescherming van de lens moet dienen. De filter zal sowieso een deel van het licht wegnemen. Dan had je beter een niet-lichtsterke zoom gekocht en die gebruikt zonder filter
    Voor lensbescherming wordt normaal een UV-filter gebruikt, die heeft weinig tot geen effect op je foto's. B&W is zowat het grote kwaliteitsmerk. Hou er wel rekening mee dat een filter altijd wel wat (nadelig) effect heeft. Velen houden het dan ook op het gebruik van de zonnekap ter bescherming. Maar ook daarvoor moet je de zoekfunctie maar eens gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Le Canon 70-200 2.8 L USM est arrivé :-)...maar nu..

      Hier een uitleg over de werking van polarisatiefilter

      maar een polarisatie gebruiken als bescherming is niet aan te raden.

      Je kan een UV-filter voorop schroeven ter bescherming.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Le Canon 70-200 2.8 L USM est arrivé :-)...maar nu..

        Met die toeter van een Zonnekap. Heb je toch geen filter nodig.
        Er zit een bescherming van 10 cm op.

        Groeten
        JO
        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

        Comment


        • #5
          Re: Le Canon 70-200 2.8 L USM est arrivé :-)...maar nu..

          Goede raad, gebruik alleen een filter als het "echt" nodig is, denk steeds dat er nooit winst zit in het gebruik van een filter. En om het verlies minimaal te houden kopen we dan ook ne goeie filter!

          Met echt nodig bedoel ik bijvoorbeeld op de motocross, als er een risico is dat opspattend water , zand, modder, tegen je frontlens zou kunne komen.


          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Le Canon 70-200 2.8 L USM est arrivé :-)...maar nu..

            Er zit inderdaad een G I G A N T I S C H E zonnekap bij...maar ik heb er toch voor geopteerd na bovenstaande commentaren een degelijke UV filter te kopen van B&W ...werkt het niet (in de zin van kwaliteitsverlies) dan flikker ik hem er wel vanaf :-)

            Bedankt voor de tips

            Comment

            Working...
            X