Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Antwerpen 30 juni

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Antwerpen 30 juni

    Aanvankelijk was het de bedoeling om deze SD rond het Provinciehuis te doen draaien, aangezien deze volgend jaar in een andere (helaas kleinere) gedaante verder door het leven gaat. Ik heb al gevraagd of we erop zouden mogen gaan, maar geen antwoord gekregen. Zelf ben ik er al met een groep op geraakt, maar buiten ATV waren wij toen ook de enige die ooit op dat dak geweest zijn. Ze zijn er dus niet zo vrijgevig.

    Van Crowne Plaza anderzijds, waar we met SSC ook op geweest zijn, hebben we wel toestemming gekregen. Op zaterdag 30 juni zullen we dus van een prachtig uitzicht kunnen genieten vanop dit 68m hoge en op een kleine heuvel gelegen gebouw.

    Van de voormalige BP- of AXA-toren, die nu in handen van Breevast is, mogen we van daarop niet van het uitzicht genieten, en van De Goede Woning, eigenaar van de Silvertoptorens (eigenlijk 65m), heb ik eveneens geen antwoord gekregen.

    Ik ben zelf ook een paar keer met een bewoner in een Kielparktoren binnengeglipt, en dan naar boven gegaan. Met 30 man kunnen we dat natuurlijk niet doen, maar wie er echt graag op wil zegt het maar. Alleen moet je weten dat het uitzicht naar het zuiden gericht is: van Beerschot tot Boom (en ook Sint-Niklaas vanuit een van de torens), doorheen vuile ruiten.


    Het programma

    Wie met de trein op Antwerpen-Centraal aankomt wacht ik daar op, laten we zeggen aan de oostkant van de perronhal bij het begin van het perron. Om 9.15 verwacht ik jullie, ten allerlaatste 9.30 aangezien we om 9.38 bus 17 moeten nemen om om 9.55 aan Crowne Plaza te zijn.
    s.goovy kan 3 mensen van Antwerpen-Berchem met de auto meenemen naar het hotel. Spreek maar met hem af wie meerijdt. De rest blijft op de trein zitten tot Antwerpen-Centraal, aangezien er dan met de bus een betere verbinding is naar Crowne Plaza.
    De automobilisten proberen wat voor 10u, het uur van afspraak, aanwezig te zijn. Zij kunnen parkeren op de middenberm van de Gerard Le Grellelaan, waaraan het hotel gelegen is.

    Om 10 uur gaan we het Crowne Plaza hotel op in twee groepen van ongeveer 15 man. Met de groep die dan niet aan de beurt is zal ik in de buurt wat wandelen richting Provinciehuis. Ik veronderstel dat de groep op Crowne Plaza wel genoeg heeft aan een half uur, en dat er Antwerpenaars aanwezig zijn die de gebouwen wel weten te plaatsen

    Na het bezoek aan het hotel gaan we wandelen in de Tentoonstellingswijk en een klein stuk van het Kiel.
    Langs het Ringfietspad naar AXA en zo verder langs de jeugdherberg naar de Silvertoptorens.
    Even de brug over naar de Kielparktorens, waarna we de Emiel Vloorstraat inslaan op weg naar de woontorens in de Zaanstraat. Op zich geen prachtige appartementsblokken, maar het speciale is dat ze op poten staan. Niet alleen gemakkelijk om te schuilen bij regenen, maar ook ideaal om de creatieve geesten van de BD'ers te activeren Er ligt ook een mooi binnenparkje aan.
    Via Den Tir en nog een stel appartementsblokjes op poten, dit keer aan de Jan De Voslei, komen we aan de Christus Koningkerk.
    We gaan terug naar de auto langs het Wilrijkse Plein.
    Breng voor 's middags wel je lunch mee. Veel horeca komen we niet tegen, en er zijn groenzones genoeg om te pauzeren.
    Ik verwacht dat dit gedeelte in volle namiddag zal beëindigd zijn.

    Op voorwaarde dat we genoeg auto's hebben - voor 30 man zijn er wel een 7 á 8-tal nodig zeker? - rijden we dan naar de rechteroeverzijde van de Kennedy-voetgangerstunnel, om een serieuze omweg en rit door de Kennedy-autotunnel te besparen.
    Daar steken we de Schelde over via die voetgangerstunnel, die aan de overkant aan het Galgenweel uitkomt.

    Het Galgenweel wandelen we rond, wat prachtige skylines geeft.
    Autorijders die na deze wandeling naar huis moeten kunnen terug door de Kennedytunnel gaan, ik neem de groep nog even mee op Linkeroever. Commieblocks zijn geen hoogstaande architectuur, maar wel imposant als er meer dan 30 van minstens 10 verdiepingen bij elkaar staan in een westerse stad, afgewisseld met kleine huisjes.
    Tot slot via de jachthaven naar de Sint-Annatunnel. Tegen dan zal de avond wel aangebroken zijn.

    Afsluiten met een drink en/of de Sinksenfoor, het is maar waar je zin in hebt. De auto's staan dan nog steeds bij de Kennedytunnel, en dat is niet ver van het Zuid. Treinreizigers neem ik weer mee naar Antwerpen-Centraal.


    Hoe geraak ik aan het hotel?

    - Treinreizigers wacht ik op in Antwerpen-Centraal om 9.15;
    - s.goovy neemt 3 man mee van Antwerpen-Berchem. Hij moet de Singel naar het zuiden volgen, en aan de eerste lichten na de tunnel naar links;
    - Dan blijven er nog de andere autorijders over:
    * otof en Svenmichiels: A12, op de Jan Van Rijswijcklaan 2de lichten naar rechts (Vogelzanglaan), volgende lichten links;
    * vanslycken en seppuku: E17, R1, uitrit Berchem/Wilrijk, aan de lichten rechts;
    * kpr: E19, in de Craeybeckxtunnel links houden, aan de lichten links, dan kom je op de Singel terecht en moet je zo snel mogelijk links voorsorteren om aan de lichten links af te slaan (geen gemakkelijk maneuver omdat je rechts op de Singel invoegt, slechts zicht op of er iemand uit de tunnel komt, en op 100m moet je op het linkerrijvak zien te staan doorheen snel rijdend verkeer);
    * StefanDH: komt normaal gezien langs de Borsbeekbrug op de Singel, naar het zuiden, na de tunnel links.
    * mark w.: geen idee waar in Deurne hij woont, maar hij vindt het wel;
    * PierreVanHoof: E313, R1 richting Gent, uitrit Berchem/Mortsel, aan de lichten rechts en volgende direct links (Singel), na de tunnel links.


    Van Crowne Plaza naar Kennedytunnel

    Op de Gerard Le Grellelaan de Ring oversteken en aan de Singel links. Na de grote parking aan de voet van de PIDPA-toren links (Kolonel Silvertopstraat). Volgende weg rechts (Generaal Armstrongweg), ten einde rechts en dan ben je aan de tunnel. Parkeer er een beetje achter, dan moet je 's avonds minder wandelen


    Zo ziet de kandidatenlijst er nu uit. Zou je ook willen zeggen hoe je naar Antwerpen gaat komen? Dan weet ik of ik op Antwerpen-Centraal iedereen mee heb.
    1. -ƒƒ- (komt te voet, want woont er nog geen kilometer van)
    2. Svenmichiels (auto)
    3. s.goovy (auto, 2 plaatsen vrij, komt langs Antwerpen-Berchem)
    4. seppuku (auto, 3 plaatsen vrij)
    5. otof (auto, 3 plaatsen vrij)
    6. pdeco (Antwerpen-Centraal)
    7. mark w. (auto, 4 plaatsen vrij, kan langs Antwerpen-Berchem rijden)
    8. Vanquisher (met vanslycken)
    9. alainD
    10. CaHoR (Antwerpen-Centraal)
    11. StevenVH (Antwerpen-Berchem met s.goovy)
    12. PierreVanHoof (auto)
    13. watertoren
    14. *wim*
    15. ajuin
    16. kazan
    17. vanslycken (auto, 3 plaatsen vrij)
    18. jansegers ivo
    19. kpr (auto, 3 plaatsen vrij)
    20. Diane (met kpr)
    21. JePe (Antwerpen-Centraal)
    22. parakiet (Antwerpen-Centraal)

    Voor wie het interesseert, een hoogbouwlijstje dat ik voor Skyscrapercity samengesteld heb, de rest staat hier. Als je nog kan aanvullen of updaten, doe gerust.
    Antwerpen, Alcatel (oud): 58m
    Antwerpen, Antwerp Tower: 87m
    Antwerpen, AXA-toren: 57m
    Antwerpen, Boerentoren: 97,75m
    Antwerpen, Brederode: 64m
    Antwerpen, Carolus Borromeuskerk: 58m
    Antwerpen, Centraal Station koepel: 75m (in renovatie)
    Antwerpen, Centraal Station overkapping: 38m
    Antwerpen, Christus Koningkerk: 64m (oorspronkelijk 74m)
    Antwerpen, Crowne Plaza Hotel: 68m
    Antwerpen, Ernest Claesstraat 10-16: 81m
    Antwerpen, Fina Waakvlammen: 204m
    Antwerpen, Halewijnlaan: 51m
    Antwerpen, Kielpark: 54m
    Antwerpen, Kruishof: 57m
    Antwerpen, Lange Wapper: (gepland: 150m)
    Antwerpen, Museum Aan de Stroom: (in aanbouw: 60m)
    Antwerpen, Nieuw Justitiepaleis: 41m
    Antwerpen, Onze-Lieve-Vrouwekathedraal Ajuintoren: 48m
    Antwerpen, Onze-Lieve-Vrouwekathedraal Belforttoren: 123m
    Antwerpen, Onze-Lieve-Vrouwekathedraal Zuidelijke Westertoren: 65,3m
    Antwerpen, PIDPA: 49,7m
    Antwerpen, Politietoren: 70m
    Antwerpen, President Building: 41m
    Antwerpen, Provinciehuis: 72m
    Antwerpen, Residentie Brabo: 51m
    Antwerpen, Residentie d'Hertoghe: 55m
    Antwerpen, Ring Center: 48m
    Antwerpen, Riverside Tower: 71m
    Antwerpen, Rozenkranskerk: 39m
    Antwerpen, Silvertoptoren 1: 65m
    Antwerpen, Silvertoptoren 2: 65m (in renovatie)
    Antwerpen, Silvertoptoren 3: 65m
    Antwerpen, Silvertoptorens schoorsteen: 60m
    Antwerpen, Sint-Amanduskerk: 79m
    Antwerpen, Sint-Andriestoren: 58m
    Antwerpen, Sint-Antoniuskerk: 79m
    Antwerpen, Sint-Jacobskerk: 55m
    Antwerpen, Sint-Laurentiuskerk: 65,16m
    Antwerpen, Sint-Michielskerk: 70m
    Antwerpen, Sint-Pauluskerk: 55m
    Antwerpen, Sint-Willibrorduskerk: 81m
    Antwerpen, Stadhuis: 56m
    Antwerpen, Theater Building: 76m
    Antwerpen, Van Dijckgebouw: 29m
    Antwerpen, VRT Zendstation: 85m
    Antwerpen, Westhinder 3: 14m
    Antwerpen, Windmolens Haven: 100m (tot as), 121m (met wieken)
    Antwerpen, Zaanstraat 1-3: 42m
    Antwerpen, Zaanstraat 4-6: 36m
    Antwerpen, Zaanstraat 7: 36m (in renovatie)
    Berendrecht, Watertoren: (oorspronkelijk: 33,8m)
    Hoboken, Metallurgie: 152m
    Wilrijk, Bist: 57m
    Wilrijk, Rooibos: 61m
    Wilrijk, RUCA-gebouw: 43m
    Wilrijk, RUCA-residentie: 43m
    Wilrijk, Sporthal: 69m

    Gegroet en tot 30 juni! Het weer ziet er alvast niet slecht uit.
    Last edited by Franciskine; 22 juli 2007, 18:12.

  • #2
    Re: SD Antwerpen 30 juni

    Je vergat mij nog...

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: SD Antwerpen 30 juni

      Mij mag je er ook nog bijzetten (onder voorbehoud).
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment


      • #4
        Re: SD Antwerpen 30 juni

        Ik heb wel interesse.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: SD Antwerpen 30 juni

          Als er nog plaats is op dat dak in Antwerpen, dan wil ik ook mee

          Comment


          • #6
            Re: SD Antwerpen 30 juni

            ..............
            Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 15:55.

            Comment


            • #7
              Re: SD Antwerpen 30 juni

              Hm, wordt wel veel. Als ik na volgende week (mijn drukste examenweek, niet veel tijd dus) jullie nog steeds alleen het dak van Crowne Plaza kan voorschotelen ga ik eens vragen of ze een maximumcapaciteit hebben, en dan kan ik nog zien of de groep ga splitsen of uitsnoeien. Groot genoeg is het dak zeker: een paar machines, maar voor de rest over heel de oppervlakte bewandelbaar.

              Comment


              • #8
                Re: SD Antwerpen 30 juni

                Indien nog mogelijk wil ik ook graag meedoen aan deze shoot.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: SD Antwerpen 30 juni

                  En ik? Heb hoogtevrees
                  gr, eb

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Antwerpen 30 juni

                    Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
                    En ik? Heb hoogtevrees
                    Och Eric, dat heb ik ook een beetje, maar je hoeft toch niet op het randje te lopen. (en ik pik je wel thuis op)
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Antwerpen 30 juni

                      Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
                      En ik? Heb hoogtevrees
                      ge zijt niet alleen

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Antwerpen 30 juni

                        sorry voor de late reactie (ik zit ook met vanalles bezig): ik zou ook nog graag meegaan als het kan. Wat dacht je als surplus trouwens van een bezoek aan het fotomuseum? Of hebben de meeste deelnemers dat al bezocht?

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Antwerpen 30 juni

                          Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                          s...surplus trouwens van een bezoek aan het fotomuseum? Of hebben de meeste deelnemers dat al bezocht?
                          Zeer goed idee had er al lang moeten geweest zijn.
                          Last edited by watertoren; 6 juni 2007, 21:06. Reden: typo
                          Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Antwerpen 30 juni

                            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                            sorry voor de late reactie (ik zit ook met vanalles bezig): ik zou ook nog graag meegaan als het kan. Wat dacht je als surplus trouwens van een bezoek aan het fotomuseum? Of hebben de meeste deelnemers dat al bezocht?
                            Interesseert dit jullie? Mij spreekt het eerlijk gezegd niet zo aan, maar als dat bij anderen wel is wil ik daar wel eens langs gaan met jullie. Met Crowne Plaza zitten we dan toch aan de zuidkant.

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Antwerpen 30 juni

                              dat van selleslaghs wil ik wel zien... maar natuurlijk kan ik ook altijd op eigen houtje gaan.

                              Comment

                              Working...
                              X